Wanneer kussen in bedje leggen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Marni, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Wanneer laat je een kind nou op een kussen slapen? Tristan slaapt nog in een ledikantje maar als hij wel es bij ons bed ligt wil hij met z'n hoofd op ons kussen liggen. Wanneer is het veilig?

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    mijn dochtertje is 2 en slaapt denk ik al bijna een jaar met kussen en onder een dekbed.wel eerst zo'n kinderkussentje. klein en dun. nu heeft ze een grote mensen kussen maar wel een platte. Ze vindt het lekker en slaapt ook echt niet zonder kussen.

3. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Hier precies hetzelfde.
    Wij hebben zo kussentje van de ikea

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik lees even mee, want ik vroeg het me ook al af. Mijn zoontje is onlangs 2 jaar geworden en slaapt ook nog steeds zonder kussen. Ook slaapt hij nog steeds in zijn ledikantje, maar dat doen we bewust, omdat hij vreselijk onrustig slaapt en veel draait.

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    mijn oudste zoon, die ook Tristan heet :) , is over 2 weken 5 jaar. maar hij ligt ook nog vaak niet eens op zijn kussen.
    vaak gaat ie eronder liggen zeg maar, richting het voeteneind. zodat ie niet met zijn hoofd op het kussen ligt. of hij legt de kussen opzij en gaat er naast liggen.

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Ik heb altijd begrepen dat het beter is om zonder kussen te slapen.. Ik heb mijn dochter nu in het juniorbed dus ook nog niet voorzien vn een kussen :) Maar in papa-mamabed vindt ze het wel stoer hoor, zo'n kussen ;)

7. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    hihi, dan heeft ie er duidelijk nog geen behoefte aan!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman slaapt nog steeds in een ledikantje en zonder kussen. Als ze straks een 'groot' bed krijgt dan wil ik haar zo'n plat kussen kopen.

9. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Mijn dochter heeft met ongeveer 2,5 jaar een groot bed gekregen en daar lagen ook kussens in. Ik merkte dat ze die zelf al pakte om er op te slapen. Nu heeft ze een grote mensen kussen hahahah

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    brandon slaapt al in het groete bed sinds die 2 jaar is met ene dekbed. nu is hij 2.5 jaar maar heeft nog steeds geen kussen. met 3 jaar ongeveer wil ik gaa kijken of die het wil

11. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje wordt in januari 4 en slaapt ook nog zonder kussen. Ik hoor hem er ook niet over. Hij slaapt heerlijk zonder kussen in zijn grote bed. Mijn oudste zoon en dochter hebben allebei toen ze ongeveer 4 waren een kinderkussen gekregen. Ik had ze bij de Hema gekocht en daar slapen ze nu nog steeds op.

12. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn is onlangs verhuisd naar haar peuterbed compleet met (plat kinder-)kussen en dekbed. Ze is in september 2 geworden en 2 weken later lag ze in haar juniorbed.

13. bloempje1981

Aug 12, 2008
    70
    0
    0
    Onze dochter was net 2 jaar toen ze een meegroeibedje kreeg. Een paar maanden geleden heb ik er een klein kussentje van de ikea ingelegd en sindsdien slaapt ze er wel op!

14. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en ik heb hem deze week een klein kussentje gegeven, voorheen frommelde hij nml zijn dekentje op en ging daar met zijn hoofd opliggen, gevolg dat ik steeds even moest kijken bij hem om hem een ander dekentje over hem heen te leggen, anders ligt meneer (ondanks pyama) wel wat koud, dus sliep hij altijd met twee dekens.
    1 als kussen en 1 als deken....Tja vindingrijk is hij wel

15. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Glenn vond ik steeds vaker met zijn hoofd óp zijn knuffel. Dus toen maar eens rond gaan snuffelen over een peuter/kleuterkussen.
    Kreeg een tip om een Mijn Eerste Kussen te kopen. Speciaal dus voor peuters/kleuters. Vind hem wel aan de grote kant, maar Glenn slaapt er gelijk al goed op. Hij was er dus echt aan toe.
    Had het liever zo lang mogelijk uitgesteld, maar hij was/is er aan toe.

16. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve heeft nu een groot bed en een platte kussen er bij.
    Ze pakte die meteen en slaapt er heerlijk mee.
    Maar hij is zo plat,hij is meer voor het lekkere in bed dan dat ie echt een fuctie heeft haha

Share This Page