wat wel en niet doen

Discussion in 'Gezondheid' started by Beckje, Mar 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    Nu ik net zwanger ben wil ik natuurlijk zoveel mogelijk op mijn gezondheid en dat van onze mini-ukje letten
    Natuurlijk niet roken... dat weet ik...
    ben van 20sigaretten naar heeeeel soms 1 gegaan of nog paar trekjes :)
    maar dat is nu ook afgelopen.
    is gewoon erg lastig als je zoveel rookt om gelijk BAM te stoppen...
    hoop dat het niet te erg is wat ik heb gedaan... dacht alleen enorm gaan zitten stressen door het stoppen is ook niet goed... dus die ene per dag of halve.... kan wel...;)

daardoor drink ik wel meer koffie... is dat eigenlijk schadelijk? kop of 4 a 5 per dag?
    en ben gek op smeerworst en smeerkaas... mag ik dat eigenlijk nog?

daarnaast slik ik foliumzuur *al bijna 9maanden nu
    eet veel groente en fruit
    en probeer genoeg te slapen

2. Troeleke

Troeleke Lid

Feb 29, 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    ten eerste gefeliciteerd!
    Ik begrijp je heel goed wat roken betreft. Ben zelf erg aan verslaafd. Met de eerste kindje wel gelijk gestopt, maar met tweede niet direct, heeft mij enorm veel stress gekost. uiteindelijk toch gelukt. Probeer toch niet te roken, het wel heel schadelijk.
    Rust en positieve emoties zijn ook heel belangrijk
    Succes!
    KOffie zou ik persoonlijk ook minderen naar 2-3 kopjes per dag. Ook hier begrijp ik je heeeeel goed, ik kan mijn leven niet zonder koffie voorstellen. Toch drink ik nu helemaal geen koffie (heb daar gewoon geen zin in)
    Nou ja, vanzelfsprekend is dat je ook niet mag drinken.
    Volgens mij mag je wel smeerworst, en je mag zeker smeerkaas. Je mag geen lever/leverproducten, in verband met hoge vit. A gehaalte, en je mag geen kazen die van rauwe melk is gemaakt

Slik je ook vitaminen voor zwangeren? zou ik wel mee beginnen

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    dankjewel!
    alcohol ben ik toch geen fan van :p behalve een biertje, maar dan neem ik gewoon alchohol vrij xD
    maar met die koffie is wel lastig.... ga proberen wat te minderen inderdaad :)
    brie enz eet ik eigenlijk nooit.
    vitaminen voor zwangeren moet ik nog kopen. ga weer die van VSM slikken :) maar die zag ik vorige keer bij de kruidvat zo snel even niet. maar zag dat davitamon in de aanbieding was. neem aan dat het niet veel uitmaakt

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Je kunt het beste zwangerschapsvitaminen nemen, in andere pillen zit soms teveel vitamine A, heb ik gehoord.

Koffie kun je beter iets mee minderen, zo'n 2 kopjes per dag :) Kan best zijn dat je eerste paar dagen hoofdpijn krijgt, van het afkicken, maar dat is zo over (was hier ook het geval).

En het roken: knap dat je al zo veel geminderd bent! Nu alleen die halve peuk er nog af, en dan komt het helemaal goed!

5. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hoop het, ga vandaag proberen er helemaal vanaf te blijven. en idd maar 2 a 3 kopjes koffie te nemen :) ben er meer gaan drinken na die niet-roken-crash xD

6. reusje

reusje Actief lid

Jul 28, 2008
    176
    0
    0
    Smeerworst bevat veel vitamine a
    Verloskundige adviseerde om de dag een boterham
    En dan bv geen pate geen plakje leverworst op verjaardag

Dit ivm vitamine a ....

7. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ooow ok! goed dat je het zeg!

8. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    ik ben gestopt met koffie drinken en drink nu meer thee. Het schijnt niet goed te zijn om teveel cafeine te gebruiken per dag..
    Maar een beetje cafeine is echt geen ramp, maar wel met mate.

Leverworst etc mag idd niet (of bijna niet, maar ik eet het niet meer), net als rauwmelkse kazen, gelukkig hebben we die hier bijna niet, maar in de winkel toch even kijken of het gepasteuriseerd is want dan is het goed.

Ook rauwe vis mag niet.

Knap dat je zo goed bent gestopt met roken! Hele klus!

Ik ben echt overgestapt op de gezonde tour met melk, yoghurt, appels, kiwi, sinasappel, broccoli, etc. Dat gaf mij meteen een heel goed gevoel. Het was even omschakelen maar ik vind het nu heerlijk. Vraag me af of ik ooit weer een kop koffie ga drinken.. die smaak kan ik echt niet vedragen..

9. Sanne152

Sanne152 Actief lid

Jan 18, 2012
    146
    2
    0
    In smeerkaas zit weliswaar minder vet dan in gewone kaas maar wel heel veel zout!

10. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    zout is niet zo heeeel erg, gezien ik lage bloeddruk heb. was ook advies van de arts :)
    oja, ik heb trouwens ook een kat... maar ze komt nooit buiten en zal ook niet meer naar buiten gaan *is nier patientje dus heb haar liever zolang ze er nog is, binnen...
    kan ik dan wel de kattenbak schoonmaken? of dan met handschoenen?

11. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    nee kattenbak mag zowiezo niet ivm bacterien in de poep.. ik zou het risico echt niet lopen hoor, dan manlief maar even de mouwen laten opstropen. Ik zou mezelf nooit vergeven als het daardoor mis zou gaan.. en tuinieren mag dus ook niet ivm kattenpoep.

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  13. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    heb me mannetje gelukkig toch zover gekregen :p
    @marnat, zal ff kijken, thnx voor de link

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    misschien een tip decafe koffie let op met thee daar zit ook cafeine in alleen in thee heet ethine geloof ik.

ik drink cafeine vrije koffie, drink nauwelijks thee, eet geen smeerworst\pathe\leverworst, ik moet zeggen ik eet zoiezo weinig worst omdat ik vaak twijfel ik eet met name kipfilet\kalkoenfilet.

die vitamines en foliumzuur tabletten raad ik ook aan.

groetjes wendy

15. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik heb de mama compleet van davitamon :)
    koffie drink ik nu ook niet meer veel. kopje of 3 per week. roken ben ik al de hele tijd mee gestopt, dat houd ik ook vol gelukkig :D

thee drink ik wel maar erg zelden, maar pickwick zegt altijd dat het zonder caffeine is... dat is gewoon goed dus denk ik zo

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Beckje@ Thee mag idd gewoon , alleen groene thee niet zit een stofje in dat niet goed schijnt te zijn voor de kleine.
    Had je nog wat aan mijn link?

17. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Je moet even kijken of de thee theïne vrij is, die kan gewoon. Rooi bos bijvoorbeeld, die kan wel.

18. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    @marnat, ja dankjewel!
    groene thee lust ik eigenlijk toch niet :)

19. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ow dat scheelt .
    Fijn dat je er wat aan had meis.
    Je weet me te vinden he als je vragen hebt.?

20. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    dankje wel :)

Share This Page