Peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Maar jij bent beduidend goedkoper uit?? Jij betaalt dus nog minder dan 3e per uur.

Reden dat ik het diur vind is omdat wij 50e zouden betalen toen ze het nog niet bij de gemeenre hadden onder gebracht.

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ons zoontje heeft ook een VVE indicatie. Dit krijg je in Rotterdam standaard als een van de twee ouders geboren is in het buitenland. Bij mijn man is dit het geval.

Schaam mij bijna om te zeggen wat we hierdoor betalen. Dat is namelijk €8.50 per maand voor drie dagdelen.

Dus mijn tip naar Rotterdam verhuizen ;)

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bij ons in de regio is het 2 dagdelen, niet meer, niet minder. (behalve als je daar een indicatie voor hebt).
    Mijn zoontje gaat vanaf 2.5 jaar een ochtend en een middag. Wij betalen hiervoor 97 euro per maand.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113

Uhm nou 24 uur per maand is 2 euro per uur... Tja beduidend.... Wel iets goedkoper ja. Vind 3 euro per uur nog niet veel.
    Ik snap dat voor sommige gezinnen 50 of 70 euro per maand best veel kan zijn, maar het is wel voor je kind.. Kinderopvang is duurder volgens mij.
    Maar het is wel raar, school is echt veeeel goedkoper, ondertussen wil de regering wel de voorschoolse educatie bevorderen, toch een beetje krom. Ik ken namelijk gezinnen die om financiele redenen hun kinderen niet naar de psz doen..

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48

Allemachtig.. Wij moet 91 euro per maand betalen voor 1 dagdeel ( 3,5uur) Per week. Begrijpen jullie ook wel waarom ze maar 1 dagdeel gaat denk ik :cool:

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ja ik vind het zelf ook heel scheef! Ik schrok ook van het bedrag op de rekening. Ben zelfs gaan navragen of het wel klopt. Het is blijkbaar goedkoper om zo klakkeloos de subsidie te geven dan vooraf te testen of het nodig is.

7. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Wat een oneerlijke verschillen zeg, is mijn eerste reactie, zonder er lang over na te denken...
    Wij betalen 54 euro voor een ochtend en een middag, is met subsidie van de gemeente.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    #28 EdN, 16 sep 2014
    Laatst bewerkt: 16 sep 2014
    Hier is het vanaf 2,5 jaar, minimaal 2 dagdelen. Wij betalen hiervoor 157 euro pm! Ik krijg rond 30 e kinderopvangtoeslag, maar het blijft een belachelijk bedrag.

9. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Oh Pim ging trouwens pas vanaf zijn derde..

10. belem

belem Lid

28 mrt 2012
    86
    0
    6
    Hier gaat mijn Zoon 4 ochtenden. Hij heeft ook een vve indicatie en wij betalen 26 euro per maand. Vve indicatie heeft hij gekregen omdat hij nog niet Veel kan praten

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn dochter zit er nu sinds 2 weken op (ze is bijna 3), ze gaat 2 ochtenden, bij elkaar 5 uur per week.
    Hier betalen we iets van 45 euro voor per maand.
    Waarschijnlijk heeft ze wel recht op een VVE-indicatie en dan wordt het hier volgens mij geheel vergoed voor 5 uur per week. Maar zover zijn we nog niet.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij gaan hem 1 dagdeel laten gaan. Dit kost 38 euro per maand.
    Stilaan wil ik het opbouwen, als hij bijna 4 is wil ik hem 3 dagdelen laten gaan om al te wennen aan school.

Ik vind het best duur, je zit snel aan het maximum bedrag.
    Verdien je 300 euro minder per maand met 2 mag het kind 3 dagdelen gratis. Dus als je geld van de overheid krijgt hoef je niks te betalen. Werk je dan mag je de volle pot betalen.
    Kan me er best boos om maken.
    Nu valt 1 dagdeel wel mee maar voor 3 dagdelen zit je toch al aan 114 euro per maand

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou ik gun het je best hoor
    Maar ergens klopt er iets niet nee

14. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje van 2,5 jaar gaat 4 dagdelen.
    ik betaal helemaal niets omdat ik een minimaal inkomen heb.
    en 4 dagdelen omdat ze madam meer uitdaging willen aanbieden.
    ze ligt bijna een jaar voor in doen en laten.
    Thuis heeft ze geen uitdaging meer dus erg toe aan de peut.

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier gaat mijn dochter sinds 2 weken 2 dagdelen naar de psz. Dat kost ons 70 euro per maand. Het is een vve psz, maar er zitten maar weinig vve kindjes. Er is geen subsidie vanuit de gemeente, maar de psz wordt gerund door een bestuur van vrijwilligers waardoor de kosten gelukkig vrij laag te houden zijn.

Ik vind zelf met 2 echt nog heel erg jong en ben blij dat we met 2,5 zijn begonnen.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje is maandag voor het eerst geweest en hij gaat 2 dagdelen. Ik vind het wel belangrijk voor hem omdat hij geen broertje of zusje zal krijgen. Wij betalen 74 euro p/md voor 2 dagdelen van 3 uur.

17. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    #37 beebje082011, 17 sep 2014
    Laatst bewerkt: 17 sep 2014
    Wow, dat is ideaal.

Ik betaal rond de €70 voor 2 dagdelen, en dat is mét gemeentelijke regeling omdat we maar 1 inkomen hebben op dit moment.

De verschillen zijn zo groot jammer genoeg, ik vind dat alle kinderen evenveel "recht" hebben op de psz. Mijn kind doet het er super, als het aan hem lag ging hij dagelijks, maar dit is voor ons niet te realiseren.
    In andere gemeentes, bijv. een stad hier in de buurt, kunnen veel kinderen rond de 4 dagdelen omdat er in die gemeente relatief veel allochtonen wonen heb ik vernomen.. dit om taalachterstanden e.d. een beetje in de perken te houden.
    Of dit klopt weet ik niet.

Vind het in elk geval best krom dat de verschillen zo groot zijn.

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Huh? Ik krijg helemaal niks terug, geen subsidie oid. Betaal 40 euro per WEEK voor 2 ochtenden. En die mag ik zelf betalen.

Komt dat dan omdat ik niet werk ofzo?

19. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van bijna 2 gaat straks 4 dagdelen en dat is fifty fifty ochtenden/middag.

20. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een VVE peuterspeelzaal. Vier dagdelen voor 75 euro in de maand. Zoontje gaat drie dagdelen heen, omdat hij ook nog een dag KDV heeft, wat ik niet anders kan regelen. Duur geintje dus....

Als je hier minimaal inkomen hebt en een kindje met een 'reden' om naar de VVE peuterspeelzaal te gaan, betaal je nog geen 10 euro per maand. Vind het belachelijk dat er zoveel verschil in moet zitten. Wij werken dus beide, dus als 'straf' ook het hoogste tarief, terwijl we het ook niet breed hebben.

Deel Deze Pagina