Peuterspeelzaal voor werkenden even duur als kinderopvang!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Roxyroxx, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas betalen wij 600 euro kdv per maand. Hiervoor gaat dochter 17 uur per week naar kdv waar gewerkt wordt volgens psz principe. Ik vind het veel geld, maar terecht dat ik er geen subsidie voor krijg. Het zou fijn zijn als de modale middengroep iets meer gesubsidieerd krijgt en degene die echt maar een paar euro betalen, wat zwaarder belast worden. En als ik er dan nog verder over nadenk: het zou ook fijn zijn als de mensen die veel gesubsidieerd krijgen op een ander front iets terug zouden doen voor de andere mensen binnen de samenleving die deze subsidie bij elkaar werken. Dit is niet hatelijk bedoeld, maar een mooi streven. Als bv een ouder die veel subsidie ontvangt voor de psz in ruil daarvoor de leidsters kan ontlasten door bv fruit te snijden oid.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een buurthuis is gesubsidieerd, dus daar kan gemeente iets over zeggen. Maar ze kunnen geen enkele ouder verbieden om met andere ouders bij iemand thuis of bij een kerk of speeltuin o.i.d. af te spreken!

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Straks ontstaan er nog "ilegale" peuterspeelzalen

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    Over een vve indicatie.. ik zou er een moord voor doen om die niet nodig te hebben voor mijn dochtertje!!!
    Daar wordt zo makkelijk over gedaan!!!!!! Die krijg je niet voor je plezier hoor. Mijn dochter had een zeer ernstige taaluitingsachterstand. En geloof me, daar wordt een kind niet vrolijk van.

Tegen iemand met een mooie rolstoel zeg je toch ook niet: tja.. wel makkelijk, ik moet gewoon zelf mijn fiets betalen??

Daarnaast is het(in veel gemeentes zo) dat je als 1 verdiener op een andere manier je gecompenseerd krijgt. Dus.niet via kot.
    Als het zo 1 op 1 wordt ingevoerd, heeft het wel degelijk vooral nadelen voor de 2verdieners.

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier bijna 90 euro per maand om 2x per week 3 uur te spelen, eigenlijk te zot als je er goed over nadenkt. maarja ze ziet verder geen andere kindjes dus ik denk dat het goed voor dr ontwikkeling is. ze vragen zelfs of ze niet 3 dagdelen wil komen, maar dat kost 130 euro, dat wordt veel te veel maandelijks. en als het straks zo duur gaat worden denk ik dat de peuterspeelzalen gaan verdwijnen?? wij kunnen dat niet missen in de maand en met ons veel anderen ook niet denk ik.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe weet je dan hoeveel 1 verdieners moeten betalen? Denk je dat die enorm gecompenseerd worden? Nee dus.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat moet ik idd ook eerst nog maar eens zien. Hier is de psz sowieso niet inkomensafhankelijk, in die zin dat in principe iedereen 45 euro per maand betaald, voor 2 ochtenden van 2,5 uur. Pas als je dat niet kunt betalen, kun je bij de gemeente een regeling treffen. Maar dat geld dus alleen voor de echte minima.

En ik vind dat ze op deze manier juist de een-verdieners pakken. Die hebben al helemaal geen recht op KOT omdat 1 van de ouders niet werkt en die zouden dan het volle pond moeten betalen. Als ik dan al uurprijzen van 9 euro voorbij hoor komen, zou ik vriendelijk bedanken voor de psz.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik gemeente blijft geld houden voor de niet-tweeverdieners. Maar het is natuurlijk de vraag hoe ze dat invullen. Dus dan tweeverdieners weten op dit moment beter waar ze aan toe zijn dan ook rest.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is dat dus al ingegaan. Ik ben in 2 jaar tijd van 50, naar 80 en vervolgens naar 130 gegaan en mijn man is niet meer gaan verdienen.

10. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Dat is hier nog afwachten. We betalen nu 30 euro voor twee ochtenden.

11. tuc

tuc Niet meer actief

dit klopt helemaal...dit even om recht te zetten dat veel mensen nog steeds denken dat kinderdagverblijf leidsters alleen maar boterhammen smeren en luiers verschonen.

Sinds 1,5 jaar is er qua voorbereiding op de basisschool geen enkel verschil tussen kinderdagverblijf en psz. Bij heel veel kdv's is het al veel langer zo, maar sinds 1,5 jaar is het echt verplicht..wetswijziging.

ouders die hun kinderen naast het kdv ook nog naar de psz brengen heb ik nooit begrepen, want het is precies hetzelfde.

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
  13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Link werkt bij mij niet.

Vind het nu al onbetaalbaar onze zoon gaat daarom ook maar 1 krap jaartje

2x2 uur pw 60 euro

14. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
  15. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    hier is t geloof ik 40 euro voor drie uur. Ongelooflijke prijzen vind ik het, ik vind t echt heel erg als je zo'n tweedeling in de maatschappij gaat krijgen en die creeeren ze hiermee. Denk dat veel modaal inkomens ook gaan inleveren en dat ook zij wellicht hun kinderen niet meer dit aan kunnen bieden. T zit echt wel in mijn hoofd, mijn zoontje is nu 3 jaar en 3 maanden, voor hem gaat het nog net goedkomen, maar voor alle kinderen na hem.......ik vind t echt sneu. En geen opvang is niet kunnen werken. Mijn ouders wonen bijv veel te ver weg om te kunnen oppassen en ze willen ook niet gebonden zitten in standaard oppas en dat kan ik mij heel goed voorstellen. de overheid wil een bepaalde mantelzorg-maatschapprij ontwikkelen, maar we moeten allemaal wel liefst 40 uur werken en aan de randvoorwaarden om deze mantelzorg maatschappij te laten ontstaan, is helemaal niet voldoen. Ik vind t echt absurd deze ontwikkelingen allemaal.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat klinkt niet al te best. Even ego, gelukkig gaat het pas in 2016 in, tegen die tijd gaat mijn jongste al bijna naar de basisschool. Maar ik vind het vreemde plannen. Vermoed dat het op deze manier niet door zal gaan.

Hier kost het maandelijks 50 euro voor 2 x 2,5 uur, normale prijs vind ik. Mijn dochter zit op de VVE en daar kost het maandelijks 35 euro voor 4 x 2,5 uur.

17. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Eylem, mijn zoontje zit ook de VVE, dat scheelt behoorlijk. Maar vind t, als ik niet denk aan alleen mijn eigen kind, een plan wat gewoon echt niet kan.

18. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Oei hier schrik ik best wel van, dit gaat wel voor ons gelden straks..

19. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Er staat hier al een topic (toevallig door mij geopend) met redelijk wat pagina's over open...

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Voor tweeverdieners is er een vergoeding zoals die er ook is voor een GO of KDV.

Voor éénverdieners is die vergoeding er niet. En dus zullen kinderen van deze ouders niet meer naar de PSZ kunnen.

Zorgelijke ontwikkeling.

Als het de bedoeling is dat het per januari 2016 ingaat. Dan geldt dat voor onze zoon nog een half jaar.
    De PSZ is gewoon een goede voorbereiding voor school.

Deel Deze Pagina