We lezen onze zoon elke avond voor uit een boek met exact 365 korte verhaaltjes. Het is het boek "de familie Wipneus". Zelf vind ik dit boek niet bijzonder leuk, trouwens. (Gekregen) Maar ik merk dat het voor onze zoon wel erg fijn is, zo'n vast ritueel voor het naar bed gaan. Maar goed: het einde van het jaar begint te naderen, dus ik wil eens gaan rondkijken naar een ander soortgelijk boek. Iemand nog aanraders? Ik wil dus het liefst een boek met allemaal korte verhaaltjes over dezelfde personen / dieren, die ook een beetje meedoen met de seizoenen enzo. Onze zoon is trouwens 3, maar kan over het algemeen ook best kleuterverhalen aan. Ik sta trouwens ook open voor andere boekentips voor onze kraamlijst.
Als hj kleuterverhalen al kan volgen MOET je gewoon de boeken van vivian den hollander en dagmar stam gaan lezen...gaan over 2 vriendjes: lisa en jimmy. Mijn dochter is er helemaal weg van. Hier is jip en janneke ook favo voor het slapengaan
Hier is Pietertje Pet favoriet. Gaat over een ondeugend jongetje. De verhaaltjes zijn heel herkenbaar voor peuters / kleurtjes. Is in rijmvorm geschreven. Jip en Janneke valt ook goed in de smaak en Dikkie Dik. Wij hebben ook een boek met 365 verhalen. Weet even niet hoe deze heet. Iets met een olifant. Ik vind dat boek niet wauw. Vaak juist te korte verhaaltjes.
Dat boek vn 365 verhaaltjes die wij hebben gaat over een familie konijnen. Hij is er inderdaad in verschillende varianten. Ik zat net op bol.com een recensie te lezen van een boek uit die serie over apen. Ook die was bepaald niet lovend. Ik hoef voor het slapen gaan niet zo nodig een lang verhaal voor te lezen, een halve bladzijde is echt meer dan genoeg. Maar je kunt gewoon aan alles merken dat het er in dit boek alleen maar om draaide om 365 korte verhaaltjes bij elkaar te krijgen. En of ze verder aansprekend of boeiend zijn, maakt niks uit.
Hier diverse boeken die leuk zijn voor het slapen gaan. We wisselen gewoon steeds af. De boeken van Marianne Busser en Ron Schröder zijn echt superleuk. Ook het 1-minuut verhaaltjesboek is leuk.
365 verhalen is super leuk maar wel erg kort en vind ik eerder geschikt voor jongere kinderen. Hier voor onze drie jarige dochter: - Pietertje Pet (geweldig leuk) - Liselotje - Jip & Janneke - Rambamboelie - Jammer de Jammer - De koe die een ei legt - De mol die wil weten wie op zijn hoofd gepoept heeft - Dick Bruna sprookjes - Knofje - Gruffalo - Het kind van de Gruffalo - Raad eens hoeveel ik van je hou - Ik zou wel een kindje lusten Okay, geen boeken maar wel allemaal heeeel erg leuk
Wij zijn nu bezig in het grote verhalenboek van Winnie de pooh.Jip en Janneke hebben we helemaal gelezen, alle boeken van Marianne Busser en Ron Schroder ook. Daar zijn heel veel boeken van.
Het grote peuter en kleuterboek van Marianne Busscher en Ron Schröder is dan vast wel wat voor jullie! Afwisselend langere en kortere verhaaltjes en gedichtjes.
Wij zijn momenteel bezig met de verhalen van knofje. Daarna ligt Foeksia de heks klaar. En het gouden boek voor jongens en het gouden boek voor meisjes, die lezen we ook regelmatig. Overdag kijken we graag in de boeken van Charlotte Dematons, echt prachtig! Vooral Sinterklaas en Nederland zijn erg favoriet hier.
