waneer overgaan op meegroei bedje ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piri piri, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Zo lastig, ze ligt nog best in haar ledikantje, maar ergens hadden we voor ogen dat waneer haar zusje te groot zou worden voor haar wieg dat ze dan haar ledikant aan dr zusje zou afstaan, klinkt beetje lullig, maar dachten dat is praktisch..... Nu onze kleinste toch ineens erg groot word komt het moment daar.. maar ja. Is de oudste al toe aan meegroeibed ? Hoe weet je dat ? Kwestie van testen ?... Ik vind t ergnes best zonde om voor je kleinste nu ook een ledokantje incl.matrasje te scoren wat miss niet lang nodig zou zijn..aan andere kant, als oudste er niet aan toe is, ga ik natuurlijk niet op bezuinigen.... Korte tussen oplossing zou zijn dat oudste in campingbedje zal slapen, maar dat matrasje vind ik ook niet echt optimaal..
    Hmm, kortom waar doe ik goed aan ?
    Ps ze slaapt in een slaapzakje, altijd erg makkelijk en zoet, past zich altijd goed aan. .

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zie dat je oudste bijna 2 jaar is. Ons oudste kindje is eigenlijk om dezelfde reden toen hij twee jaar was (afgelopen april) naar een groot bed gegaan. Ook geen meegroeibed, vond ik dan ook weer wat zonde van het geld.
    Hebben een plank aan de zijkant zodat hij er niet uit kan vallen. Bij het voeteneinde loopt die plank niet helemaal door en daar kan hij eventueel zelf uit bed klimmen. Dit doet hij eigenlijk nooit. Als hij wakker wordt roept hij ons en wacht tot wij hem uit bed tillen. Was hij zo gewend van het ledikant en doet hij nog steeds. Hij heeft ook nooit de neiging gehad uit het ledikant te willen klimmen.

Als ik eerlijk ben slaapt mijn oudste zelfs beter nu in het grote bed...... :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is ie een paar weken na z'n tweede verjaardag overgegaan naar een peuterbedje, zo'n autobed...hij lag nog prima in z'n ledikant maar mijn rug was er wel klaar mee. De eerste nacht wilde hij z'n slaapzak nog aan maar is daarna vrij snel gewend aan z'n nieuwe bed en dekbed. Ik zou dus gewoon voor een peuter/1-persoons bed gaan voor je oudste...

4. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lag onze oudste ook 2 maanden voor zijn tweede verjaardag in een eenpersoonsbed, ging direct hartstikke goed!! (terwijl hij in ledikant ook gewoon prima sliep)
    Ik zou dus ook gewoon (peuter of) eenpersoonsbed kopen.. Ik denk dat als je eerst nog tijdje campingbedje gebruikt het ook verwarrend voor haar is

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter ging met 18 maanden in een peuterbed omdat ik ze hoogzwanger niet meer in en uit haar ledikant kon tillen als ze huilde. Het ging hartstikke goed en weet je, het is zo gezellig om op het voeteinden van het bed 's avonds een boekje voor te lezen terwijl je kindje al in bed ligt! Slaapzakje heeft ze toen gewoon nog aangehouden in bed.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ging ze met ruim 2 over (de middelste), maar dat was toch eigenlijk te vroeg. Ze miste de geborgenheid van haar kleinere ledikant heel erg. Bij de oudste ging het wel zonder problemen met 2,5 trouwens.

7. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Denk dat ik mijn zoontje met 2 ongeveer in een meegroeibedje leg. Hij is nu 18 mnd en mijn dochter was met die leeftijd al uit het ledikantje... maar dat kwam omdat ze eruit klom en dat vond ik te gevaarlijk. Dus ik wil nu wachten tot 2 jaar, tenzij hij ook gaat stunten;)

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is m'n dochter in 1x overgegaan van een half open ledikantje (daar ging ze met 15mnd in ivm uit ledikant klimmen) naar een eenpersoonsbed, ging prima hoor. Geen big deal van maken, maak het nieuwe bed mooi op en stop haar vervolgens lekker in bed volgens jullie normale routine. Natuurlijk wel benoemen dat ze nu een groot bed heeft etc, maar geen 'bangmakerij' als 'Ooooeeeeh, nu ga jij in een grooooot bed slapen he? Spannend hoorrrr!' ;)

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Met 2 jaar. Ging ook gelijk goed met dekbed ipv slaapzakje.
    Ik zou het gewoon proberen.

Voordeel van meegroeibedje is dat het ook niet in één keer zo ontzettend groot is ;)
    Ons bedje heeft tevens opstaande randen voor en achter aan de zijkant en alleen in het midden een opening om er in te klimmen, dus uitvallen was ik ook niet zo bang voor.

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thamx.. ik hwb een meegroeibedke van ikea. Zo'n witte met sierspijlyjes, vind m erg lief...
    Miss dan toch maar die stap maken.

Thamx

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hebben ze allebei tot hun 3e verjaardag in een ledikantje gelegen (wel al een stuk eerder één zijkant eruit gehaald, zodat ze er zelf in en uit konden. Daarna hebben ze meteen een groot bed gekregen en dat ging prima.

In jullie geval zou ik het gewoon eens proberen, anders kun je altijd nog een ledikantje bijhalen.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij mijn jongste zou 't nog geen succes zijn. Oudste was er met 2,5 ook nog niet aan toe, met 2 jr 8 mnd geen probleem.
    Jongste blijft hopelijk nog minimaal 1 jaar in haar ledikantje en kan daarna eventueel eerst nog 1 zijkant eruit.

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Een maand voor onze dochter 2 werd ging ze over naar een peuterbed.
    we hebben samen met haar een bedje uitgekozen, baby ledikant samen uitelkaar gehaald, samen peuterbed in elkaar gezet.
    die avond ging ze vol trots haar nieuwe grote bed in en sliep ze ook voor het eerst onder een deken (in het ledikant altijd een slaapzak aangehad). het ging allemaal gelijk goed.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Een maand voor ze 2 werd ging ze over naar een eenpersoonsbed. Ging meteen goed, ze slaapt er heerlijk in.
    We hebben we een uitvalhekje er voor en ze heeft ook nog gewoon haar slaapzak aan want onder het dekbed blijven liggen snapt ze niet ;)

Ik zou zeker geen 2e ledikant kopen hoor, zou het meegroeibed proberen en werkt het nog niet dan maar tijdelijk in een campingbedje.

Deel Deze Pagina