Hallo iedereen, even een vraag om te weten hoe jullie hierover denken. Charlotte gaat sinds 3 maanden 1 dag per week naar het KDV. Sinds ze daarheen gaat is ze elke 3 weken wel verkouden, ik denk dat het komt omdat ze alles nog in haar mondje stopt en dat doen andere kindjes daar natuurlijk ook. Nu ben ik erg bang dat ze hierdoor meer kans loopt om de mexicaanse griep te krijgen, mijn man is als de dood hiervoor en wil haar liever de komende maanden helemaal niet meer laten gaan. Hoe denken jullie hierover, ik ga er namelijk van uit dat ik niet de enige ben die zich hierover zorgen maakt! Ik hoor het graag, alvast bedankt!
neem je haar dan ook niet meer mee om boodschappen? En neem je dr ook niet meer mee en dagje weg of ergens anders heen waar mensen zijn? Ik begrijp je reactie wel goed hoor, maar om haar nou maandenlang niet naar het kdv te laten gaan, vind ik persoonlijk overdreven. Ze kunnen het overal oplopen. Mijn dochter is 11 maanden en heeft het helaas ook gehad, ik had dat gewoon niet kunnen voorkomen ook niet door haar overal weg te houden. Maar dat is mijn mening, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt natuurlijk.
Op dit moment gaat mijn zoontje ook niet meer naar het kdv, dit omdat ik op het punt van bevallen sta en ik de mex. griep er echt niet bij kan hebben op het moment. Natuurlijk kan je je kind niet 100 % beschermen, maar voorzichtig zijn is nooit raar natuurlijk. Als ik gewoon aan het werk zou zijn nu dan had ik geen keus, dan ging mijn kind gewoon naar het kdv.
Vind je reactie sterk overdreven, sorry. Ik zeg toch duidelijk dat mijn kind op het kdv allerlei spullen in haar mondje stopt, welke net andere kinderen in hun mond hebben gestopt?! Dat gebeurt niet in een supermarkt of met een dagje weg. Even beter lezen voordat je begint te typen graag.
Lastig hoor, Ik snap dat je je kindje lekker thuis wilt houden. Kan dat ook? Moet je anders ontslag nemen?
Het komt niet alleen door speelgoed wat ze in haar mond stopt natuurlijk. Ze bedoelt dat je het echt overal kunt oplopen.. Ik vind het geen overdreven reactie hoor.
Toevallig had ik het er met m'n man over gisteren... Wij gaan onze dochter dus wel in laten enten. Maar als nu volgende week ineens de mexicaanse griep blijkt te heersen, dan zou ik serieus overwegen om haar 2 weken thuis te houden (ze gaat maar 2 halve dagen), tot ze in elk geval de 1e inenting gehad heeft. Ook hier een meisje wat bijna continue wel 'wat' heeft. En daarbij is ze met 6,5 maand al eens zo ontzettend ziek geweest -tegen uitdroging aan gezeten 3 weken lang, ze heeft nog steeds niet veel reserves helaas. Ik wil dat eigenlijk niet nog eens meemaken. Maar het zou hier dan om een paar weekjes dus gaan. Want verder wil ik het haar ook weer niet onthouden, ze vind het super op het kdv.
Ik heb in de kinderopvang gewerkt en merkte dat kinderen daar idd sneller ziek werden. Vaak kregen ze als baby al waterpokken, soms ook RS. Op zich was dat niet zo heel erg (hoewel RS soms ook heel fout kan uitpakken), iedereen is er altijd weer bovenop gekomen en van ouders met oudere kindjes hoorden we dat ze dan in de kleuterklas vaak veel minder oppikten (ook afhankelijk van het kind natuurlijk, de één is altijd ziek, de ander nooit) Nu met de Mexicaanse griep, kan ik me wel voorstellen dat je het niet op wilt gaan zoeken, zeker nu die kleintjes toch een vaccin krijgen. Als je besluit om haar thuis te houden dan is dat ook niet voor maanden, ze zou dan na de 2e vaccinatie toch weer kunnen gaan? Ik denk dat het risico om het op te lopen in een ruimte waar meerdere kindjes de hele dag bij elkaar zitten, alles in hun mond steken, over elkaar heen hoesten, bedjes en boxen worden gedeeld en met leidsters die niet tot het zorgpersoneel behoren en dus niet worden geënt best groot is. Natuurlijk zullen ze extra hygiëne maatregelen nemen, maar je kunt nooit alles voor zijn. Je zou nog kunnen afwegen of je liever hebt dat ze immuun wordt door het te krijgen (met het kleine risico op complicaties) of door het vaccin (met het risico dat je volgend jaar weer een vaccin moet, omdat niet bekend is voor hoelang het werkt). Sterkte met jullie overweging!
