Net allemaal rode bultjes en blaasjes bij mijn dochtertje ontdekt. Gezien de blaasjes denk ik aan waterpokken. Ze heeft nu nog niet zo veel jeuk, maar dit zal vast nog wel komen dus wil wat spullen kopen. Maar welke spullen. Ze heeft namelijk flink eczeem en een enorm droge huid. Van veel crèmes en smeersels krijgt ze jeuk, zo ook van een zemelenbadje. Ik ben bang dat mentholpoeder haar huid nog meer uitdroogt wat dan weer voor jeuk door haar eczeem zorgt. Er zijn vast mensen met tips en ervaringen, dus kom maar op
Geen mentholpoeder gebruiken bij waterpokken, daar krijgen ze littekens van! Wij hebben hier net ook de waterpokken achter de rug, en beide jongens hebben ook eczeem. Ik heb niets gebruikt. Het doet de eerste twee dagen pijn, daar gaf ik gewoon pcm voor. En daarna af en toe in een lauw badje zonder toevoegingen. Wat misschien wel helpt zijn echte zemelen in een washandje doen en haar daarmee afsponzen. Heel ouderwets, maar zonder enige toevoegingen en het schijnt heel goed te helpen tegen de jeuk.
Hier hebben we alleen havermout gebruikt in het badje...en sudocreme om ze zo snel mogelijk uitgedroogd te krijgen... Ging goed en hier ook eczeem menthol zou ik nooit gebruiken bij wondjes
Weet je hoe je die havermout het beste gebruikt? In een washandje en laten weken in water en dat sap wat eruit komt in het water doen....wij deden na het bad nog eens dat sap goed op de huid. Daarna droogdeppen en insmeren