Martijn gaat vanaf april naar de peuterspeelzaal. Hij gaat nu naar het kdv maar ik stop met werken. Hij gaat nu drie keer per week de hele dag, en straks dus maar 5uur in totaal per week. Maandags 3 uur en donderdags 2 uur. Ik vind het een beetje weinig, en rot tijden. 'S ochtends gaat nog wel 8.45 tot 12.45 maar 's middags van 13-15 en laat dat nu net de tijd zijn dat Martijn uit bed komt. Wat zijn bij jullie de tijden?
Hier is het vaak 9.00 tot 11.30 en 13-15. Dus 2 of 2,5 uur. De meeste kinderen gaan 1 ochtend en 1 middag. Sommigen het dubbele (bij taal of gedrags problematiek) Volgens mij zijn dat redelijk standaard tijden voor een PSZ. Want zo valt het binnen de basisschooltijden, en kunnen ouders dus hun oudere kinderen fatsoenlijk brengen en halen.
hier zijn de tijden ook zo, die middagtijden heb ik nooit zo begrepen, heel veel kindjes doen een middagslaapje. Mijn dochter gaat met mij mee naar het kdv, maar anders had de psz hier s middags nooit gekunnen. Ze slaapt van 11.45 tot 15.00 uur.
Dank jullie wel voor jullie reactie. Die middagtijd gaat nog wat worden straks.. Vind het ook een rare tijd, dan kan Martijn op donderdag niet fatsoenlijk slapen. En hopen dat Emma dan rond die tijd wakker is, ik begin er wel tegenop te zien zo. Maar het is wel goed voor hem om erheen te gaan. En vooral omdat hij nu al gewend is om naar het kdv te gaan.
Mijn zoontje gaat 4 dagdelen naar de PSZ tijden zijn 9.00 -11.30 uur en de middagen 13.00 - 15.30 uur Hij slaapt ook nog steeds in de middag alleen de 2 middagdelen niet. Moet zeggen dat ie het best red, maar de rest van de week laat ik m wel gewoon slapen. Heel soms als ie moe is na de PSZ laat ik 'm half uur a uurtje slapen, ik merk het meestal omdat ie dan echt strontvervelend is
En waarom gaat hij 4 dagdelen? Is dat vanwege werk? En deden ze daar moeilijk over? Ik zit er ook aan te denken om meer dagdelen te doen.
Niet vanwege werk ofzo ik werk alleen in het weekend, maar die 4 delen bied de stichting aan, me zoontje praat ook niet echt duidelijk (als je een chinees woordenboek bij houd snap je het) dus ik vind het belangrijk dat ie toch alle delen gaat en de omgang met andere kindjes heeft ie ook nooit gehad omdat ik thuismama ben en niet zoveel mensen ken die ook kindjes in zijn leeftijd hebben Ik heb het in het begin wel aangekeken of ie het vol zou houden maar het gaat goed, hij vind het fijn en leuk om naar de PSZ te gaan en ik merk qua taal dat het iets beter gaat en dat terwijl hij er pas sinds nov op zit.
Hmmm nog een reden om te kijken om dat ook te doen. Want Martijn praat ook nog niet. Ik ga maar eens informeren over hoe en wat.
Hoi, Luca gaat sinds 3 weken, alleen sochtends van 8.30-12.00 Hij zou eerst ook sochtends en smiddags gaan, daar had ik me al bij neergelegd, vooral omdat hij smiddags toch nog maar om de dag sliep. Maar kreeg te horen dat hij bij die pas in mei-juni terecht kon op zijn vroegst. Ik heb toen naar een adnere gekeken en deze PSZ heeft net een nieuwe groep opgericht en daar kon hij meteen te recht! In de ochtend. Ik merk dat Luca de middag ook makkelijk had gered. Veel kindjes kunnen een middagje wel wakker blijven hoor! EN hou ouder ze worden hoe makkelijker dat gaat. Ik verwacht dat Luca in de zomer smiddags helemaal niet meer zal slapen.
Ik heb met Martijn ophalen een gesprekje gehad met de leidster. En ze gaan zijn taalontwikkeling observeren, omdat ik er aardig mee in m'n maag zit. Hij praat nagenoeg niet. En ik weet dat het nog komt maar toch. En aan de hand daarvan kunnen we ook kijken of hij dan extra begeleiding kan krijgen. Morgen ook naar het consultatieburo, ben benieuwd wat hun ervan zeggen. En verder nog overleggen met vriendlief over hoe en wat.
Hier krijg je bij het CB een "verwijzing" als je kindje een taalachterstand heeft. Die kun je dan bij de psz of kdv inleveren. In het geval van de psz krijg je dan 4 dagdelen ipv 2, en gaan ze naar een groep met meer begeleiding. Op het kdv betekend het dat er iemand vrijgepland wordt om extra aandacht aan dat kindje, of een klein groepje te geven.
hier sinds 1 feb van 8.30 tot 12.00 en 13.00-16.30 allemaal blokken van 3.5 uur kevin gaat dinsdag heledag en donderdag 's morgens eerst was het 9-12 en 13.15 - 15.30
Onze dochter gaat volgende week naar de psz. De tijden hier zijn 's ochtends van 8.45-11.15 uur en 's middags van 12.45-15.15 uur, dus 2,5 uur per keer, ook 5 uur in de week en dit vind ik eerst wel genoeg. Ze gaat op maandagmiddag en donderdagochtend. De psz is een voorbereiding op de basisschool en daarom zullen ze wel zo veel mogelijk aansluitende tijden aanhouden. Onze dochter gaat dus ook op maandagmiddag, komende maandag voor het eerst. Vorige week heeft ze een ochtend meegedraaid waar ik bij mocht zijn. Ze slaapt ook nog 's middags dus ik had vorige week gevraagd hoe dit aan te pakken, het antwoord was gewoon proberen. En dat ga ik dus wel doen maandag. Misschien gaat het wel heel goed. We doen 's ochtends gewoon rustig aan en doe haar als ze om 15.15 uur weer naar huis gaat een uurtje op bed.
Heel verschillend dus. Het kdv gaat Martijn observeren en hebben dan over een paar weken een oudergesprek. Hier in den helder heb je ook zo'n speciale peuterspeelzaal waar ze hem extra kunnen begeleiden. Daar kan hij dan heen als het nodig is of als we dat willen.