Het is nu inderdaad bekend dat ze kunnen worden gevaccineerd. Ik vind het een erg akelig idee omdat die medicijnen maar heel erg kort getest zijn, maar laat haar zeker vaccineren. Het is inderdaad waar dat ik haar, tot na de 2e vaccinatie, thuis kan houden. Morgen laat ik haar nog gaan en dan wil ik even vragen hoe zijn ertegenaan kijken op het kdv.
Hoi TS, eigenlijk is het zo dat kindjes de eerste zes maanden veel antistoffen in hun lichaam hebben van de moeder. Ons Kleintje heeft lang in het ziekenhuis gelegen. Toen hij 4,5 maand oud was (gecorrigeerd nog geen 2 maanden oud) is hij naar de kinderopvang gegaan voor 2 dg per week. Hij is de eerste tijd niet ziek geworden, Pas toen hij ouder dan 7 mnd was begon hij verkouden te worden, wij denken doordat hij toen niet meer de antistoffen in zijn lichaam had van mij. Hij is toen zijn eigen weerstand gaan opbouwen. Door zo nu en dan verkouden te worden doen ze dit. Daarom vind ik het niet een slecht teken wanneer mijn kindje (en jouw kindje) verkouden is. Je kind zal hierdoor zelfs weerbaarder zijn voor de (mexicaanse) griep. Wanneer je kindje naar de kinderopvang gaat dan zullen ze altijd speelgoed met elkaar delen, en naast de mex griep zijn er volop andere virussen waar je kind ziek van kan worden (te denken aan het RSvirus, waaraan 20% van de kinderen die het krijgt opgenomen wordt in het ziekenhuis en wel 1% aan overlijd, overigens kan dit virus ook bij het doen van boodschappen worden opgelopen maar nu dwaal ik af) . Bij ons heeft een leidster de mex griep en ziekt nu thuis uit. Ik ga mijn zoontje overigens wel laten inenten. Volgens mij is de reden dat een babietje pas vanaf 6 mnd wordt gevaccineerd, dat je kindje nog afweerstoffen van jou als moeder meedraagt. Ik begrijp je zorgen wel, maar wat betreft de mex griep is het bijna oververmijdelijk dat je kindje hier binnenkort mee in aanraking komt, of je nu wel of niet je kind naar de kinderopvang brengt. Ook is het niet perse zo, dat je kindje er iets ernstigs aan overhoud. Groetjes
Noem het overdreven, jij vraagt toch zelf hoe we hierover denken? En ik heb het heus wel goed gelezen, sterker nog ik werk zelf op een kinderdagverblijf dus snap heel goed hoe het gaat met dingen in de mond stoppen e.d. wat niet wegneemt dat ik gewoon mijn mening geef, daar vraag je om. Wat denk je in de supermarkt welke kinderhandjes er allemaal aan de winkelwagentjes pakken? Of tijdens een dagje weg, zo'n ballorig of dierentuin is één grote bacterien-zooi waar alle kinderen met hun handjes aanzitten. Dus ik bedoel maar he. Mijn dochter van 1 jaar heeft ook de mex. griep gehad en zij heeft mij aangestoken, terwijl de kans groter was dat een kindje op het kdv mij misschien zou aansteken, dus je weet het toch nooit. En verder ga ik er niet meer op in, jij vraagt reacties en dan 'sterk overdreven' vinden, zet er dan in dat er alleen gereageerd mag worden door mensen die het met jou eens moeten zijn.
Ik wil gewoon een mening horen, maar jij haalt er gelijk bij dat ik dan ook niet meer met haar naar de supermarkt ga of een dagje uit. Het eerste wat ik doe na het boodschappen doen, is handen wassen. Niet alleen nu, maar altijd al. Ik weet ook wel dat je je kind niet kunt opsluiten, dat hoeft ook helemaal niet. Maar mijn vraag was gewoon: laten jullie je kind gewoon naar het KDV gaan of niet? En ik weet ook wel dat je het overal kunt krijgen, de kans is alleen wel een stuk groter op het KDV voor zo'n kleintje. Ze is niet voor niks elke 2 weken verkouden SINDS ze daar naar toe gaat. En dat ze daar meer weerstand van opbouwt, allemaal geen probleem, maar de mex. griep is net een stap verder dan een gewone snotneus.
