Voorschoolse opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Vlinder 85, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Het duurt nog even, maar wil alvast een beetje op de hoogte zijn.
    Onze oudste dochter gaat volgend jaar zomer naar de basis school, nu is het ophalen uit school op de dagen dat ik moet werken geen probleem. Dat wil mijn schoonmoeder heel graag doen.

Maar hoe doen jullie dat voor dat de school s´morgens begint?
    Maken jullie gebruik van voorschoolse opvang, krijg je hier ook weer een vergoeding voor net als kinderopvantoeslag?
    Zo nee, hoeveel ben je kwijt per maand?

Op het werk moet ik namelijk om 8:30 beginnen, en ik moet ook nog de jongste naar onze gastouder brengen waardoor ik dat niet ga halen.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit allemaal doen?

Groetjes Vlinder 85

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste dochter is eind september 4 geworden en gaat alleen op de dinsdag naar de BSO (buitenschoolse opvang). Dit houdt dan in: voor schooltijd vanaf 7.15uur en na schooltijd tot 19.00 uur. Ze gaat nooit zo lang, maar het kan.
    Ik denk dat het niet mogelijk is om alleen voorschoolse opvang te nemen.....maar dat zou je moeten kunnen uitzoeken.
    Verder werkt het idd net als bij een KDV. Je geeft de boel op bij de belasting en je krijgt een gedeelte terug. BSO is veel goedkoper adt KDV, omdat je veel minder uren gebruikt en dus krijg je ook midner terug....

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb alleen naschoolse opvang en vakantie opvang. Ik kan het zo regelen dat ik Thijmen half negen naar school breng (dan moet hij binnen zijn) en dan om 9 uur op werk ben. Mijn vriend haalt hem dan weer op. Bij ons kun je dat dus gewoon allemaal apart doen. Je moet trouwens ook kijken of je tussen de middag opvang nodig hebt. Bij ons hoeft dat niet omdat de school een continu rooster heeft, maar dat is niet overal.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Kan de gastouder je oudste niet naar school brengen??

5. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Nope

6. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Misschien kan ik tegen de tijd wel regelen dat ik om 9 uur begin ipv 8:30.

Heb net even op internet gezocht en er zijn meerdere opvang adressen vanaf 7:15 / 7:30 hier in het dorp dus dat is wel een optie, morgen even bellen voor info en of er een wachtlijst is.
    Want ik weet dat de opvang na school tijd een wachtlijst van meer dan 1 jaar is :(

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.885
    399
    83
    bij ons kun je ook alleen vso nemen dus zou gewoon navraag doen

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier kun je ook alleen vso afnemen

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoon gaat op maandag en dinsdag naar de VSO en na schooltijd naar de BSO.
    Ik sta zelf voor de klas en moet om 8.00u aanwezig zijn op de school waar ik werk en kan mijn werktijden dus niet aanpassen :)
    De VSO is hier vanaf 7.15u open en ik heb geluk dat er nog niet zoveel kindjes gebruik van maken, wat betekent dat de VSO op hetzelfde gebouw verzorgd wordt als het KDV waar mijn jongste zoontje op zit. Ik hoef dus maar naar 1 adres 's morgens.
    De school zit tegenover het KDV, een leidster brengt mijn zoontje dan om 8.20u naar school, in de klas.
    Je krijgt hiervoor gewoon een vergoeding van de belastingdienst.
    Het uurtarief ligt hier ongeveer gelijk met een uur BSO.

Ik weet eigenlijk niet of je alleen VSO kan afnemen.
    Dat zal per organisatie verschillen.

10. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Hier kan je wel alleen voorschoolse opvang nemen. Ik heb verder geen bso nodig.
    Ik heb mijn zoontje daar al voor ingeschreven.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Extra info: iedere school is tegenwoordig verplicht om VSO aan te bieden.

Deel Deze Pagina