Wanneer onder dekbedje slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alieke, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik ben erg benieuwd hoe oud ze moeten zijn voordat ze onder een dekbedje mogen slapen.. :rolleyes:

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Volgens mij mag het vanaf 2 jaar :D

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Inderdaad, vanaf 2 jaar..

4. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Maar waarom vanaf 2 jaar...?
    Toen mijn dochter geboren was (maart 2003) heeft ze gewoon vanaf begin af aan onder een dekbedje gelegen. Speciaal gekocht bij een grote babywinkel.
    Ook dit bedje heb ik met het dekbedje opgemaakt...

5. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
  6. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Volgens mij 2 jaar. Heeft te maken met warmte stuwing geloof ik en daarmee verhoogd risico op wiegendood.......

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dan zal ik wel een slecht persoon zijn dat alysia ook al onder een dekbedje liigt...

het is een speciala bij de prenatal gewoon gekocht een 4-seizoenen dekbed en staat op luchtdoorlatend dus ga er toch vanuit dat het goed is.. ik zal nooit een risico nemen met mijn kleine maar mijn zusje van 5 jaar heeft er ook onder geslapen toen onder dezelfde... en die ik nu heb verkopen ze zelfs nog dus ja :)

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dan zal ik wel een slecht persoon zijn dat alysia ook al onder een dekbedje liigt...

het is een speciala bij de prenatal gewoon gekocht een 4-seizoenen dekbed en staat op luchtdoorlatend dus ga er toch vanuit dat het goed is.. ik zal nooit een risico nemen met mijn kleine maar mijn zusje van 5 jaar heeft er ook onder geslapen toen onder dezelfde... en die ik nu heb verkopen ze zelfs nog dus ja :)

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0

11. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Dat zegt toch niemand?

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    sorry 3 keer erop gezet me laptop bleef hangen...
    nee sorry zegt ook niemand maar zegt mijn gevoel dan weer... sorry

als ik hier lees pas bij 2 jaar vind ik het toch gek dat ze die dekbed nog verkopen eerlijk gezegd zal toch geen kwaad kunnen dan?

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Vanaf 2 jaar wordt geadviseerd
    wij hebben het zelf vanaf 2.5 jaar gedaan toen hij overging naar een groot bed

14. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Dit staat op de site van ouders van nu:

2. Gebruik de eerste 2 jaar geen dekbed of deken in dekbed-hoes
    Een dekbed (of een deken in een dekbed-hoes) kan veel te warm zijn voor een baby. Ook kan je kind zich makkelijk onder – of in – het losliggende beddengoed wurmen, wat de ademhaling kan belemmeren.

Gebruik dus liever een deken met een lakentje en maak het bedje stevig en kort op (met de voetjes tegen het voeten-einde). Of nog veiliger: gebruik een goed passende slaapzak.

Mogelijke bezwaren
    Sommige ouders zijn bang dat hun kind het koud heeft, met alleen een slaapzak, of onder een deken en lakentje. Die vrees is meestal onterecht.

Of de temperatuur goed is, is het beste te voelen aan het nekje van de baby. Dat moet prettig warm aanvoelen. Bedenk dat een gezonde baby het niet zomaar te koud heeft in een goed geïsoleerd Nederlands huis

voor meer info:
    http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=100

15. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    o okee... raar dan dat ze het dan nog verkopen...

16. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Ben ik met je eens, maar dat geld ook voor die plastic zeiltjes (molton achtig) Die mogen offiecieel ook niet meer, maar worden nog steeds verkocht en staan zelf op sommige uitzet lijstjes :rolleyes:

17. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ja die heb ik ook maar gebruik ik dan niet...
    maar zo weer wat geleerd... toch handig zo'm forum.. ik wist wel dat dekboedje neit mocht maar dacht deze speciale die ik had wel... ik ga het toch maar eens navragen in die winkel als ik er weer bent.. want er klopt dan toch iets niet lijkt mij..

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    2 jaar pas! ooh ik dacht na 1 jaar al.. nou goed, dan moet ze nog even wachten ;)

natassie; inderdaad vreemd dat er dan in winkels anders word gedacht.

Ik had inderdaad wel gehoord over het molton zeiltje..

19. Niet meer actief

ze raden aan vanaf twee jaar maar ayman slaapt al ruim twee maanden onder een dekbedje

Deel Deze Pagina