korter middagslaapje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chantalleke, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Hallo allemaal
    Mijn zoontje van 2 lijkt errug op zijn vader. Maar ook slapen. Het lijkt echt een avondmeneertje te zijn. Zit om half 11 nog echt klaarwakker in de kamer...
    We hebben al geprobeerd het middagdutje over te slaan, maar dat gaat echt nog niet. Dan maar een maximum stellen? En hoe lang dan? Hellup effies ajb

2. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij zijn hier gewoon een standaart naar bed tijd in gaan stellen, gewoon 20.00 naar bed en klaar met het tijd rekken enz...als ik dr niet naar bed breng kan ze ook makkenlijk om 23.00 nog beneden zitten hoor.
    en smiddags leg ik haar toch nog even op bed van 14.00 tot 16.00 soms slaapt ze pas om 15.00 maar dan ligt ze toch in elk geval even, rust is en blijft belangrijk!
    Ik zou gewoon een maximale tijd instellen savonds en al leg je hem om 20.00 op bed en is hij nog in bed aan het spelen tot 22.00 bv, hij valt wel in slaap! Zo heb ik het hier ook gedaan, en tegenwoordig valt ze bijna altijd direct in slaap, er zijn wel is dagen met uitzonderingen dat ik haar om 21.30 oid nog hoor praten in bed.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Korter middagslaapje gaf hier ook drama's. Hij werd dan chagerijnig wakker, en was de rest van de dag niet meer te genieten. Hij geeft 's avonds ook niet aan dat hij moe is, dus we gingen standaard om half 9 naar boven. En om 9 uur gingen wij naar beneden. Hij kreeg dan gewoon een boekje of kleine speeltje mee in bed. Soms sliep hij 5 minuten later, soms een uur. Maar het was wel altijd rustig, en hij bleef lekker liggen in bed.

Nu begint hij soms zijn slaapjes over te slaan, en gaat hij rond 7, 7.30 naar bed. Dus de ene dag om 7 uur naar boven, de andere half 9. Daar heeft hij verder geen last van.
    En dan ik hij 's morgens rond 7.15-7.30 wakker.

Deel Deze Pagina