Onder dekentje/lakentje slapen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe slaapt nog steeds in haar ledikantje in een slaapzak. Dit omdat ze heel erg draait in bed, ze gaat van links naar rechts, haar vader en oma doen dit ook en volgens hen is het een soort ontspanning en vind ze het heerlijk. Ze doet dit al vanaf dat ze een baby was ti's alleen naarmate ze ouder werd wel wat erger geworden. Nu heeft ze een paar dagen zonder slaapzak geslapen omdat het op haar kamer 30 graden was en dit ging heel erg goed en ik dacht gister ok nu weg met die slaapzak en we beginnen om haar te laten wennen aan een lakentje! Ging in het begin heel goed en ze was trots op haar mooie lakentje maar na 2 uurtjes lag ze er alweer onder weg. Het word nu frisser maar hoe laten we haar nu onder een lakentje/ dekentje slapen zodat ze er ook onder blijft liggen? Hebben jullie goede tips voor ons?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn jongen weet dat hij zijn hoofd op kussen moet leggen en dekbed over zichzelf moet trekken. dat doet hij in het begin van de slaap.maar in de nacht doet hij dat op een gegeven moment niet meer. ik denk niet dat ze dat echt kunnen leren. ik draai hem terug in de nacht en stop hem even onder dekbed. tja. mama's nacht bewaak werk.baal daar ook van want straks is het winter. maar misschien gaat hij dat ineens automatisch gaat doen als het koud is.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn afgelopen februari overgegaan naar peuterbed en direct ook de slaapzak weg. In het begin bleef ze niet liggen en lag ze boven de dekens. Na een paar keer 's nachts wakker worden van de kou (ik ging haar dan weer instoppen) snapte ze vrij snel dat ze deken over zich heen moet trekken..

Deel Deze Pagina