zit met een 'probleempje': van de zomer mag onze kleine man naar de peuterspeelzaal. ik heb er een op het oog, die gekoppeld is aan de school waar we hem straks op willen gaan doen, maar dat is wel 2,3 kilometer ver. er is ook een andere psz dichtbij maar daar gaat niet onze voorkeur naar uit. deze is ook gekoppeld aan een school, maar daarvan weten we nu al zeker dat zl daar niet heen gaat. deze school zit om de hoek bij ons. Nu komt het: tegen de tijd dat zl naar de psz mag hopen we zwanger de zijn van een tweede. als de kleine geboren tzt geboren is, is fietsen geen optie omdat je de kleine dan mee moet nemen. Ik beschik niet over een auto/rijbewijs, dus dan zou ik zl lopend naar de psz moeten brengen, maar dat is dan 30 tot 45 minuten lopen (afhankelijk van het tempo). Is dat niet te lang voor een kindje van 3 jaar? Wat zouden andere opties zijn? Een bakfiets gaat helaas niet omdat we daar geen ruimte voor hebben. fietsen met draagdoek kan, maar is niet zo veilig. Wat zouden jullie doen? De psz om de hoek en tegen de tijd dat hij naar school gaat, kan de kleine al lang op de fiets mee. Of zouden jullie gaan voor de verre psz en dan gaan lopen? Met de bus kan ook, maar dat is wel erg prijzig helaas. Hoop op jullie tips!
Wij hadden hetzelfde, alleen stond ze ingeschreven voor die dichtbij en werd ze geplaatst op die verderweg. We fietsten het (Zoon was toen een paar maandjes al hoor ) maar ik vond het wel fijner toen ze dichtbij geplaatst werd. Ik vond gekoppeld aan een school niet perse een punt, nu is mn dochter ook naar een andere school als waar ze op de speelzaal zat.
Kan je man niet wat later beginnen en even op de baby passen? Of met de buren afspreken dat je de babyfoon even brengt? Maar er is nog helemaal geen tweede, dus ik zou me niet zo druk maken! En je bent trouwens niet verplicht je kind naar de psz te doen waar hij ook naar school gaat, dat maakt echt niks uit, andersom mag ook, wat Niekepiek dus ook zegt.
dan zou ik nu kiezen voor de psz dichtbij, als je hier ook een goed gevoel bij hebt natuurlijk. en anders nu verder weg en dan fietsen als je het fijn vind dat je kindje dan daarna in dezelfde omgeving ook naar school kan. is lastig als er een tweede komt maar je kunt nooit voorspellen hoe het loopt, hoelang het kan duren etc. dus daar zou ik mijn keuzes van nu niet vanaf laten hangen
Als die andere peuterspeelzaal niet jullie voorkeur heeft en je 2,3 te ver vind om te lopen zijn er verschillende opties, Fietskar bijvoorbeeld, heb ik enorm veel plezier van gehad en kon dat echt niet missen Een baby mee zo'n standaard voor de maxicosi achter op de fiets. Vragen of de buurvrouw even op wil passen, Er valt echt wel een mouw aan te breien,
Hier sluit ik me bij aan.. ik weet niet hoe oud je kindje is, eventueel kun je nog kiezen voor een dubbele kinderwagen (via marktplaats eventueel goed betaalbaar)
Als onze 2e geboren wordt zal onze dochter ook nog een half jaar naar de psz gaan. Die zat bij ons in de straat maar is onlangs verhuisd, ruim 10 minuten fietsen. (Klinkt niet veel maar lopend is dat best lang) ik ben van plan om op de kinderwagen zo'n meerijdplankje te hebben, zodat dochter niet het hele stuk hoeft te lopen. En oma kan haar wel eens ophalen of brengen. Als nr 2 een half jaar is moet dochter naar school, dat is lastiger, nog verder en baby kan dan nog niet in zitje. Maja zien we dan wel weer
Ik zou gewoon lekker gaan lopen, wij lopen over 800 meter 10 minuten dus zou 2.3 km wel in een half uur moeten kunnen. Je kan eventueel een meerijdplankje kopen voor aan de kinderwagen voor als de oudste moe is.
Ik zou wel de psz doen die aan de school gekoppeld is, is toch wel erg leuk als hij straks naar school gaat en al wat kindjes kent.
thanx voor de reacties. een fietskar heb ik niet aan gedacht terwijl we die hier in de schuur hebben staan haha. loopfietsje kan ook een optie zijn idd, zl is nu 17 maand, maar loopt uberhaupt nog niet. ik vind het erg lastig. mn man kan niet later beginnen met werken omdat hij zelf voor de klas staat.
Ik had zelf 3 kindjes waarvan oudste naar psz ging. Hier inderdaad fietskar gebruikt! Ideaal loskoppelen en lopen maar. Wij moeten 2,9km afleggen zonder rijbewijs het is me altijd goed af gegaan
Ik zou ook zeggen fietskar, maar om heel eerlijk te zijn zou ik me daar nu nog helemaal niet druk om maken. Je bent nog niet eens zwanger misschien duurt het wel 3 jaar of gebeurt het niet. Nee ik zou voor nu inschrijven wat jullie voorkeur heeft en tegen die tijd dat er een tweede mocht komen dan zijn er echt wel,oplossingen te vinden.
Ooh nee, ik zou zeker niet voor die psz ver weg gaan. Tenzij die psz slect aangeschreven staat. Echt vriendjes maken doen ze toch pas straks op de basisschool. Dus lekker dichtbij, waarom moeilijk doen toch? En mocht je toch voor die ander psz gaan dan zou ik ook denken aan een fietskar of een plankje (kidsit) achter de wandelwagen.
Ik ben veel te lui om steeds 2,3 kilometer te lopen, dus ik zou kiezen voor de psz dichtbij. Het gaat toch meer om de ervaring? Vriendjes krijgen ze toch wel. En wie weet kiezen wel meer moeders voor deze optie.
Elke peuterspeelzaal heeft een overdracht met welke school dan ook. Ik zou dus kiezen voor die gene om de hoek.. 2,3 km klinkt niet ver maar straks met baby wel