heeft een loopfiets nog wel zin als we over 3 maanden een fietsje willen geven?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

We zitten er aan te denken om een loopfiets (met 2 wielen) voor ons zoontje te kopen. Motorisch is ie niet zo'n held, dus we denken dat hij dan later misschien sneller kan fietsen.
    Maar........ ik twijfel toch nog heel erg, want in december wordt hij 'al' 3 jaar. Als we hem op zijn verjaardag een tweedehands fietsje met zijwieletjes willen geven, heeft het dan nog wel zin om hem nu nog een loopfiets te gaan geven?? Vind ze namelijk ook wel erg prijzig. (ik weet trouwens niet of hij op z'n 3e verjaardag al meteen uit de voeten kan met het fietsje)
    Dus... is het nodig voor oefening om een loopfiets nog aan te schaffen? Of hadden we dat dan al veel eerder moeten doen?

Groeten,
    Hanna

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Dan zou ik voor zijn verjaardag een 12 inch kopen met zijwieltjes. voor de tweede verjaardag van mijn zoon hebben we een Puky loopfietsje gekocht en die houden we denk ik ook nog even. Hij gaat als een trein, voeten van de grond, slingeren, doodeng.
    Maar als jouw zoon nog geen loopfietsje heeft dan zou ik over een paar maanden voor een echte fiets gaan.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het ene kind gaat zo weg op een loopfiets de andere moet het leren, zoals mijn dochter.
    Ze heeft de kleinste pucky en is nu 90 cm. Toen ze hem kreeg was ze 85 cm met 2 jaar.
    Ze kon er niet mee uit de voeten.

Iedereen zei tegen mij ga naar een winkel en laat hem erop weg rijden. Dat ga ik nu wel doen met de fiets. Eerst testen of ze het wel kan.
    Ik zeg nu deze tip tegen jou! Serieus doen!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou toch voor de loopfiets gaan. Daardoor kon mijn zoon al heel snel zonder zijwieltjes fietsen. Ze leren er echt evenwicht op houden. De loopfiets en de gewone fiets worden hier net zo vaak gebruikt.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wij hebben een loopfiets gekocht voor onze oudste toen was ie 4 jaar!
    Het leren fietsen lukte maar niet. Slechte evenwicht en geen zelfvertrouwen.
    Nu met de loopfiets vind ie het fantastisch en zn evenwicht en motoriek gaat met sprongen vooruit! En hij kan nu ook al bijna zonder zijwieltjes fietsen! Vond ie voor de loopfiets nog veels te eng om dat te proberen maar nu door de loopfiets heeft ie er mega veel vertrouwen door gekregen.

Dus ik ben echt voor een loopfiets hihihi

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een loopfietsje geleend bij de spelotheek, om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat ging. Na een paar dagen bleek dat hij er zo op wegreed, en het dus niet echt een zinvol cadeautje meer was. We hebben het loopfietsje ean paar weken gehouden, en daarna een fietsje met zijwielen op zijn verjaardag gegeven.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer nu een loopfietsje via marktplaats op de kop te tikken, zodat ik iig. niet de volle poen hoef te betalen. En dan op z'n verjaardag gewoon een normaal fietsje.

8. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Je kan ook natuurlijk nu al een gewoon fietsje voor hem kopen. Nu kan je af en toe nog prima naar buiten met hem en dan kan hij nog even genieten van het fietsje. Dan geef je hem met zijn verjaardag zelf een klein cadeau, wij hebben dat ook gedaan met onze dochter.

Mijn dochter van 3 heeft met haar 2e verjaardag een loopfiets gekregen maar had en heeft er nooit veel interesse in gehad.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Fietsen wil hier nog steeds niet zo goed, en we hebben dus nu pas (3,5 jaar) een loopfiets via marktplaats gekocht. Hij vind het super! Fietsen komt wel weer, ik denk dat hij over een paar maanden zó wegfietst zonder zijwieltjes.

Deel Deze Pagina