Peuterspeelzaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amber23, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Die reactie vindt ik echt belachelijk! ! VVE is echt niet alleen voor buitenlanders!! Het is voor elk kind bruin zwart wit of paars die op de een of andere manier nog wat achter loopt! Hier een half bloedje wordt 3 talig opgevoed maar echt niet automatisch een VVE indicatie hoor!!!!! Hier betaal je voor VVE nog eens 20 euro extra per maand

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Zo doe eens rustig. Hier krijgen ze hem wel automatisch. Ik weet de criteria echt wel mijn oudste was een vve kind. Ik zeg toch ook bijvoorbeeld. Er zijn legio redenen maar hier Is dit er ook een van. Net als ouders van buitenlandse afkomst dan krijgen ze automatisch een vve

3. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Mn schoonzus werkt 24u, mn zwanger is thuis (weliswaar volledig afgekeurd).
    Mn neefje mag 4 dagdelen in de week naar de peuterspeelzaal voor € 40,- p.m.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier kost het 60 euro per maand voor eerst 2 dagdelen in de week.
    nu heeft ze vve in verband het slechte verstaanbare praten en gaat ze 4 dagdelen.
    als ik dan zo al die prijzen zie is dat bij ons nog best wel duur.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Als je allebei werkt, moet je kindje toch worden opgevangen. Misschien doe je dat nu via je (schoon)ouders en is het daarom gratis, maar anders betaal je natuurlijk ook gewoon het kinderdagverblijf. Dus je kan er ook voor kiezen om je kind 1 dag per week naar het kinderdagverblijf te brengen. Ik weet niet wat de kosten daarvoor zijn in jouw regio? Als een kindje naar het kinderdagverblijf gaat, is een peuterspeelzaal namelijk in mijn ogen niet meer noodzakelijk!

6. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Maar een peuterspeelzaal is toch leerzamer?

7. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik zal even bij de peuterspeelzalen en de gemeente na vraag doen. Als ik op het internet rond kijk dan zullen we rond de 50 euro kwijt zijn.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Veel kinderdagverblijven doen, net als peuterspeelzaal, aan voorschoolse educatie.

Wat ik weet en zie van peuterspeelzaal (mijn jongens gaan er niet heen) is dat het 'vrij spelen', 'gezamenlijk hapje/drankje' en 'gezamenlijk spel' (ook knutselen etc bedoel ik) als basis staan.

Ons kinderdagverblijf doet dit ook, een kinderdagverblijf dient niet alleen als 'oppas', maar ook leren luisteren naar anderen, met anderen spelen en delen.
    Daarnaast houden ze bij ons echt bij hoe de ontwikkelingen gaan per kind en spelen ze daarop in. Wij hebben ouder gesprekken waar echt wordt verteld wat de zwakke en sterke punten van je kind zijn.

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn € 80,- kwijt voor 2 ochtenden in de week. Ik vind het veel geld, maar wel zijn geld waard. Mijn jochie is zó gegroeid, de laatste 7 weken. Hij is enig kind, de opvang op zondag was ook eng en nu? Zwaait me vrolijk uit en is blij dat ik er weer ben. Hij luistert erg goed naar de juffen, kleurt nu op een blaadje ipv op tafel en hij geniet er gewoon echt van.

Zijn zelfvertrouwen krijgt er een enorme boost van. Was een ander kindje eerst nog eng, is dat het nu niet meer.

Dus als je het kunt missen, doe zeker 1 ochtend.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier 60 euro per maand voor 2 dagdelen en dat is de hoogste inkomstencategorie. Bij ons is het van 8:30/8:45 tot 11:45/12:00. Het heeft Elise hier echt veel goed gedaan. het zit in hetzelfde gebouw met beide basisscholen dus dat vind ik fijn. Schoolplein e.d. zijn straks gewoon bekend.het is maar een klein dorp dus alleen op woensdag en vrijdagochtend zijn ze open en alle (14) kindjes komt ze straks tegen op school

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou idd in jouw buurt even navragen..het verschil zit hem nl in of de osz nog een stichting is of dat ze onder de wet kinderopvang vallen. Hier is het nog steeds een stichting dus goed te betalen: 45 euro voor 2 dagdelen en vanaf 3 jaar die prijs voor 3 dagdelen.
    Maar in nabijgelegen gemeente vallen sinds vorig jaar alle p peuterspeelzalen onder de wet kinderopvang. Daar rekenen ze dus de uurprijs van een kinderdagverblijf (dik 6 euro) en dan is een deel afhankelijk van de inkomens..wat je dus aan kot terugkrijgt. Met maar 1 werkende ouder heb je dus geen recht op kinderopvangtoeslag maar dan vergoed de gemeente een deel...is helaas wel veel minder dan de kot dus dan ben je met een thuisblijfouder heel duur uit.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij gaan 66 euro per maand betalen voor 2 dagdelen van 8.30-11.55. Valt op zich wel mee.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij betalen 40 euro pm voor 2 dagdelen pw. Zitten in de laagste inkomenscategorie. Ligt spdus aan je gemeente.

14. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Hier betaal je 90 voor twee dagdelen.

Deel Deze Pagina