Thije is al de hele week (af en aan) niet zo lekker. Soms een beetje verhoging, zeurderig en snotterig. Soms ook erg gezellig trouwens. Nu slaapt hij al sind ongeveer 15.30 uur (normaal pakt hij rond deze tijd maximaal 1,5 uur). Hij slaapt ook erg vast. Ik kan gewoon zijn kamertje op en hem aaien. Normaal wordt hij daar meteen wakker van! Wat zouden jullie doen? Lekker laten liggen, of toch wakker maken zodat hij zo mee kan eten? En als we hem laten liggen denken jullie dan dat het nachtwerk kan gaan worden omdat hij nu zoveel heeft geslapen? En echt erg is het toch niet om een keertje avondeten over te slaan (hij krijgt nog een nachtfles)? Ik neig heel erg om hem lekker te laten liggen, maar manlief is bang dat hij straks als hij wel wakker is zo gaat spoken dat hij 's avonds laat en 's nachts niet meer wil slapen!
Denk laten liggen en iets later naar bed brengen. En waarom bewaar je zijn avond eten niet. ?Kan je toch even makkelijk opwaren in de magnatron. En ja spoken dat zal best kunnen gebeuren maar misschien eens iets later naar bed dan normaal. Morgen weer normale tijd.
Nou, een half uur na mijn vraag werd meneertje uit zichzelf wakker! Hij heeft dus nog lekker mee kunnen eten, alhoewel meer dan de helft op de grond belandde.... Daarna nog even heerlijk met mama gedouchet, en tijd voor een flesje. Dachten we....Niet dus! Thije is geenszins van plan om ook maar een druppel te drinken. Ook goed, dan maar zo naar bed . Daar ligt hij nu te feesten (bijna 2 uur later dan hij normaal naar bed gaat!) We zien wel waar dit schip strandt. Hij is in ieder geval (nog) vrolijk, hahaha!
Wij hebben jouw situatie ook weleens. Eerst liet ik hem slapen, ze weten meestal zelf het beste wat ze nodig hebben. Maar dan ging ie inderdaad veel later naar bed en liggen spoken. Daarom maak ik hem tegenwoordig toch wel wakker om toch het ritme er een beetje in te houden. Goed, heb je nu helemaal niks meer aan natuurlijk .
Nou idd! Zo wil ik het ook wel! Finn kan erruggggg gillen als hij eigenlijk niet wil slapen maar wel moe is! Hahaha!
Dank je wel! Papa is hem nu een flesje aan het geven dus denk dat het wel goed gaat komen! Meestal slaapt hij na zijn late fles (ja die krijgt hij nog ) heerlijk door tot een uurtje of 7 's morgens!
Ja, Thije heeft dat flesje nog echt nodig (zal ook wel gewenning zijn hoor, maar vind het niet zo heel erg; komt vanzelf wel een keertje). Hij krijgt normaal gesproken om 19 uur een flesje en tussen 23 en 0.30 uur nog een. Die van 19 uur heeft hij vandaag dus overgeslagen....
Gaat er vanzelf wel eenk eer af hoor. Ons zoontje heb ook heel lang een late fles gehad.. Gingen we steeds verder naar voren halen. Op een gegevende moment wat het 21.00!
Hoe hebben jullie dat dan gedaan, die fles naar voren halen? Wij wachten nu totdat Thije zelf wakker wordt, en de ene keer is dat om 23 uur, de andere keer om 0.30 (heel soms zelfs pas om 3 uur). Maakten jullie hem dan wakker, en dan steeds wat vroeger?
@Duveltje: Ja wij waren dat om 23.00 zo zat en op een gegevende moment moeten ze er toch af he. Dus ik pakte m op om 10.00 en gaf slapen de fles. Maand later half 10, 9 uur en steeds eerder.