Dank jullie wel meiden, denk inderdaad dat we het gewoon lekker gaan doen! Lekker even volle aandacht op haar!
Lekker eerder vieren! Je dochter heeft er totaal geen besef van. Zeg jij dat ze jarig is, dan neemt ze aan dat ze gewoon jarig is. Het is straks al druk genoeg in die periode. En dat mensen er geen begrip voor hebben, lekker jammer voor ze.
ik zou het idd eerder vieren, ook omdat 3 jaar het ook een hele bewuste verjaardag is, waar ze ehct naartoe kan leven enz...dus is het ehct leuk nog een feestje voor haar voorat dr zusje komt, ook heeft ze dan allemaal nieuw speelgoed...en is de komst van het nieuwe zusje goed op te vangen...ook jij als mama hebt dan even nog volledige aandacht... Mijn zoontje werd 2 toen jongste 3 mnd was, en dat vodn ik vroeg zat...teriwjl alles voorspoedig is verlopen, tevreden baby en alles..maar had het niet eerder gewild...je bent ook moe enz en drukte voor de baby en alles... dus k zou lekekr die 10 mrt doen en als jij het fijner vind om het 3 maart te doen, dan doe je dat...
Wij hebben de tweede verjaardag van de kids een maand later gevierd simpelweg omdat iedereen op vakantie was. Nergens last van gehad. ik zou het vieren op het moment dat het voor jou het prettigste voelt..
Lekker doen zoals jullie het goed dunkt! Groot gelijk dat je oudste dochter ook echt haar eigen feestje verdient naast de komst van de baby!
Lekker eerder vieren! Ik vind het een goede oplossing, waarbij je aandacht besteedt aan je oudste en rekening houdt met de omstandigheden van de zwangerschap/bevalling. Heel veel sterkte! Maar ook een fijne verjaardag van je dochter gewenst!
Mmm, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik zou haar verjaardag op de dag zelf of later vieren. Eerder doen wij zelf nooit. En zo lang van te voren vind ik ook echt heel apart, al snap ik het in jouw geval wel. Maar wat is er mis met het op de dag zelf klein vieren? Juist als er hectiek en spanning is met een nieuwe baby die misschien niet helemaal gezond is, is het fijn dat er een dag speciaal aandacht is voor haar en dat hoeft dus helemaal niet groot! Zingen in bed, cadeautjes, slingers en taart is voor een kind al voldoende hoor!
Hi Duchess, Ik zou het ook eerder vieren geloof ik hoor. En zeker als jij je er druk over maakt nu. Wel even met de opa's en oma's afspreken dat ze niet op haar echte verjaardag nog eens met kado's aankomen oid, als ze niet echt achter het plan staan. Dat lijkt me dan verwarrend. En hopen dat haar zusje niet net op haar verjaardag komt Ik hoop natuurlijk toch nog voor jullie dat het kleine meisje gewoon en gezond is. Is het nog iets voor jou om eens met iemand erover te praten? Gewoon, om al je zorgen en gevoelens te kunnen uiten, je moet nog een paar weekjes tenslotte, en uitgeput en gedeprimeerd aan je bevalling en kraamtijd beginnen is ook zo wat Sterkte, succes en fijne verjaardag natuurlijk!
Ik zou het ook rustig op 10 maart vieren. Je dochter heeft meer aan een moeder die dan hopelijk nog wat kan, dan dat ze op de dag zelf een volledig uitgeputte of gestreste moeder heeft. Heel veel sterkte de komende tijd!
Maar misschien is zelfs daar niet eens een mogelijkheid voor. Als Duchess dan in het ziekenhuis ligt, moet haar dochter het samen met papa vieren, die dan ook niet op zijn vrolijkst is. Zou dat heel erg sneu vinden
Idd, dat is mijn gedachte. Je weet niet hoe het loopt, voor t zelfde geld ben ik dan net bevallen, is het niet goed met ons kindje, en valt haar verjaardag in duigen... Dat zou ik zo sneu vinden, ze is nu op een leeftijd dat ze echt uitkijkt naar haar verjaardag. Bedankt voor jullie reacties. We hebben besloten om het inderdaad op 10 maart te gaan vieren.
Niet heel je topic gevolgd maar ik zou het in jou situatie ook eerder vieren. Ze beseffen het toch nog niet. Wat telt is het vieren van het feestje. En nog even alleen tijd met je dochter. Succes en sterkte met de komende tijd.
Euh, ik mag toch wel zeggen wat ik zou doen? Dat is immers de vraag! Misschien is op de verjaardag van Yasemin het babymeisje al 2 of 3 of 4 weken oud. En misschien is ze wel kerngezond en gaat het goed met iedereen, dat kan toch ook nog? En wat dan? En dat ze niet weten dat ze jarig zijn, is niet waar, dat wist mijn zoontje op zijn tweede verjaardag al heel goed.
Goh kon hij toen al de echt op de kalender zien wanneer dat was? Ik zie het al voor me: Even kijken mama: volgende week is het alweer mijn verjaardag...vieren we het op woensdag op de dag zelf...of in het weekend...op zaterdag is dat wel zo makkelijk Knap zeg.
Wat een belachelijke reactie! Waar slaat dat op? Mijn kind weet wanneer zijn verjaardag is, wanneer papa en mama en opa en oma jarig zijn, wanneer het kerst of pasen is en wanneer we op vakantie gaan. Hoe dat komt mag je zelf bedenken, heb geen zin om me te gaan verdedigen en Duchess' topic te vervuilen.
goed hoor Niet zo aangebrand...ik bedoelde het als grapje. Vind het nogal een merkwaardige opmerking naar TS toe namelijk
Ik vind het helemaal niet grappig eigenlijk hoe jij mijn woorden uit zijn verband rukt. Ik zeg niks merkwaardigs. Ik heb meermaals gelezen dat een kind het toch niet doorheeft dat je de verjaardag eerder viert. Nou, dat zou een kind dat 3 wordt echt wel doorhebben hoor! En dat is helemaal niet erg, als je het maar uitlegt en dat zal Duchess vast wel doen. Zoals ik al zei begrijp ik de situatie heel goed! Jammer hoor dit, was niet nodig geweest.
je moet natuurlijk doen waar jullie je goed bij voelen. ik zou het gewoon op haar verjaardag vieren met alleen naaste familie. zo'n kleintje van 3 vind het al heel gauw leuk hoor! niks valt te plannen in het leven. misschien ga je wel 10 maart bevallen... is niet te hopen maar je kan het nooit weten. als het allemaal anders loopt kun je dat heus wel uitleggen en later haar verjaardag nog vieren. ik zou het nooit eerder doen in ieder geval....ook bijgeloof....
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo ver van te voren doen, persoonlijk.. Mocht het idd op de dag zelf enorm hectisch zijn, dan kun je de verjaardag toch altijd nog juist uitstellen en later vieren, als het weer iets rustiger is? (En uiteraard op de dag zelf wel klein). Verder @TS, jeetje wat enorm spannend zeg..