Pfeiffer en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fabsie, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik heb al drie weken last van mijn keel, opgezette lymfeklieren. Vorige week bij de huisarts geweest en bleek een keelontsteking te hebben. Vandaag terug gegaan, want het is nog steeds niet helemaal voorbij. Nu wilde ze me testen op de ziekte van Pfeiffer. Uiteraard ben ik gaan googlen en zie ik dat dit voor afwijkingen kan zorgen bij het ongeboren kindje. Ik maak me nu natuurlijk ongelooflijk veel zorgen. Ik krijg volgende week pas uitslag van de bloedonderzoeken. Is er hier iemand die Pfeiffer heeft gehad tijdens de zwangerschap? Ik voel me echt even heel erg rot nu, ook al weet ik natuurlijk nog niet zeker of ik het heb. Ik hoop zooo dat er niks aan de hand is...

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.648
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor zover ik weet is de ziekte van pfeiffer helemaal niet schadelijk tijdens de zwangerschap.Toen ik 8 weekjes zwanger was kreeg ik van school een brief mee dat in de groep van onze zoon meerdere kinderen waren met de ziekte van pfeiffer en toen ging ik ook op internet kijken en daar werd ik ook niet heel vrolijk van.Ik heb toen de GGD gebeld en zij hebben mij kunnen geruststellen dat het eerder voor de moeder zelf heel vervelend is om het te krijgen als dat het iets doet met de baby.Buiten dat heeft 85% van de bevolking ooit al eens Pfeiffer doorgemaakt.
    Er bestaat ook nog een zgn CMV virus en dat is een broertje/zusje van Pfeiffer maar dit komt maar heel zelden voor.Dit virus kan wel schade aanrichten bij de baby maar ook dit is een virus wat met doorgaans al in de puberteit heeft doorgemaakt.Ik zou eerst maar eens de uitslagen afwachten en al helemaal niet op internet gaan lezen.De GGD heeft mij heel goed kunnen informeren en ik was toen echt veel geruster.

Geniet van je zwangerschap en ik hoop dat je snel zult opknappen.

Groetjes.

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja dat cmv virus ken ik helemaal...Gisteren door de gynaecoloog gebeld met de bloeduitslagen en blijkt dat ik cmv had zei hij...Nu moet ik binnen 2 weken terug voor bijkomende bloedonderzoeken om te kijken of het een oud virus is of dat het pas gekomen is sinds de zwangerschap...Maar na een telefoontje van de huisdokter blijkt het een oud virus in mijn lijf te zijn en ik heb er de antistoffen voor dus kan het gene kwaad gelukkig :D

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Vrijdag heb ik de huisarts gebeld in de hoop dat hij stiekem toch al de uitslag had. Ik kreeg de assistente aan de lijn en die wilde eerst niks zeggen, omdat ze dat niet mogen / kunnen ivm extra uitleg geven (of zoiets). Maar na enig aandringen wilde ze wel kijken of er afwijkingen gevonden waren of niet. Gelukkig was dit niet het geval, dus mag ik er van uit gaan dat er niks aan de hand is. Een enorme opluchting. Maandag word ik nog even gebeld door de huisarts zelf voor toelichting.

@Titara: gelukkig maar dat het een oud virus is zeg!! Lijkt me ook wel een opluchting!!

@Anouk: nee, googlen kan ik voortaan maar beter laten zitten inderdaad. Ik heb naderhand de huisarts zelf nog weer gebeld om te vragen wat er dan mogelijk mis kon gaan en deze gaf aan dat het kindje dan vooral problemen met de nieren en ogen kon krijgen. Ik heb inderdaad begrepen dat cmv veel schadelijker is.

Gelukkig ben ik verder ook weer goed opgeknapt.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.648
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig ben je weer aan het opknappen en heb je geen pfeiffer.

Geniet van je zwangerschap,

Groetjes.

Deel Deze Pagina