indeling dagen, wat zou beter zijn??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Damay77, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Op dit moment moet ik gaan nadenken over m'n werkrooster voor na m'n verlof. ik heb 2 dagen dat ik zowel 's ochtends als 's avonds moet werken en heb daarbij 2 opties.

optie 1: kleine gaat een halve dag naar het KDV, vervolgens moet ik een half uur naar huis rijden en zijn we zo'n 4 uur samen thuis. om hierna vervolgens de kleine naar mijn moeder te brengen die gaat oppassen.

of optie 2:
    ik ga een avonddienst doen op de dag dat de kleine zowiezo bij mijn moeder is. enige nadeel is: we zien elkaar de hele dag dan niet maar daarintegen is het maar 2 x per maand. breng de kleine dan 's ochtends en dan 's avonds laat weer mee naar huis.

ik denk zelf dat optie 2 rustiger is voor zowel mij als de kleine. wat zouden jullie doen??

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet echt gewoon doen wat je goed voelt voor jezelf. Het is maar 2 dagen per maand, dus veel is het niet. Ik vind het allebei hele goede opties.
    Persoonlijk mis ik mijn kleine altijd, dus in jouw geval zal ik dan weer voor optie 1 kiezen. 4 uurtjes samen is toch behoorlijk wat en lekker gezellig om elkaar toch nog te zien op de dag.
    Maar optie 2 lijkt me ook prima. Alleen moet je de kleine dan de hele dag missen ;)

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik denk dat optie 2 voor je kleintje een stuk rustiger is.
    bij optie 1 wordt er wel veel heen en weer gesleept vindt ik.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook eerder kiezen voor optie 2, wel lastig dat je je kleine dan een hele dag moet missen, maar het is wel een stuk rustiger.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou optie 2 doen. Is lekker rustig voor de kleine en ook voor jezelf. Denk als ik naar mezelf kijk dat ik na een paar keer optie 1 al zat ben. Heerlijk dat je je kindje dan een paar uurtjes ziet maar toch weer dat gejaag om optijd ergsn te zijn.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Waarom breng je bij optie 2 je kindje niet gewoon 's middags naar je moeder?

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Volgens mij moet ze dan smorgens ook werken!

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik denk ook dat optie 2 fijner is voor je kindje...rustiger dus. Voor jezelf zal het eerst wat minder zijn om je kindje niet te zien die dag, maar daar wen je aan...kun je mooi huishouden enz gaan doen:) Ik denk altijd maar...als ik hem nu ophaal doe ik het voor mezelf...dat wil ik niet, wil denken aan Finn, wat goed voor hem is...

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou ook voor optie 2 gaan,
    vergeet niet dat ookal breng je je kindje maar een halve dag naar de creche, je toch voor de hele dag moet betalen.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou ook voor optie 2 gaan, het is maar 2 keer per maand!

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zeker optie 2! Optie 1 is er rommelig zowel voor jou als de kleine niet fijn.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    omdat ik dan ook 's ochtends moet werken tot een uur of 14.00 uur. half uur reistijd naar huis en om 18.00 uur moet ik weer terug op m'n werk zijn. maar op dit moment ga ik in de tussentijd ook niet naar huis maar blijf ik bij een collega eten. scheelt mij ook heen en weer gereis.
    dus kleine is dan zowiezo al bij mijn moeder en zou daar dan ook blijven tot een uur of 22.30 uur.

13. tulip

tulip Niet meer actief

optie 2 snap ik je bezwaar tegen, ik zou het ook heel moeilijk vinden in de tussentijd, maar optie 2 is wel veel rustiger voor je kindje. Is het op je werk niet te regelen dat je tussendoor ook nog werkt ofzo??

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, dat kan en mag (gelukkig) niet. ik werk in de thuiszorg en dan zou ik dus van 7.30 uur tot 22.30 uur 's avonds werken. dat red ik echt niet hoor:)

15. tulip

tulip Niet meer actief

haha, o nee oeps. Ik wist natuurlijk niet wat je deed, maar dit is idd geen optie.:)

je zou de tijd kunnen opvullen door klusjes te doen die makkelijker zonder kindje gaan.

Deel Deze Pagina