Nachtangst

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door AZ83, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AZ83

AZ83 Lid

11 feb 2015
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Mijn dochter van 3,5 gaat al sinds ze baby is naar de opvang. Ze vindt het naar mijn idee altijd erg leuk. Ze gaat bijna fluitend naar binnen, heeft haar vriendjes en vriendinnetjes en als ik haar vroeger dan normaal ophaal dan wil ze nog niet mee.

Ze heeft wel na een dag opvang last van (ik denk) nachtelijke angsten. Je kan er bijna je klok op gelijk zetten. Na een dag opvang is het raak. Dan gaat ze na een uur of 2 slaap huilen en ze wordt steeds bozer. Als ze dan echt wakker wordt dan is het over en slaapt ze vrijwel meteen weer door. Ze heeft dit alleen na een dag opvang.

Heeft iemand tips om dit te laten stoppen? Als het een keer voorkomt dan kan dat maar dit is de laatste tijd (het was een tijdje gestopt) elke week raak en ik begin me er nu toch wel zorgen over te maken. Helemaal met het oog op de basisschool. straks heeft ze dit elke avond.

We proberen de dag altijd met haar door te spreken om dat alvast een beetje te verwerken.

Groetjes,
    Anouk

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je kan er weinig aan doen. Als het steeds op hetzelfde tijdstip is, dan kan je haar 15 min voor zo'n aanval kort wekken.
    Hier heeft zoon en periode dagelijks 2 aanvallen gehad. Vanaf 4 jaar ongeveer sporadisch, bij dagen als verjaardag. Nu al meer dan een jaar geen aanval gehad. Wordt nu bijna 7.

Deel Deze Pagina