Dag dames, Ik zit eraan te denken een sapmaker aan te schaffen. Ik gebruik de blender al vaak voor het maken van smoothies, maar het lijkt me ook handig om hard fruit en groenten om te kunnen zetten in sapjes. Wie heeft hier ervaring mee? Is het handig en welk apparaat heb je? Alvast bedankt!
Nee zo een heb ik niet, maar wil ik wel in de toekomst. Op internet is veel te vinden en ook over wat voor sapjes je allemaal kan maken Ik wil graag een blender maar weet niet welke betaalbaar en toch goed is... Welke heb jij? Wat maak jij voor smoothies? Ik doe nu nog met staafmixer maar kan niet alles fijn krijgen...
Ik heb een blender van philips. Eerst 1 van de hema, maar die beviel niet goed. Die ik nu heb, is wel goed. Net een smoothie van sinaasappel, citroen, zoete meloen, waterkers en sla gemaakt.
Ik heb zelf een versapers en dat is 1 van de beste die je kan kopen om sap te maken. Alles kan erin, je krijgt er veel sap uit en omdat het een slowjuicer is, blijven ook alle enzymen bewaard, waardoor je sapje nog gezonder is Ik gebruik hem elke dag en ben er super blij mee. Wat het geval is met de meeste sapmakers, is dat ze heel snel ronddraaien en daarmee eigenlijk al je "voedingsstoffen" kapot slaan. Op youtube heb je er goede filmpjes van en kan je het verschil goed zien tussen blender, sapcentrifuge en de versapers! Hij is wel duur...300 euro...
Voedingsstoffen kapot slaan.....?? Ik heb deze: https://www.google.nl/search?q=princess+smoothie+maker&client=safari&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UMYZUrPhAYXStAaH0YHYBg&ved=0CAkQ_AUoAA&biw=1024&bih=672#biv=i%7C1%3Bd%7CjAJ852B3DTycrM%3A Maak er smooties, fruitshakes maar ook sausjes etc in Zit tussen staafmixer en blender in
Ik heb de Petra Electric FG 20.07 Slow Juicer. Prima ding, zeer tevreden! Heb hem besteld bij redcoon.de voor 94,50 omdat ik in Duitsland woon, maar hij is ook te bestellen bij amazon. Het is voor een slow juicer een vriendelijke prijs. Ik koos voor een slow juicer en niet voor een gewone sappers, omdat bij een sappers de temperatuur veel hoger wordt waardoor vitaminen verloren gaan. Slow juicen is koud persen. Sappen zijn een goede afwisseling omdat de vitaminen en mineralen sneller opgenomen worden dan bij een smoothie. Maar in tegenstelling tot de smoothie zitten in sap geen vezels. Dus een combi van beide is eigenlijk ideaal te noemen. Ik gebruik de slow juicer nu met name om fruit te maken voor de kleine hier, het is dan niet glad gemalen maar heeft nog stukjes.
Hihi, ja het klinkt wat stom, maar met een slowjuicer, blijven de enzymen etc nog heel en wat Sandana zegt, het blijft koud en daardoor blijven de vitaminen beter behouden. Ja als je een healthfreak ben net als ik, dan is dat interessante info LOL De meeste mensen hebben er niet zoveel mee denk ik
Ok! Snappum Misschien een hele stomme vraag maar bij zon sapmaker gooi je daar hele stukken fruit in met schil en al en worden die dan geperst of gooi je net als bij een smoothie maker er stukken in?
@shopaholic Je snijd fruit/groente in stukken. Als schil te eten is met schil en al (dat doe ik ook bij smoothies trouwens). Tip: bij citrusvruchten veel van dat witte spul van de schil eraan laten. Daar zitten bepaalde stoffen in (flavanoïden als ik het goed zeg) wat erg gezond is. Maar dat zit niet in het vruchtvlees, alleen in het witte van de schil.