Wat is forlax dan? Mijn huisarts zegt dat het macrogol of lactulose is, macrogol krijgt ze erge diarree van.
Macrogol is de goedkopere variant van fotlax deze hebben wij gehad voor ze fotlax kreeg. Hier werkte dat niet voldoende vandaar dat we nu fotlax moeten proberen. (Lag volgende de ka aan de darmen dat ze er niet goed op reageerde) Lactulose is een soort stroop/ kant en klaar drankje hebben we als baby ooit eens gehad. Macrogol en forlax zorgen er beide voor dat er veel water in de darmen komt zodat de darmwand soepel blijft en de ontlasting niet hard kan worden waardoor de boel verstopt raakt. Diarre bij macrogol zou kunnen betekenen dat de dosis te hoog is. Het is even zoeken naar de juiste dosis, en eventueel aanpassen waar nodig vaak.
Van een kwart zakje om de dag kreeg ze al diarree. lactulose doet het nu dus goed, al probeert ze sinds gister te poepen zonder resultaat
Dan zou je zeggen dat de dosis niet te hoog is nee. Vreemd maar misschien dat haar darmen er niet tegen kunnen? Fijn dat het met de lactulose goed gaat. Wel sneu dat ze sinds gisteren aan het proberen is maar het miet lukt.. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van.
Ons meisje heeft er ook vanaf jongs af aan last van. Het begon naar mijn idee met de vitamine-D met pinda olie. Achteraf blijkt ze allergisch te zijn voor pinda's. Ik vond het altijd hartverscheurend om haar met die pijn te zien. Zelf had ik wel altijd het idee dat het 'ergens' door kwam want soms ging het goed en dat kon dan opeens zomaar omslaan. We kregen forlax en dat ging soms goed, soms was het opeens weer mis. Het omslagpunt is uiteindelijk het weglaten van zuivel geweest. Niet alles, vooral de grote hoeveelheden ( grote kommen pap, vla, toetjes, etc) hebben we geschrapt. Sindsdien gaat het super! Krijgt ze weer eens een danoontje van iemand dan heeft ze de volgende ochtend meteen last. Het boekje Joep moet poepen heeft haar verder veel duidelijk gemaakt, daardoor weet ze nu dat ze 'moet' om het niet erger te maken. Toen ze jonger was hielp de warme douche op haar buikje wel eens, dat ontspande. En moet eerlijk zeggen dat ik ooit een laxeertqbletj voor kids heb gegeven Ze had bijna twee weken niet gepoept en haar buikje stond zo strak, niets werkte. Maar dat was nood-nood hoor Oh wat ben ik blij voor haar dat het ergste voorbij is overloopdiarree, ongelukjes, spanning, haar korte lontje door pijn, ik vond het verschrikkelijk. Veel succes en sterkte! Hopelijk wordt het snel beter. Heb niet alle reacties gelezen dus misschien is het mosterd na de maaltijd.... Maar misschien heb je driest aan
Yessie, bedankt voor het delen van je verhaal. Fijn dat het nu beter gaat bij jullie. Heb al eerder getwijfeld over het boek Joep moet poepen na een suggestie van iemand hier, omdat het vanaf 3 jaar is. Maaat ik heb het nu net toch gereserveerd via de biebwise app. Nu wachten tot het binnen is bij de vestiging hier in het dorp.
Het gaat hier langzaam aan beter poept bijna elke dag slaat heel soms over. Ze heeft wel nog soms buikpijn, maar niet meer zo erg als eerst.
Wat fijn snoekie, hopelijk is de buikpijn gauw over! Hier met 7.5 ml lactulose 3 x pw soms 2x pw. En ik moet inderdaad er ooit eens mee stoppen omdat de darmen lui ervan kunnen worden.
In het AMC zeiden ze dat de darmen niet lui kunnen worden van dit spul, je mag er lang mee door gaan.