Peuterspeelzaal zo goedkoop!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LailiejLoe, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    @adi, hier maakt de vve indicatie niet uit qua prijs, je blijft gewoon het normale inkomensafhankelijke bedrag betalen alleen mag je kind daarvoor nu 4x ipv 2x.

2. adi

adi Niet meer actief

Maar hoezo maakt het dan niet uit qua prijs? Je betaalt nu voor 4 dagdelen hetzelfde als voorheen voor 2 dagdelen?
    Je krijgt dus 50% korting?

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ja dat wel maar het is niet zo als wat sommige zeggen dat je ineens niks of maar een paar euro betaald per maand.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik vind psz niet zo goedkoop:)
    Als alleenstaande ben ik goedkoper uit als mijn zoontje naar kdv ( 4 hele dagen) gaat door de belastingtoeslag.
    Als dat ik hem naar de psz stuur.:$

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vraagje aan de meiden hier.
    Als jullie kinderen maar bv 1 morgen en 1 middag gaan.
    Zijn jullie dan de rest thuis voor ze?
    Nu is dat bij mij niet mogelijk en mijn moeder kan ook niet de hele dag op hem letten door haar reuma.
    Hij zit bij een super onthaalmoeder in België maar helaas is dat maar TOT 3 en niet t/m:(

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik betaal voor twee ochtenden 80 euro per maand.

7. adi

adi Niet meer actief

Maar werk jij op die dagen? Want als kdv dan voor jou goedkoper is kun je hem toch beter op kdv plaatsen, waar ze hem ook de rest vd dag kunnen opvangen?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Adi dat idd had ik dus ook al idd.
    Ik had eerst zoiets dan groeit hij mee met de kindjes naar de basisschool maar ik werk elke dag ( 32,5) per week.
    Voor psz zou ik 105 euro betalen voor 4 ochtenden.
    Voor kdv 930 en 830 euro terug van de belasting als toeslag.
    Dus dan betaal ik 100 euro.
    Heb al een kdv gemailt of ze een wachtlijst hebben.

9. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    #49 leandrotje, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt: 21 aug 2013
    Ik betaal hier 87 euro per maand voor 2 ochtenden en wel inkomensafhankelijk. Wij zitten in de hoogste schaal met 1 salaris... Dus dat zegt wel wat.
    Hoogste schaal is alle inkomens boven de 44.000 euro per jaar.
    3e en 4e dagdeel moet je ook gewoon volledig betalen, duur geintje hier!

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier (helaas) net in de derde schaal en betalen €55,- voor in totaal 5 uur per week (2 dagdelen). Laagste tarief is €39,- hoogste €79,-. Omgerekend per uur is het niet zoveel, maar voor ons is het toch een aanzienlijk bedrag per maand.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja klopt, omdat mijn man Turks is. Mijn dochter loopt qua spraak enzo niet achter maar ze heeft er recht op omdat de gemeente aan alle tweetalige gezinnen inderdaad subsidie geeft. Dus ja, graag, ze vindt het zo leuk :) . Wel echt suf dat jullie het dan niet krijgen!

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier betalen we 55 euro per maand voor 3 dagdelen maar nu na de vakantie gaat ze nog maar 2 keer omdat de gemeente het 3de dagdeel niet meer betaald!
    Dus 2 dagdelen 55 euro!

13. adi

adi Niet meer actief

Ik vind echt van de zotte, er zijn genoeg kinderen die op de wachtlijsten staan en echt behoefte hebben aan vve, maar niet in aanmerking komen door dit soort misbruik verhalen.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ja maar zo gaat het wel, hier op de psz ook veel buitenlandse kindjes en er werd al direct gezegt je kind begint met 2x per week en als hij goed gewend is mag hij 4x per week komen. Bij mij kwam er achteraan ooh nee hij is Nederlands en mag dus geen 4x mag ook niet mee doen met het 3+ programma en de koffieochtenden dat is alleen voor buitenlandse kindjes, jullie snappen hoe ik reageerde :D.
    Het was dus voor hun dik schrikken toen ze bericht kregen van de gemeente dat Quinten 4x ging komen dit wist ik allang maar heb ze maar even in hun sop gaar laten koken ;).
    Maar hier is 4x niet alleen voor taalachterstand maar ook voor erg verlegen kindjes bijvoorbeeld

15. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan voor 4 dagdelen 20 euro per maand betalen(ze gaat pas in juni 2014 als ze 2,5 is maar vast evenwezen kijken en info gekregen).dat is voor iedereen.
    het is een voorschoolpeuterspeelzaal en zonder indicatie kan je kindje er gewoon heen gaan tot nu toe vindt ik bij ons alleen maar voorschoolpeuterspeelzalen maar zal wel komen doordat we in de grote stad wonen

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Zow wat goedkoop:)

17. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Nee is niet naar gevraagd, ben ook niet alleenstaand. Iedereen betaald gewoon 9 euro per maand.
    Dat was voor mijn zoontje, ma en di van 13:15 tot 15:15 wo van 8:15 tot 10 en do en vrij van 8:15 tot 12 uur.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij was t bij ons niet inkomensafhankelijk, maar wel duur. 160 euro/mnd voor 3 ochtenden.

Op de psz met vve programma was t geloof ik 55 euro en voor kinderen met indicatie 12,50! Enorm verschil dus.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misbruik :( het is geen misbruik, de gemeente heeft zelf de regels bepaald en wij voldoen daaraan, dus ja...Bovendien worden onze meiden tweetalig opgevoed dus een beetje extra stimulans in Nls kan uberhaupt geen kwaad.

Hier zijn overigens bijna geen wachtlijsten voor de psz en ook niet voor de VVE dus niemand die er last van heeft. Anders zou de psz ook zelf wel aan de bel trekken.

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Mijn schoonzusje moet nu ook minder betalen omdat ze buitenlands is....ja...geadopteerd en volledig NL talig opgevoed ;). Echt hoor...zo gaat het dus ;)

Hier valt het onder KDV en als je beide werkt dus gewoon uurprijs en toeslag.

Als je niet werkt is het max 2 dagdelen van 3/3,5 uur per week minus de schoolvakanties voor +/- 60 euro per maand (inkomensafhankelijk). Is niet duur maar is ook maar paar uurtjes he.

Deel Deze Pagina