mijn zoon heeft een hoofd afplatting rechts. dat is niet door hem of zn voorkeurshouding gekomen maar door zn domme moeder dus door mij overdag legde ik hem vanaf zn geboorte afwisselend rechts en links maar ik heb er geen erg in gehad en snachts heb ik hem altijd op zn rechter zij gelegd omdat ik hem dan zo kon zien of hij niet spuugde. later heb ik dit gemertk en aangegeven aan mn HA maar die zij dat ik me niet zorgen hoefde te maken dat zn hoofd nog in tot. ong. 10cm zou groeien en tot die tijd die afplatting wel vanzelf zou weggaan. maar nou nou lees ik hier en daar dat dat niet altijd gebeurt hij is nu 8,5 mn oud en ligt zowel op zn rechter zij als links. ik probeer hem zo vaak mogelijk nu op zn links te laten slapen. nou is mn vraag kan zn afplatting nog overgaan of is het nu daarvoor te laat voor??? het valt niet zozeer snel op maar als je er goed naar kijkt zal je het wel zien. of als zn hoofdje nat is in bad dan valt het veel meer op.
Hier een afplatting gehad en met fysio opgelost vanaf ong 8 weken tot een maand of 4, is nu volldig weg. Kindjes die een helmpje dragen doen dit vaak tot ong. 1 jaar nog, dus volgens mij kan de afplatting zeker wel nog weggaan! Gewoon erg goed op letten idd
Hey ik zal even vragen voor een doorverwijzing naar een kinder fysio en hem alleen op links laten slapen....onze kleine had ook een afplatting (links) maar dat ik wel weggetrokken maar hij is natuurlijk wel een stuk jonger.
kinderfysio vertelde mij dat in het eerste jaar er nog zoveel kan veranderen, maar naarmate je kindje ouder wordt wel langzamer...mijn kindje had een schuine afplatting met 2,5 mnd...en toen ben ik em iedereen dag op zn zij laten slapen en was de afplattign binnen een paar weken helemaal rehct getrokken..maar toen was zn schedeltje natuurlijk nog erg zacht.. kan ej kindje al zitten f slaapt ie op zn buik!? dat voorkomt in elk geval wel dat het erger wordt..meer als doen wat je nu doet kan ej dnek ik niet doen...ach tis maar een schonheidsfoutje
bedankt voor de reacties meiden hij kan al goed zitten en staan zelfs natuurlijk moet ik wel vasthouden dan maar een paar seconden zelf staan kan die ook al (ben er best trots op ) ik las ergens anders in een topic dat ze de kant van de afplatting wat hoger zetten door iets onder de matras te doen dan draait ie niet die kant op , tenminste dat was de bedoeling. zal dat ook prpberen doe nu hem links liggen en re. een kussentje zodat ie niet omdraait gaat meestal goed maar soms schuift ie de kussen weg het lijkt in mijn ogen niet erger te worden maar ben het liever kwijt natuurlijk kinderfysio: ik woon niet in NL en hier doen ze er niets aan :het groeit wel weer goed en anders is het maar zo !^%& dus dan maar ZP raadplegen he
Nisa wat gaat het snel! Jullie ventje ook alweer 8 maanden bijna 9 maanden. Ik zou hem idd op de andere kant gaan leggen dan. S ligt om en om met zijn hoofdje.
Het kan zeker beteren. Yasemin heeft een erge afplatting gehad en vanaf t moment dat ze niet meer de hele dag ligt werd het steeds minder. Ja, je ziet het wel nog, maar lang niet zo erg meer.
het doet me goed dit allemaal te lezen zal het de komende tijd weer beter in de gaten houden. @onswondertje: ow de tijd vliegt dankzij de mini-kerels hebben we ook genoeg aan ons hoofd dat we het niet eens merken soms denk ik wanneer is dit allemaal gebeurt en heb ik zon knappe ventje in mn armen (die aan mn haren trekt ) jullie willen al voor een brusje gaan nou hier durf ik er niet eens aan te denken maar hoop voor jou dat je niet lang hoeft te wachten
hahahaha durf je niet eens aan een brusje te denken Ondanks alle zorgen en tegenslagen wat we vooral in het begin erg met hem hadden bleef die wens en werd maar groter voor een brusje. Nog 6 dagen tot het gesprek en ik vind het weer even spannend. Dank je wel dat je mee hoopt