Hoi, Ik wou eens vragen of er hier meer moeders (of vaders) zijn die ook een kindje hebben die makkelijk spuugt!? Mijn zoontje heeft in zijn eerste levensjaar vooral last van verborgen reflux gehad, wat we door het verdikken van eten/drinken voldoende onder controle hadden. Maar nu is hij ondertussen 3 jaar en spuugt nog erg makkelijk, beetje verkouden en meneer spuugt zijn eten uit. Zijn er meer kindjes met dit probleem en wat hebben jullie hieraan gedaan?
hier ook, vooral als ze veel snot hebben. Ze slikken veel snot af en dat verzameld zich. Een paar keer hoesten (en dan hoesten ze vanuit hun tenen) dan heb je dat overgeef reflex en hoppa alles eruit. De oudste van 6 heeft t ook nog (die kan niet snuiten)
Oww, kan nog even duren dan... Maar jij heb er dus nooit iets mee gedaan? Mijn leek het niet helemaal normaal. Mij dochtertje heeft dat echt nog nooit gehad nl.
Ik BEN een kind dat makkelijk overgeeft. Is bij mij nooit overgegaan. Nou is het niet zo dat mn eten er wekelijks weer uitkomt ofzo hoor maar als ik verkouden ben geef ik ook regelmatig over omdat sochtends mn maag vol snot zit en dat moet er dan uit. Tsja, niet echt leuk, maar ook niet erg. Die reflex is nou eenmaal wat sterker bij sommige mensen. Kun je prima mee leven
Ja heel herkenbaar. Hier ook verborgen reflux in het eerste jaar gehad en daarna altijd een makkelijke spuugreflex gehad. Dus bij verkoudheid maar ook bij gewoon flink huilen gaat ze spugen. Ach, het hoort bij haar en we zijn eraan gewend
Fijn te lezen dat er meer zijn die dit hebben (nou ja, voor degene zelf natuurlijk niet ). Vind het zelf ook helemaal geen probleem hoor en het hoort nou eenmaal bij hem. Maar vroeg me af of er niet iets aan de hand kon zijn wat ik over het hoofd zag...
Onze dochter heeft het tot en met 5 jaar gehad...heel erg snel spugen. Bij hoesten sowieso altijd spugen ( dus in de nacht heel vaak verschonen) De huisarts zei dat ze er waarschijnlijk gewoon over heen zou groeien. Sommige mensen houden het altijd. Maar bij onze dochter lijkt het wel bijna over. ( ze wordt over een maand 7). Ze kan nu goed hoesten zonder te spugen. Heel soms gaat het nog mis