Nou nou nou, een beetje dimmen zeg! ik geef geef je gewoon advies, en ben daar gisteren speciaal even voor gaan zitten om je te helpen kiezen met je beslissing. Ach dan houd je haar toch gewoon thuis! Als dat is wat je graag wilt horen!
@ Ons Kleintje: huh? Sorry maar volgens mij mis ik iets. Ik vond jouw eerdere reactie heel erg overwogen overkomen hoor, excuses als ik je gekwetst heb!
o, ja ik dacht dat het deels om mijn reactie ging omdat je zei Quote Chantal En ik weet ook wel dat je het overal kunt krijgen, de kans is alleen wel een stuk groter op het KDV voor zo'n kleintje. Ze is niet voor niks elke 2 weken verkouden SINDS ze daar naar toe gaat. En dat ze daar meer weerstand van opbouwt, allemaal geen probleem, maar de mex. griep is net een stap verder dan een gewone snotneus. en ik zei Hij is toen zijn eigen weerstand gaan opbouwen. Door zo nu en dan verkouden te worden doen ze dit. Daarom vind ik het niet een slecht teken wanneer mijn kindje (en jouw kindje) verkouden is. Je kind zal hierdoor zelfs weerbaarder zijn voor de (mexicaanse) griep. Wanneer je kindje naar de kinderopvang gaat dan zullen ze altijd speelgoed met elkaar delen, en naast de mex griep zijn er volop andere virussen waar je kind ziek van kan worden Ik begrijp je zorgen wel, maar wat betreft de mex griep is het bijna oververmijdelijk dat je kindje hier binnenkort mee in aanraking komt, of je nu wel of niet je kind naar de kinderopvang brengt. Dus vandaar, en ook sorry van mij, mijn reactie was ook wel wat te fel Groetjes
Mijn dochtertje gaat niet naar het kdv, maar naar de psz en vanaf vandaag houd ik haar ook thuis. Haar babybroertje heeft momenteel een luchtweginfectie en spuugt veel. Nog een ziek kind erbij of eentje die nog wat extra 'ziektekiemen' mee naar huis brengt, kan ik er nu niet bij gebruiken. En al helemaal niet de Mexicaanse griep, ze loopt al bij de kinderarts vanwege luchtwegproblemen. Ben juist blij dat ze de afgelopen maanden amper last heeft gehad. Natuurlijk kan ze het ook in de supermarkt oplopen, maar volgens mij is die kans wat kleiner. Dus door deze situatie, heb ik besloten haar nog even tot die prik thuis te houden.
@Ons Kleintje: gelukkig, dan is dat misverstand uit de wereld Dat ze weerbaarder worden als ze vaker verkouden zijn hoorde ik ook het het kdv gisteren, dat is dat weer een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. En het klopt ook wel, ze kunnen het overal krijgen... Maar ik maak me gewoon heel erg ongerust, al ben ik zeker niet de enige... Ik wil haar die dag kdv ook niet ontnemen want ze vindt het echt geweldig daar, maar toch breng ik haar elke keer weer met een steen op mijn maag en denk: ik wil haar hier niet laten zijn nu!! Stom he... mama's maken wat mee @Jo: ik kan het me voorstellen, akelig he? Sterkte en beterschap met de kleintjes!
Mexicaanse griep kun je al krijgen door in de buurt van andere mensen te komen, dit kan dus ook bij de kassa e.d. Ik ben het ermee eens dat je het niet kunt voorkomen, en je kunt je kindje niet overal bij weghouden. Ik werk zelf op een kdv, en wij doen er alles aan om zo hygienisch mogelijk te werken...dat zullen ze op jouw kdv ook doen...
Hier hou ik mijn mannetje ook thuis totdat hij een inenting hefet gehad. Nu is het hier financieel geen verschil om dat ik niet werk.
Sterre is sinds ze 6 maanden was heel veel verkouden, maar dat lijkt me normaal, hoe moeten ze anders weerstand opbouwen? Ik hou haar niet thuis van de opvang, ze zijn bij ons nu extra streng op verhoging enzo. Als ze boven de 37.8 hebben mogen ze niet komen. Bij ons zitten er maar 12 kindjes en 4 leidsters, dus ze zien alles Mocht ze het toch nu krijgen komt het denk ik niet door het kdv maar door de supermarkt en de stad enzo. Sterre gaat trouwens 2 dagen naar het kdv.