Peuterspeelzaal, ik snap er niks van!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Moppiemuis, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hoi allen,
    Ik ben de weg even kwijt. Mijn dochter wordt in februari 2.
    Mijn man werkt, ik ben afgekeurd. Maar ik zou het voor mijn dochter heel goed vinden als ze naar de peuterspeelzaal gaat straks, andere kindjes en omgeving, nieuwe dingen leren, erg leuk voor haar lijkt mij!

Maar ik snap er niet veel van, tijden, tarieven, aantal dagen, wel geen subsidie van de gemeente (we krijgen dus geen opvangtoeslag).
    Waar begin ik zodat ik ga snappen wat nou de bedoeling is en wat de mogelijkheden, en niet geheel onbelangrijk, wat de kosten worden!

Wie kan me dat een beetje duidelijker uitleggen?

2. Hoi Moppie,

Ik zou even wachten tot begin 2016. Ze gaan nu nmelijk net het hele systeem weer veranderen, als het goed is. Gister officieel bekend gemaakt in de troonrede! ;)

Het is inderdaad ook heel onduidelijk. In elke stad werkt het weer anders.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou contact opnemen met een psz in de buurt. Het is nl overall anders. De mogelijkheden zijn:

- het valt nog onder de gemeente, dan is het een redelijk acceptabel bedrag en heb je niks met toeslagen te maken.
    - het valt onder de kinderopvang, dan heb je recht op toeslag als je beiden werkt...hoe het met afgekeurd zit weet ik niet. In sommige plaatsen betaal je dus als 1 werkende ouder de kinderopvangprijs (6-7 euro per uur)
    - het valt onder de kinderopvang maar de gemeente betaalt het stukje waar gezinnen met maar 1 werkende ouder geen recht op hebben. Je betaalt dan evenveel als mensen die KOT krijgen, die overigens afhankelijk is van inkomen.

4. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dankjulliewel!
    Ik ben ook even gaan speuren op de gemeentesite en vond 2 organisaties die door hen gesubsidieerd worden, maar dat is natuurlijk voor dit jaar.
    Ik heb geen idee of er wachtlijsten zijn, aangezien ik haar met 2 maanden oud aan heb gemeld op de basisschool hier om de hoek en gewoon geen plek krijg als ze 4 is.
    Die horror zag ik hier ook al wee gebeuren.

Ik heb nu beide organisaties opgezocht en eens even een mailtje gestuurd of ze me meer (duidelijke) info kunnen geven, en gevraagd hoe het met wachtlijsten zit.

Het opvang deel rond mijn uitkering heb ik al uitgebreid uitgezocht en ik heb er gewoon geen recht op. Op zich logisch omdat ik thuis ben, maar willen het ook erg graag vooral vanwege haar (sociale) ontwikkeling!

Deel Deze Pagina