Vagina is voor mij toch echt de binnenkant en niet het hele gebied. De buitenkant heet de vulva. ‘De vulva is het uitwendige deel van het vrouwelijke geslachtsorgaan’ aldus Wikipedia. Daaronder vallen de schaamlippen, de clitoris, de plasbuis en de vagina. Lijkt me dus een logischere benaming dan vagina. Denk dat ik het maar zo ga noemen. M’n zoon benoemt alleen dat ik geen piemel heb en vraagt verder nog niks.
Bij ons heeft een poes 4 poten en een staart en zou de opdracht : "Ga je poes eens wassen" tot een hoop ellende en gedoe leiden!
Wij noemen het plasser, zelf zeggen ze billen of 'puntje' (waar de oudste dat vandaan heeft weet ik ook niet). Als er meer vragen over komen noem ik het gewoon vagina.
Poenie. Mijn vader is Surinaams dus zodoende was dit als kind voor mijn zusje en mij heel normaal, zo is het ons vroeger geleerd. Voor m'n dochter(s) gebruik ik het nu ook.
Haha de dochter van een vriendin zegt cavia. Maar het is vagina natuurlijk. Ik hou de cavia erin Ik heb trouwens een plasser volgens mijn zoon, de rest heeft allemaal een piemel Zijn broertje kwam volgens hem in eerste instantie uit mijn navel, toen ik zei dat dat niet kon was het gewoon logisch dat mijn grote buik BOEM had gezegd en ik daarna een nieuwe buik van het ziekenhuis heb gekregen.
Mijn moeder had het vroeger altijd over ‘bips’. Toen ik voor het eerst zwemles had en op mijn buik met mijn bips boven water moest liggen was dat dan ook erg ingewikkeld . Maar nu vraagt oudste dochter er wel eens naar. Ik twijfelde enorm hoe ik het zou noemen. Is bips nog een goed woord? Het dekt niet echt de lading. Ik twijfel dus nog. Ook omdat vagina bijna een beetje ordinair klinkt in mijn oren. Of misschien is dat mijn behoudende opvoeding
Ik noem het tum en piemel. Mijn zoon van 5 heeft het nooit interessant gevonden, maar mijn dochter van 2 vind het maar al te interessant... ze wijst ook altijd naar het geslachtsdeel van de hond en giechelt dan: piemel.
Hier dus ook zo. Het wordt bij beiden voorlopig ook alleen gebruikt als plasser dus noemen we dat ook zo. Alleen zegt de jongste de laatste tijd steeds: even in mn KRUIS jeuken. Waar die dat nou vandaan haalt?
Vulva en penis zijn toch geen peuterwoorden? Ik zou echt raar opkijken als 1 van de peuters dat hier zou zeggen.
Idd, het zijn geen peuterwoorden. Heb je die echt nodig dan? Vulva en penis zijn de correcte benamingen van die lichaamsdelen, ik vind daar niks engs aan. Een vinger is een vinger, een been is een been, een penis is een penis. We verzinnen toch ook geen peuterwoorden voor andere delen van ons lichaam?