Wel/niet zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke1983, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn oudste van bijna 3 doet het heel goed. Zodra hij op de wc zit of op het potje plast en poept hij. Luier is tussendoor bijna droog. Hij wordt ook vaak droog wakker.

Zindelijk zou je denken, maar helaas!
    Als hij gewoon zonder luier rondloopt gaat hij niet uit zichzelf op het potje en plast dan op de grond. Dat komt hij dan meestal ook niet melden en speelt dus nat door.

Wat nu? Ik heb absoluut geen haast, maar wil hem wel goed begeleiden.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zijn lichaam is er al wel aan toe. Heb je al geprobeerd hem om de zoveel tijd te herinneren aan het toiletbezoek? Hier werkte dat goed en was het binnen een week over.

3. Marieke1983

Ja dat doe ik al een tijdje maar het lijkt niet te werken.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Zonder luier laten lopen! Ze moeten er ook aan wennen, de ene keer wel en de andere keer niet werkt niet, dan weten ze niet meer of ze nu wel of niet een luier aanhebben.

Wat ook goed kan werken is een kookwekker zetten. Eerst om de 10-15 min en als dat een tijdje goed gaat verleng je de tussentijd. Zo weten ze dat als het wekkertje gaat dat ze dan even moeten gaan.

En zelf in de gaten houden, als je hem ziet wiebelen/knijpen hem meteen naar de wc sturen. Als hij veel gedronken heeft, hem wat vaker naar de wc sturen.

In het begin heb ik het regelmatig gevraagd, soms zijn ze zich er nog niet zo bewust van dat ze moeten plassen, of gewoon te druk met hun spel.

Zo heb ik het met Thijs ook gedaan, die is nu ong. een maand zindelijk en de laatste 2 weken gaat hij al helemaal zelf. Ik hoef het niet meer te vragen, stuur hem alleen nog voordat we weggaan naar de wc.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd. geen luier meer aangeven. dat is te verwarrend. hier soms nog een ongelukje maar meestal gaat het goed. dit nu sinds een week. regelmatig aanbieden, potje in de buurt zetten zodat hij er zelf bij kan en zodra ze hier naar dr kruis grijpt potje geven

6. Marieke1983

Oké bedankt! Dan gaan we daar morgen eens mee aan de slag.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik keek ook wanneer ze moest plassen. Dat was vaak een half uurtje na het ontbijt, de tussendoortjes, de lunch en het avondeten.

Deel Deze Pagina