Mijn oudste was 2 jaar en 5 mnd toen hij voor het eerst naar de psz ging, dat ging prima. Ik denk zelfs dat hij het eerder ook al goed zou hebben gedaan. Bij m'n jongste is dat een ander verhaal. Zij is heel anders en nog veel afhankelijker als dat m'n oudste was op deze leeftijd. Zij gaat dus pas na de zomervakantie naar de psz toe, dan is ze 2 jaar en 9 mnd. Je moet idd naar je kind kijken, ieder kind reageert weer anders. Vind het trouwens wel vreemd dat de leidsters niet even wat extra aandacht voor je zoontje hadden! Als je twijfelt, zou ik 'm voorlopig nog lekker thuis houden hoor. Succes!
Ja en als ze al een houding hebben van het kind zijn gang laten gaan moeten ze in mijn ogen in ieder geval even met de moeder komen praten, hoe het zal gaan etc, iets over het kind bespreken, al is het de vraag of hij allergieën heeft, wee3t ik veel, enige interesse..
ik werd behandeld alsof ik er dagelijks kwam, hallo en thats it, nou daar laat ik mijn kind niet achter hoor zo'n onverschillige houding. Misschien overdrijf ik, maar better safe than sorry als het over mijn zoontje gaat
Ja, het klinkt wel raar. Als jij er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je het niet doen. En evt over een tijdje bij een andere psz kijken. Je kunt vaak ook (voor je inschrijft) een keer komen kijken, kennismaken en hoe de sfeer is. En verder, het is niet verplicht! Pas vanaf 5 jaar moet ie naar school
Ja ik denk dat ik hem ergens anders ga inschrijven, misschien wel op 2 plekken kijken, maar helaas is er nog maar eentje die een beetje in de buurt zit, de andere locaties moet ik echt 20 min lopen, en ik denk aan loopafstand omdat ik op een gegeven moment met nog een baby zit. Maar goed misschien krijg ik daar een betere indruk. Ik schrijf hem gewoon binnenkort in en wacht dan nog even een paar maandjes, ondertussen blijf ik naar de speelgroepen gaan zodat hij lekker kan spelen met andere kinderen
Mijn dochtertje is gegaan toen ze 2 jaar was en dat is vanaf de 1e keer goed gegaan. Een kus geven kost haar eigenlijk teveel moeite omdat ze wil spelen. Er zit nu zelfs een kindje op van 1,5 jaar. Hij heeft een dove vader en op deze manier proberen ze zijn taalachterstand in te halen en dat gaat tot op heden ook nog steeds goed.
Hier gaat mijn net 2 jarige zoon sinds kort naar de psz. Hij is vandaag voor de derde keer gegaan. Ook hij gaat 2 ochtenden daar naar toe. Hij zwaait ons uit en als we terug komen is hij even blij om ons te zien maar wilt eigenlijk nog verder spelen dus gaat huilen omdat hij weg moet.
Mijn dochtertje ging ook al toen ze net 2 jaar was. Hier moest je de eerste 2 x je kind eerder ophalen, zodat ze wat rustiger kunnen wennen. Overigens ging verder alles goed, ze wou niet eens meer mee toen ik haar ophaalde. Maar dat verschilt per kind, mijn zoontje heb ik er later op gedaan, die heeft wat meer moeite daarmee, tenminste op die leeftijd, daarna vond hij het wel prima.
hier word zoon 23 feb 2. maar hij start al 4 feb. hij is ook al 2 keer wennen geweest. en hij vindt het geweldig. hier dus huillen dat hij niet mee naar huis wilde. hij zei de hele tijd. nee niete huis. milan kindje spelen..