@Cygnet2 en anderen: Diverse boeken van jullie lijstjes staan al bij ons in de kast. Best lastig dat moeder-de-juf al een hoop kinderboeken heeft. Boeken zoals Jip en Janneke, Dikkie Dik, De mol die wil weten wie op zijn kop heeft gepoept, Gruffalo etc. zijn al bekend. Net als natuurlijk rupsje nooitgenoeg, mooiste vis en kleine ijsbeer. "Ik zou wel eens een kindje lusten" is trouwens ook erg leuk, die heeft hij pas voor zijn verjaardag gehad. Hij vond hem echt zo spannend de eerste paar keer! Ik heb in ieder geval Pietertje Pet en één van de boeken van Busscher en Schröder en een boek van Vivian den Hollander al op ons lijstje gezet. En ik zie nog een paar titels / auteurs die me even niks zeggen. Morgen ga ik even op mijn gemak verder kijken op bol. (Normaal zou ik liever naar een boekhandel gaan om te bladeren en te neuzen. Maar ik ben wat minder mobiel aan het worden en ik zou graag voor de bevalling ons wensenlijstje weer even wat aanvullen. ) Ik zal zelf trouwens ook een paar aanraders op de lijst zetten, voor anderen die inspiratie willen op doen. Onze zoon is doel op zoekboeken, dus geen tekst maar grote praatplaten waarop je van verschillende figuren het verhaal kunt volgen. Aanraders in die categorie: - de (3) boeken van Doro Göbel & Peter Knorr - de 'taart'-boeken van Thé Tjong King - Nu nog wat lastig voor onze zoon, maar ook erg leuk in deze categorie is "de gele ballon". Prentenboeken waar hij steeds naar blijft vragen: - Kleine kangoeroe - "Ik moet zo nodig, een verhaal met een luchtje" van Anja Fröhlig (volgens mij niet meer te koop, wel nog in de bibliotheek) "Leerboeken" - De "Raad eens..."-serie van Anni Axworthy
Geschreven door een vriendin van ij maar los daarvan hier ook echt een hit; de hunkvogel eigenijk voor oudere kindjes, maar sanne vind het erg leuk Verder Sam en Julia het muizenhuis, Jip en Janneke, floddertje, wie heeft er op mol zijn hoofd gepoept, nijntje, pinkeltje ( van mezelf geweest vroger )
De favorieten van mijn zoontje zijn: Ik zou wel een kindje lusten Een bos vol enge wilde beesten Hieper het Draakje Christopher Knabbel, hoofdrolspeler in het paardenbloemdrama Ik-blijf-liever-thuis-muis Ik vind je lief mama / ik vind je lief papa De allerliefste knuffel van de hele wereld Kobus Krokodil
@tupp: qua leerboeken is de "willen weten"-serie ook heel erg leuk! Misschien is zoonlief nog net een beetje te klein.... Maar het zit ook boordevol leuke platen en dat moet toch lukken
Vraag voor de mama's met oudere peuters. Wanneer begonnen jullie met verhaaltjes ingewikkelder dan bijvoorbeeld nijntje? Zoontje is nu 22 maanden en helemaal gek op boekjes lezen. Ik krijg het gevoel dat hij aan meer toe is, ik weet alleen nog niet zo goed wat.
Er zijn leuke verhalenboeken van Dikkie Dik. Mijn dochter vond die helemaal geweldig toen ze rond die leeftijd was.
Ik heb weinig nieuws voor je, vrees ik. Hier was Pietertje Pet helemaal 'hot'. Verder inderdaad de boeken van Marianne Busser en Ron Schröder. Je hebt ook seizoenboeken, met verhalen en gedichten uit de verschillende seizoenen. Leuke prentenboeken: Hennie de Heks (er zijn diverse titels van) bol.com | hennie de heks | Boeken Een zoen, alles voor een zoen bol.com | Een zoen, alles voor een zoen, Stefan Boonen | Boeken Winkie en Stinkie en het pluizige vogeltje bol.com | Winkie En Stinkie / En Het Pluizige Vogeltje, Mick Inkpen | Boeken En verder natuurlijk: Kikker Ik zou wel een kindje lusten.
Hier is het Muizenhuis de enige favoriet... Er ligt wel meer, maar die wil ze niet (overdag trouwens wel) !
Favoriet hier is nu het boek van "mama moe aan de schoonmaak", mooie prenten. Pettson en findus bij de gastouder (zelfde schrijver). Verder "mijn kabouterboek" van de hema uit het jaar 0 ofzo (op rijm, ontzettend archaisch taalgebruik en vreselijk gedateerd maar oh zo mooi) ⥠Mijn kabouterboek van uitgeverij HEMA - Antiek | Boeken en Bijbels - Marktplaats.nl En "Een kleine vis in een zee van verhalen" bol.com | Een Kleine Vis In Een Zee Van Verhalen, J. Donaldson | Boeken Ook op rijm (daar houdt D. blijkbaar van) Nijntje, dikkie dik en jip en janneke hebben hun beste tijd alweer gehad dus ik ga ook zeker wat met jullie lijstjes doen. Sorry voor de chaotische post, via de tablet