Tips tegen vermoeidheid gevraagd.

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Probeer het hier even,meschien hebben jullie nog wat tips voor mij.

Vanaf dat mijn zoontje geboren is (bijna 16 maanden geleden) ben ik al moe.
    In het beging vond ik het normaal (denk aan ontzwangeren)
    Maar het word maar niet beter.
    Ben al bij de ha geweest en bloed laten prikken.
    Ijzer,vit b12,foliumzuur,nierfuncties en schildklier allemaal goed.
    Dus de ha zegt nu het heeft tijd nodig,maar ja hoe lang :(
    Ondertussen wordt ik gek van die vermoeidheid.
    Elke middag moet ik een dutje doen,anders trek ik de rest van de dag niet.
    Heb ook een tijd geprobeert dit niet te doen,zonder resultaat.
    Sochtends wordt ik al met een vermoeid gevoel wakker.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips???

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik herken het wel. Wat bij mij helpt en wat in het begin vooral moeilijk is om een half uurtje wat oefeningen 's avonds of 's middags te doen ... daar krijg je energie van. Bij mij is ook alles nagekeken en niets gevonden. Ben ondertussen 2,5 jaar verder en met dat sporten thuis is het bij mij wel beter geworden ... vooral slaap ik beter en ben ik dus meer uitgerust.

Hoop dat je het op kan brengen en een week kan proberen ... misschien helpt het jou ook.

Successs

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik dacht ook meteen aan 'bewegen'. Klein rondje buiten lopen, frisse lucht snuiven? Al zal dat best wat doorzettingsvermogen kosten. Als je slaapt slaap je dan wel goed?

Succes

4. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    probeer is supradyn. Ik kreeg na de bevalling een bacteriele infectie. ik heb uiteindelijk 4 maanden zware antibiotica moeten slikken, ik heb daarna supradyn geslikt en na een maand voelde ik me weer fitter.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Alvast bedankt voor jullie tips.
    Ga proberen elke dag iig een rondje buiten te lopen.
    En zo meteen eens even bij de dogisterij voor die supradyn kijken.
    (heb ik ook gelijk een reden om na buiten te gaan en te gaan lopen :))

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik zou ook zeggen, zorg voor wat lichaamsbeweging, hoe gek dat ook klinkt. Vooral in de frisse buitenlucht.
    En ook, een duidelijk slaapritme. Dagelijks op gezette tijden naar bed, op gezette tijden opstaan. Dan kan je lichaam aan dat ritme wennen. Hoeveel uur slaap je daarbij nodig hebt, zul je moeten uitproberen, maar 7,5 a 8 zou dan wel je uitgangspunt moeten zijn. En als bij jou er een middagdutje bijhoort, dan hoort een middagdutje erbij. Maar maak er geen 3 uur lang van.
    En gezond eten, veel groenten en fruit...
    Basisdingen misschien, maar wel iets wat mensen in deze drukke tijden van altijd maar moeten en druk, uit het oog verliezen.

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Joggen of hardlopen.. Daarmee zal je energielevel echt gaan stijgen. Maar met een kleine is dat misschien lastig? Ik heb een crosstrainer staan voor de wintermaanden, dat helpt ook enorm en je hoeft de deur niet uit.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik was idd ook zo moe en kan het ook nog af en toe wel zijn, maar het helpt als ik iets ga doen. even wat opruimen of een rondje lopen buiten met zoon. in het eerste jaar van mijn zoontje had ik een pnd, kreeg heel veel steun gelukkig, ben ook een week bij mijn ouders thuis geweest en we gingen elke dag even naar buiten, al was het maar 5 minuten maar elke dag even naar buiten is wel belangrijk en dat doen we eigenlijk nog wel. tenzij het met bakken uit de lucht komt natuurlijk haha.

9. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Bewegen, veel buiten wandelen, multi vitaminen, en je zou ook naar andere voedingssuplementen kunnen kijken, zoals puur kokosvet. Zit vol goede vetten, helpt je weerstand. Of iets in die richting. Is over kokos en andere voedingssuplementen zat te vinden op het internet.

10. Milujem

Milujem Niet meer actief

Rust, elke avond op dezelfde tijd naar bed. Gezond eten, in de avond geen frisdrank met suiker zodat je rustiger en dieper kan slapen.
    Tevens dus ook geen alcohol.

Wat helpt is overdag meer beweging krijgen, als je sport maar je lichaam endorfine aan, en dit zorgt weer voor energie.
    Eet brood met veel vezels en eet voldoende groenten en fruit.

Probeer wat vaker op de dag momentjes voor jezelf te creeeren, ga lekker op de bank zitten met je favo boek en een kop thee.
    Ga even lekker wandelen, maak je hoofd leeg.
    Maar vooral, denk even lekker een poosje aan jezelf en neem de tijd om rust te krijgen.

Dit alles heeft mij er doorheen geholpen nadat ik 23 maanden elke dag kapot was!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had het hier na de miskramen. Mijn bloedwaarden waren ook goed, dwz: binnen de marges. Toch was mijn schildklier trager dan voor mij goed is.
    Ik ben begonnen met visoliecapsules, (die met omega 3, 6, 9 vetzuren en EPA en DHA moet je dan hebben). Die reguleert je schildklier, waardoor het bij mij enorm opknapte.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie tips.
    Ga toch maar proberen elke dag eventjes na buiten te gaan en wat te wandelen of fietsen.
    En heb wat vitamine tabletten in huis gehaald.
    Hopelijk voel ik me over een tijdje weer wat fitter.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

slaap je wel goed?

ik heb ook een tijdje nachtrust van bional gebruikt, daar ontspan je van en slaap je dieper en word je ook uitgeruster wakker.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dat wisselt nogal bij mij.
    Maar volgens vaker niet goed dan wel.
    Ga deze tip dus ook even onthouden,dank je.

15. Zeker weten dat je B12 wel voldoende is? Ze zeggen nl snel dat het hoog genoeg is, maar dat is dan helemaal niet zo.
    Ik was ook verschrikkelijk moe maar kreeg ook vroege miskramen, toen ik eenmaal mijn B12 ging aanvullen was ik ineens een stuk levendiger..

Deel Deze Pagina