Hallo Dames Mijn jongste dochtertje volgende maand word ze 2 jaar oud heeft al vanaf haar geboorte een droge huid al paar keer aan de huisarts gevraagt of ze geen eczeem heeft maar nee hoor dat was het niet . ze heeft gewoon een droge huid heb al vaseline .amandelolie,babyolie,noem maar op alles geprobeert om maar van haar droge huidje af te komen ze had het zelfs zo erg dat haar hoofdhuid droog was .leek net op roos. nu gelukkig heeft ze daar geen last van . maar nu is het zomer en ze is lekker bruin maar ik merkte 2 maanden geleden dat ze veel witte vlekken had op me armpjes en buik en in haar gezicht rond haar ogen grote vlekken leek net op pigment vlekken want het word maar niet bruin nu moest ik verleden week naar het cb voor haar en ik vroeg er gelijk over haar huidje nu blijkt dat ze huidschimmel heeft en ze noemt het PITYRIASIS VERSICOLOR en op internet zie ik inderdaad op foto;s dat het zo eruit ziet . nu heb ik gelijk de huisarts gebelt maar hij is op vakantie tot 1 sept pfffff zal je altijd zien he . maar nu vraag ik me af ken ik niet aan het appotheek vragen zonder recept van de huisarts om creme of zoiets ? en hebben jullie kind(eren) ermee te maken gehad . en hoe hebben jullie het behandelt en is het inderdaad nu weg nu je het behandelt heeft . liefs Citta
Geen idee, maar kan je daar niet gewoon miconazolcreme voor gebruiken? Ik zou het alleen zelf niet zomaar uit proberen, toch eerst even naar de ha. Heeft jullie ha geen vervanger?
nee ,geen vervanger. we worden dan naar maasstadzh usterpost door verwezen .maar dat vind ik dan raar om naar hun te bellen erover .
Je kan een zalfje gewoon bij de apotheek of drogist halen. Geen miconazol. Ik heb het ook gehad, niks ergs hoor! Jeukte ook niet, het verkleurde gewoon niet in de zon.
dank je wel . nee het jeukt niet .inderdaad het verkleurt niet mee met de zon ,het blijft witte droge vlekjes. ja maar ik weet toch niet wat ik mag gebruiken voor een kind van bijna 2 jaar oud .en ik weet niet wat voor zalf of creme .
Ik denk dat Ketaconazol hiervoor geschikt is. Hier heb je wel een recept voor nodig. Ik heb het zelf nooit gehad maar ik heb het wel vaker bij anderen gezien.
Ikzelf heb pitoriasis gehad eind 2011. Op beide ellebogen echt jeukende plekken met schilfers. En mijn borst kleine pigmentvlekjes. Achteraf gezien had ik die pigmentvlekjes al ruim een half jaar voordat mijn ellebogen begonnen. De h.a. heeft me toen naar een dermatoloog gestuurd en na 4 tot 6 maanden smeren is het over gegaan. Ik geloof iets van Dermovate zalf.
Ps; na de eerste zonnestralen in 2012 was er niets meer te zien van de pigmentvlekjes. Aan mijn ellebogen zie ik nog wel wat huidverkleuring maar niet storend ofzo.
Natuurlijk moet je gewoon naar de vervanger gaan, wie dat ook is! Dat is toch idioot, als een andere post dat opvangt, zijn ze er gewoon voor je hoor. Het is je kindje, je wil er vanaf, je belt en ze faxen gewoon een recept naar jouw apotheek. Als ze het oordeel van het cb nog niet vertrouwen of ze willen haar zelf zien zul je er nog even langs moeten gaan.
ja ik bel maandag gewoon er naar toe dit duurt te lang gewoon . en ik weet niet of het verder gaat uitbreiden . jullie horen het van .of ik wat heb mee gekregen of niet en wat .bedankt voor jullie reactie"s
ik heb Ketaconazol zalf en shampoo gekregen allebei 2x per dag aanbrengen . hopen dat het snel werkt / bedankt voor jullie reactie's Maasstadzh wou het eerst niet geven en moest ik wachten op mijn huisarts . ze vonden me dochtertje wel nog jong om dit te hebben .?????? maar toch met hoop gezeur en erbij vertelt dat het cb het vertelt hebben dat dit het is .deden het ze maar maar over 2 weken moet ik wel langs het huisarts als het niet verbetert is . gr Citta
hallo dames wanneer gaat het het spul helpen ? ik gebruikt het nu 4 dagen 2x per dag de shampoo die ik dan in haar haren 5 min intrekken . dat gaat goed,ik doe ook verder met de shampoo haar lichaampje mee . en daarna het zalfje (wat stinkt dat zalf zeg ) en ik smeer heel de lichaam in ,inplaats per vlekje hoor . want ze heeft het overal zitten . maar ik zie nog geen verbetering hoor op haar lichaampje liefs Citta