peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door soof82, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vind het een hele vreemde manier van doen. Ik zou mijn dochter NOOIT zomaar ergens achter laten waar ze zelf niemand kent en waar ze nog nooit is geweest. Ik snap dat eigenlijk ook niet zo goed... Mijn meisje vond het al heel erg spannend dat ik even weg ging (een uurtje?) de eerste keer, ben er verder bij gebleven. Als je zelf ook geen flauw idee hebt hoe het daar gaat, hoe kun je dan je kindje ook gerust stellen?

Ik zou de volgende keer (?) wat meer op je strepen staan. Ik blijf er bij, punt. Natuurlijk hou je straks (als ze het kent en jullie beiden gewend zijn) het afscheid kort, maar wel gewoon normaal toch? Het moet wel gezellig blijven en niet kort omdat het per sé kort moet zijn... Zelfs in de kleuterklassen van de basisschool mag je vaak gewoon nog even mee naar binnen om een boekje te lezen ofzo!

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ook hier mocht ik er de eerste 2x gewoon bij blijven zolang ik zelf wou. Dit om het kind gerust te stellen en te laten wennen. Ook is het hier zo dat er altijd extra begeleiding is als er een nieuw kindje komt zodat er altijd een juf is die wat met ze kan doen. Vind het erg vreemd dat je er niet bij mocht blijven, heb daar ook nog nooit van gehoord. Gelukkig had je dochtertje er ook geen moeite mee, maar heel veel kinderen zullen dat echt niet leuk vinden. Ik zou zeker eens vragen hoe normaal de gang van zaken is.

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Onze zoon zit sinds 2 weken op de psz! en de eerste 2xen mocht ik erbij blijven. Vind het ook echt een ontzettende lompe manier van handelen en ze hebben jou waarschijnlijk overdonderd. De volgende x even duidelijk een gesprek aanvragen want dit slaat nergens op. Je moet je kind toch achter kunnen laten met een goed gevoel??
    Ik weet ook niet wat ik gedaan had hoor, en geef gentle wel een beetje gelijk. Als jij er geen goed gevoel bij hebt zou ik dat bespreken want om zo je dochter achter te laten!!!
    succes

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier gaan de ouders niet mee het lokaal in maar toen jamie net begon mocht ik altijd wel even mee lopen om te kijken of ie gerustgesteld was. maar er echt heel lang bij blijven vind ik ook weer zoiets, je kindje is toch daar om een beetje zelfstandig te worden en als je er dan elke keer 15 minuten bij blijft dan word het afscheid alleen lastiger en uitgesteld lijkt me. hier krijg ik nu niet eens meer een kus, hij rent meteen naar al het speelgoed.
    vind wel dat het bij ts heel kortaf ging voor een eerste keer, voor zo'n leidster is het misschien normale gang van zaken, maar voor een kindje EN moeder is het een hele grote mijlpaal om voor het eerst naar de psz te gaan.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vind t wel erg bot zoals velen t hier al zeggen. 1e keer dat ik mijn zoon bracht kregen we kleine rondleiding en wat ze gingen doen over t algemeen op zo'n ochtend. telefoonnummer werd extra gecontroleerd voor het geval dat. hier kunnen we hem vanaf half 9 al brengen en uiterlijk 9uur moeten de ouders weg zijn. ook werd er gevraagd of ze wilde dat ik belde als hij na het huilen niet meer rustig te krijgen was (hij heeft 1e dag bijna uur zitten huilen) als ze bellen(gelukkig nog niet gebeurd) dan vragen ze aan jou wat jij als moeder wil dat zij doen. elke keer als ik hem ophaal dan komt altijd 1 van de leidsters naar me toe hoe de ochtend is verlopen. altijd krijg je dus een mini-update. wel erg fijn.

6. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier verleden week de intake op de groep gehad en werd aan mij duidelijk gevraagd of ik mijn zoontje mee kon nemen zodat hij tijdens het gesprek al kon mee spelen ( dook ook gelijk de auto hoek in en zei mama ga maar werken hoor :D hij is kdv gewent vanaf baby af)
    1 maart gaat hij starten voor 4 dagendelen per week in 4 ochtenden.
    Hier van 8.45 tot 9.00 koffie kwartiertje kan je met andere ouders kletsen en wat doen met je kind aan bv tafel.
    De eerste echte ochtend dus 1 maart mag ik blijven tot na het kring gesprek dat is ongeveer tot 9.30.
    Ik zou ook geen lekker gevoel hebben als het op jou manier zou gaan en dit nogmaals bespreken!

Deel Deze Pagina