ik vind en kdv en peuterspeelzaal weer onnodig. mijn kinderen gingen naar een peuterspeelzaal en zoontje daarna nog een jaar naar een kdv toe dit concept veranderde.
de meeste kinderen waarvan ouders laag geschoold en of slecht nederlands spreken krijgen vve. standaard en hoeven er niks voor te doen. kinderen van bijstand ouders krijgen vaak ook vve. waarom? tja snap dat zelf ook niet mijn zoontje kreeg fysio vanwegen motorische achterstand, logepedie vanwegen spraakachterstand maar kreeg geen vve. onderzoeken bij audiologisch centrum wezen uit dat hij een iq had van 121 en er was geen duidelijke rede waarom hij achter liep (waarschijnlijk vanwegen kiss syndroom) en werd vve afgewezen
Ze (gemeente) hebben de regels hier veranderd, sinds een maand: 1verdieners betalen 45 euro p/m 2verdieners circa 350 euro p/m Alleenstaande ouders circa 350 p/m Ouders van kinderen met indicatie 45 euro p/m Voor ons pakt dat alleen erg zuur uit: ik heb een baantje van een paar uur per week, dus haal ik deze kosten er niet uit. Met andere woorden, ik kan beter ontslag nemen want dan verdien ik op de kosten van de psz..
Maar iedereen roept nu zo hard dat kdv zoveel anders is als de psz maar dat kan en mag niet meer sinds 1 juli is elk kdv verplicht voorschoolse educatie te geven en een daarvoor opgeleide mederwerker in dienst te hebben. Maar omdat de kinderopvang zo slecht gaat momenteel hoor je ze daar weinig over. Maar in principe moeten kinderen op de psz en op het kdv vanaf 3 jaar hetzelfde leren, binnen hun visie (piramide, montessori enz) dus heeft als erkende ouder met kinderopvang je kind extra naar de psz brengen geen zin
75% van de kinderen komen er ook niet meer.. Dochter zit nu in een groepje van 6 man. En dat is dan een samengevoegde groep. Heel veel leidsters hebben over een paar maand ook geen werk meer. Vind het zo erg We kunnen het missen, maar ik word er wel heel verdrietig van
Vroeger was een kinderdagverblijf speciaal voor kinderen met werkende ouders, dat werd gezien als soort van opvang. De peuterspeelzaal was echt voor als voorbereiding op de basisschool. Zo was het hier in ieder geval wel altijd. Hoe het nu is weet ik niet.
Hier is het voor iedereen gratis.. Vind het wel erg dat de werkende mensen weer gepakt worden.. Werk zelf niet, maar kan me voorstellen dat werkende mensen hier heel kwaad om worden/door in de problemen komen..
Hier betaal ik nu 45,50 voor 6 uur per week. De bedoeling is dat het hier waarschijnlijk ook via kinderopvangtoeslag geregeld wordt.
Hier krijg je ook niet zomaar een VVE indicatie hoor. Moet echt wel wat aan de hand zijn en ook wel iets meer dan niet even goed praten als leeftijdsgenootjes. Ze moeten een duidelijke achterstand hebben in hun spraak-/taal ontwikkeling.
Maar hoe komt men er steeds bij hier dat het alleen bij beide werkenden betreft? Ik snap het hele drama nog steeds niet, overigens geldt het hier al ruim en jaar en niemand klaagt erover.
De kids van de "rijkere" mensen kunnen straks gaan De kids van 1werkende ouder kunnen straks gaan. De kids met een vve indicatie kunnen straks gaan Maar mijn jongste kan straks niet gaan,wij modaal verdieners worden op heel veel gekort! Echt niet normaal.....diep triest kan beter stoppen met werken dan
maar hoe kom je erbij dat bijv wij als 1 werkende ouder gezin zoveel minder moeten betalen? Mijn man verdient ook gewoon modaal, vind 130 euro toch ook best een klap geld per maand.
Wat betaal je dan per uur? Ik ging er vannuit omdat het bij het kinderdagverblijf wel zo gaat met 2werkenden als je me snapt... En krijg je dan geen toeslag oid?? Maar dat bedoel ik dan ook he,is een klap geld voor mensen die modaal verdienen,is toch niet fair?
Werkende mensen gepakt? Als je werkt kan je nog KOT aanvragen ( als je beide werkt ) hier werkt alleen mijn man en wij krijgen dus niets omdat we geen twee verdieners zijn.
Wij betalen 2 keer in de week 2:30 uur 140 euro per maand.... om te huilen Heel veel geld voor wat te spelen en te knutselen.