Peuterspeelzaal waarschijnlijk onbetaalbaar

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door San1984, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Want werkdagen zijn ook 4 uur? Ik vind het maar raar.... denk ook niet dat dit handig zou zijn hier in rotterdam. Dan hebben ze opeens veel minder kinderen. Wij betalen wel bizar weinig in vergelijking met velen. Volgens mij 30 euro als je allebei in Nederland bent geboren. Wij betalen 8 euro omdat mijn man dat niet is.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat vind ik een helemaal bizarre regeling, ook nogal denigrerend.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Hier is het middagdeel 2 uur...

Overigens weet de belastingdienst toch niet wanneer ik wel en niet werk (onregelmatig) en wanneer mijn kind precies naar de gastouder en psz gaat.

4. In onze stad zijn alle PSZs ook VVE. Maar weet natuurlijk niet of het in elke gemeente zo is geregeld...

Ik zou er ook geen misbruik van willen maken, maar weet niet in hoeverre ons zoontje goed praat. Denk het wel, maar ga het wel even navragen...

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
  6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Ik vind het raar dat jij zo denkt aangezien je daarvoor kindeDAGopvang hebt. Psz is een voorschoolse school en heeft ieder kind recht op. Ik ben tbm maar ik breng mijn kind niet weg omdat ik oppas nodig heb maar omdat ik het belangrijk vind dat ze dingen leren op de psz. Dat ze het school gevoel krijgen en bovendien vinden ze het erg leuk. Dus ik zou extra moeten betalen om gebruik te mogen maken van de psz. Gelukkig hebben ze hier vanuit de gemeente een regeling ik betaal nu voor 3 dagdelen 50 euro en dat vind ik meer als genoeg.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    volgens mij bepaal je ook niet zelf of je kind een VVE indicatie krijgt. Dat moet de psz doen. Mijn dochter heeft voor 1 dagdeel een indicatie omdat ze te snel praat(daarvoor gaat ze ook naar de logopedie) dat is geregeld via het consultatie bureau en de psz

8. Helemaal mee eens! PSZ is in mijn ogen JUIST voor kindjes die nog geen ervaring hebben opgedaan op een kinderopvang, om de stap naar school minder groot te maken. Ik vind het heel erg dat er nu mensen zijn die er geen gebruik van kunnen maken omdat de kosten te hoog zijn.

Want wat er is gebeurt is eigenlijk dat de PSZ nu twee keer zo duur is gemaakt en dat mensen die samen werken dan via korting weer op het oude bedrag uitkomen. Terwijl het dus voor eenverdieners gewoon 2 keer zo duur is geworden....

Als het andersom was, dus gewoon dezelfde prijs gebleven maar dan een korting voor tweeverdieners had ik het veel minder erg gevonden.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

ja en die mensen ook al eens minder te besteden hebben vaak! En vooral mensen die overal lang de pot pissen met toeslagen zoals wij

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ahh oke, toen ik het las dacht ik dat je het anders bedoelde..
    je zou het idd even kunnen navragen, maar geloof wel dat ze er streng in zijn..
    het is gewoon te belachelijk dat het allemaal zo ongelooflijk duur moet zijn...

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Huh raar. Wij betalen niks voor haar psz. Ze gaat 4 dagdelen.

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Betaal nu 80 euro voor 2 dagdelen. Vindt t al duur genoeg en hoop niet dat t nog duurder wordt want dan stoppen we ermee.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier 138 euro voor 3 dagdelen. Vorig jaar gingen mijn jongens een paar maanden allebei naar de psz, dat tikt flink aan.

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    €10 permaand (5 dagdelen), maar Kaan wordt in Aug 4, dus hij gaat gelijk na de zomervakantie beginnen met basisschool. En Atilla gaat dan volgend jaar naar de zelfde peuterspeelzaal en dan gaan we weer €10 permaand betalen voor 5 dagdelen.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben tbm en wij gaan van de 63 naar de 91 euro p/m voor twee ochtenden en hier is de tegemoetkoming van de gemeente al vanaf...het is gelukkig nog maar voor 4 maanden. Een kinderdagverblijf zie ik meer als oppas en een psz als voorbereiding op....heel triest dat die mogelijkheid voor sommige niet meer mogelijk is!

16. Eigenlijk moeten we gewoon een petitie maken :p

Bij ons gaat Tobias sowieso naar de PSZ straks, ik vind het gewoon té belangrijk. Maar het wordt wel elke maand opletten met het geld daardoor.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    "
    Zou haast gaan denken dat onze kinderen op dezelfde psz zitten :)
    Oost NL, 57 euro p.m voor 2 dagdelen p.w hahaha

Ik vind de bedragen die ze vragen echt bizar.
    Het is onwijs belangrijk voor kinderen om al iets van voorbereiding te hebben op school voordat ze 4 jaar zijn. Het stimuleert ook de ontwikkeling ontzettend op een hele vrije manier.
    Is toch te zot dat je daar honderden euro's voor betaald en dan geen recht hebt op een toeslag omdat 1 van beide niet werkt...

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Bizar zeg die verschillen! Niet iedere gemeente geeft een tegemoetkoming, de onze wel maar misschien is dat omdat hier veel anderstaligen zijn wiens kinderen anders veel zouden missen? Ik gok maar wat.

Mijn jongste heeft een VVE, dat wordt door de gemeente volledig betaald. Ik betaal dus voor 2 dagdelen met bijdrage 39 euro, en twee dagdelen betaalt de gemeente volledig. Dus 4 dagdelen per week voor 39 euro per maand.

Geloof dat ik de gemeente maar een bedankbrief ga schrijven :)

19. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    "Voor een betere aansluiting op de basisschool"
    Welke aansluiting dan? Hier gaat het bedrag dan van 2 dagdelen van ongeveer 25 euro naar 140 euro. Heel veel mensen stoppen met peuterspeelzaal wanneer het zover is en dan wat? Een grote achterstand op de basisschool voor al die kindjes wat geen peuterspeelzaal of kinderopvang hebben gehad, dus hoezo betere aansluiting op de basisschool met die nieuwe regels en hogere kosten pfff.

20. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Misschien ben ik nu de enige, maar ik vind de meeste genoemde bedragen helemaal niet duur :)

Stel, je kind gaat twee dagdelen per week a 3 uur en je betaalt daar 100 euro per maand voor (zeg per 4 weken). Dan heb je dus PSZ voor 4x6 uur is 24 uur per maand. Kosten per uur zijn dan slechts € 4,16! En de meesten hier betalen nog veel minder!

Daarvan wordt de locatie betaald, de groepsleidsters en alle bijkomende kosten. Daar zit al een bak subsidie op waar je u tegen zegt. Kan me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld andere eisen aan de leidsters zijn dan bij een KDV ofzo.

En trouwens, ik vind niet dat een gemeente of overheid verantwoordelijk is voor een goede aansluiting op school.... Net als dat ik vind dat zij niet verantwoordelijk zijn voor zwemles enzo... Geen verwijten hoor!

Let wel: ik zie uiteraard wel uitzonderingen voor kindjes met serieuze taalachterstanden enzo!

Deel Deze Pagina