Ogentest niet goed, wat nu??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama van Isabella, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Mijn dochtertje heeft vanochtend de ogentest gedaan op het CB. Met beide ogen ging prima. 1 oogje afgeplakt ging ook nog wel redelijk. Maar het andere oogje afgeplakt ging toch duidelijk iets minder. Een hoop figuurtjes kon ze nog wel benoemen maar hoe lager we gingen hoe slechter het ging. Een hoop figuurtjes noemde ze "sleutel" en uiteindelijk zei ze zelf "ik kan het niet zo goed zien mama, ik moet wat dichterbij staan". :( Vond het zo zielig voor d'r. Nu moeten we over een paar weken terugkomen voor de "herkansing". Als het dan niet beter is moeten we naar de oogarts.
    Maar dan??? Krijgt ze dan een brilletje?

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Ach wat sneu voor je zeg, wat moeten ze eigenlijk doen allemaal met de ogentest?
    Tja als blijft dat ze niet goed kan zien, zal ze misschien een brilletje krijgen ja, maar wacht eerst de herkansing af...en hoe moeilijk ook, loop niet op de zaken vooruit, s6

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ogen zijn op deze leeftijd nog in de groei. Best kans dat het over een paar weken wel goed gaat. Zo niet, dan kan de oogarts beoordelen of het nu al nodig is, dat ze een brilletje krijgt.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.983
    113
    Onze oudste is ook 'gezakt' voor de ogentest. Ook bij de herkansing ging het niet goed. Inmiddels zijn we doorgestuurd naar een oogarts. We zijn daar al 2x geweest, maar er is nog niks duidelijk. En het gekke is dat wij zelf helemaal niks merken van eventueel niet goed zien. Ook van de juf op school horen we geen signalen. Vreemd.

Maar het hoeft dus niet altijd een brilletje te betekenen.

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier had onze oudste ook een slechte ogentest. doorgestuurd en moest duidelijk een brilletje! Nu heeft ze die sinds zaterdag en het valt me gelukkig alles mee. Het is veel zieliger als ze niet goed kunnen zien. Maar ik vond het eerst ook heel erg hoor.
    Wij hadden ook niks gemerkt hoor, want het anders oog corrigeerde alles. Dus dan valt het niet op inderdaad.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hier had Isabella ook moeite op het CB.

Toen ook doorgestuurd naar de oogarts.

Daar was alles in orde.

Waarom het op het CB fout ging weet ik niet.

Misschien was ze inmiddels ook alweer gegroeid en haar ogen ook.

Ik had dit laatst ook met Julian. Heupen waren net niet goed. Een maand later nog eens kijken en door het groeien was het nu wel helemaal in orde.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook dit probleem en ons meisje heeftn u inmiddels een brilletje. hier in dld moet je meteen naar oogarts voor die test dat doen ze niet bij kontrole. moesten eerst elke half jaar trug komen en nu heeft ze sind okt toch een zwak brilletje dr afwijking is heel klein en kan nog beter worden. mijn tante heeft het vroeger schijnbaar ook gehad en die heeft nu ook geen bril meer dus wij hebben ook goede hoop nu.

Deel Deze Pagina