spoedje; snel uitbreidende rode vlekken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door susan28, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    wie herkent dit: mijn dochter heeft sinds vanavond over dr hele lichaam behalve het gezicht vurige rode vlekken. het jeukt verschrikkelijk en ze kan er niet van slapen. de vlekken breiden zich snel uit. ze zijn nu al veel groter dan een half uurtje geleden. in een aantal van die rode vlekken zitten een soort van muggebultjes of brandnetelbultjes. een allergische reactie?? ze heeft vanmiddag nieuwe klei gekregen (goedkope troep) zou ze dr wat van gegeten hebben en is dit een reactie hierop?

2. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Klinkt als netelroos/galbulten. MIjn dochter heeft het al 4 keer gehad. Bij haar is het een reactie van haar lichaam op de koorts. Dus wanneer ze koorts heeft dan krijgt ze die vlekken. Maar de oorzaak van netelroos kan van alles zijn. Ze kreeg voor de jeuk wel medicijnen. Anders ff naar de ha-post bellen als ze hiervan niet kan slapen.

Netelroos - Wikipedia

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ojee. ze heeft afgelopen dagen wel koorts gehad ja. nu net had ze geen koorts. is netelroos niet harttikke besmettelijk?

4. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Het hoeft bij haar niet van de koorts te komen he. Het is per persoon verschillend hoe ze eraan komen. De oorzaken zijn nl. verschillend. Het is naar mijn weten niet besmettelijk.

Lees de link die ik hierboven heb geplaatst. Staan ook foto's bij.

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    kan je ze nog wegdrukken zo niet gelijk huisartsenpost bellen

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    wat wegdrukken? de rode vlekken?

7. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Ik denk dat er bedoeld wordt of je de rode vlekken blijft zien terwijl je er met een glas op drukt.
    Kijk anders op onderstaande link voor wat meer info.

Succes!

Medisch - november 1996

8. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Het klinkt voor mij als de 6e ziekte, heeft Tristan ook gehad. Eerst 3 dagen koorts en dan opeens zakt de koorts en komen er vlekken, witte pukkels met rode vlekken er omheen, bij Tristan jeukte het ook vreselijk.

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hm ik zal t nooit weten wat t was. vanmorgen wast ineens weg gelukkig. typisch. hoe lang duurde die 6e ziekte dan? het had ook wel wat weg van netelroos.

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    heb ff gekeken, nee 6e ziekte wast ook niet. nou ja wat t ook was, tis over. bedankt voor t meedenken

11. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    fijn dat het weg is e meeviel.

wat ik bedoelde was dat als het rode vlekken zijn die je niet weg kan drukken bv met ene glas, dan is er een kans op hersevliesontsteking en dat is erg gevaarlijk. Gelukkig niet het geval

gr Gaby

Deel Deze Pagina