Onze dochter is bijna 6 en vergeet altijd om als ze naar de wc is geweest of naar gymnastiek om zich weer "normaal" aan te kleden. Ze loopt of met een blote buik rond, of met een jurk in haar legging of ga zo maar door. Nu het weer kouder gaat worden, vind ik het wel belangrijk dat haar hemdje in haar broek zit Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Is het normaal dat een kind van haar leeftijd dat nog niet kan? Haar vriendinnetjes lopen er wel altijd keurig bij
Het lijkt mij meer laksheid of te snel willen omkleden. Even denken hoe je dit op een leuke manier kan oplossen. In eerste instantie kun je jezelf 9thuis) eens heel raar aankleden. Als ze dan moet lachen leg je uit dat het inderdaad heel gek staat als je niet netjes bent aangekleed. Kijk allebei eens in de spiegel en voer gesprekjes over hoe je eruit ziet. ik heb bruine ogen, welke kleur ogen heb jij? Wat vind je mooi aan jezelf? Welke kleren vind jij leuk staan, waarom? Een stukje bewustwording dus. Iedere keer als ze naar de wc is geweest of na het aankleden zeg je een cdewoord die zij zelf mag bedenken. hier was het duif bij het handen afvegen aan de broek (tijdens het eten). ik was het riedeltje van 'niet doen, bla bla' zo zat. Het codewoord zorgde er op een leuke manier voor dat ze precies wist wat ze moest doen en dat met een lach! na een tijdje zal het wel beter gaan.
mijn dochter is bijna 6 en heeft dat ook soms, dan is ze te snel met aan kleden en dan zit dr rok of jurk ook half in dr legging . ik laat dr dan ff bij me komen om het goed te doen.
Goede tips mamavanmeisje, ga ik zeker proberen, dankjewel. En Sonja, natuurlijk doe ik haar kleren ook goed, als ik zie dat het raar zit, maar ik ben niet altijd in de buurt. Bovendien vind ik dat ze dat inmiddels best zelf moet kunnen.