Tijd om even flink uit je plaat te gaan. Hebben ze daar allemaal een bord voor de kop! Jij loopt op je tenen omdat je zus nogal snel aangebrand is... Tijd om de rollen om te draaien. Waar zijn ze nu helemaal mee bezig? Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik he zus was. En dat jij misschien wat over je heen laat lopen heeft daar niks mee te maken. Een fatsoenlijk mens zou dat zelf kunnen inzien. Je man is geen haar beter op het moment.
Enorm veel respect hoe je dit hebt volgehouden. Ik denk dat ik zou zijn ontploft, of mijn zus er nu tegen kan of niet. Het is heel onrespectvol hoe ze jou hebben behandeld de afgelopen dagen. Ik snap dat dus niet. Dat ze niet inzien hoe moeilijk jij het hebt en dan nog commentaar over wie al dan niet je zoontje aankleedt. Echt, ik word woest in jouw plaats. Nu dat iedereen weg is kan je misschien rustig uitleggen aan je man dat je zijn gedrag echt niet vind kunnen. Al is het maar dat hij er aan denkt moest zo'n logeerpartij weer voorkomen. Je hebt alle recht om van je dak te maken. Zeker nu de hormonen volle toeren draaien. Maar goed, gelukkig zijn ze weg. Probeer wat te rusten voor je terug aan de slag gaat. Ik heb zo de indruk dat de afgelopen dagen best wel zwaar zijn geweest voor jou. En dat is ook niet goed in jouw situatie. Het huishouden kan later ook nog. Zet jezelf eens voorop voor de verandering.
Heb hem al aangesproken op z'n opmerking over de kinderen, ik merk dat er dan meteen onenigheid komt. Als ons kindje dadelijk slaapt ga ik het rustig met hem erover hebben.
Thanks voor je bericht.. Ik ga nu idd even lekker zitten! Ik kon het even niet aanzien hoe m'n huisje erbij lag, dus heb ik alles even terug op de plek gezet.. Mijn angst is gewoon dat de bevalling iedere moment kan starten en m'n huisje er zo bij zit! Langzaam aan begint het erop te lijken.. Maar ik realiseer me dat ik nou even moet gaan zitten en rusten.
Inmiddels heb ik opnieuw een poging gewaagd om met manlief te praten over hoe sommige dingen zijn gegaan. Hij wordt meteen opvliegerig, waardoor het al snel een vervelend gesprek wordt! Ik vroeg hem, hoe serieus hij mij en de zwangerschap neemt om met zo voorstel te komen! Tja je kunt je z'n antwoord al voorstellen. Inmiddels ook mijn moeder gesproken en alles verteld. Mijn moeder vond het gedrag van mijn zus en haar man zeer ongepast in deze situatie, ook het feit dat ze zolang waren gebleven. Ze kon zich goed in mij verplaatsen en dat gaf me rust. Vond het ook wel fijn om het te kunnen delen met haar. Het zat/zit me blijkbaar erg hoog. Mijn mamz gaf aan dat ze aankomende zaterdag gewoon langs komt om te helpen! Super fijn.. Het is mij vaker opgevallen dat als mijn zus komt logeren ik naderhand altijd wel iets kwijt ben. Zo waren het de vorige keer make-up kwasten. Ik heb een complete set gekocht en mis er nu 3... Tja ik heb alleen mannen in huis en zelf ben ik erg zuinig op mijn spullen, dus ik weet precies waar ik wat heb. Het is voor mij dus ook niet zo moeilijk om erachter te komen dat ik iets kwijt ben. Nou heb ik een mandje vol met verzorgingspulletjes, ook van die kapper haarklepjes, ik gebruik ze eigenlijk nooit. Maar het is fijn dat ik ze heb voor het geval ze toch eens nodig zijn! Nou had ik dat mandje leeg gegooid in mijn wasbak op zoek naar iets. Weet nu niet meer wat precies! In alle haast heb ik het laten staan en later pas opgeruimd! Nou ben ik wel zo, ik pak een handje vol met spullen en doe het terug in het mandje! Donderdag deden m'n zus en in ons haar, m'n zus vroeg of ik iets had om haar haar vast te zetten tijdens het tangen. Ik dacht meteen aan die klepjes en zei tegen haar dat ze in het mandje moest kijken! Ze vond niks!!! Terwijl ik 100% zeker wist dat ik ze altijd daar had. Tja ik had sterk het vermoeden, of eigenlijk wist ik het wel zeker dat ze die al in haar bezit had! Heb er verder niets van gezegd maar het frustreert natuurlijk! Mijn man zegt dat het een ziekte is! Ze doet dit namelijk altijd en alleen bij mij! Vroeger toen we thuis woonden deed ze het ook en bleef ze ontkennen dat ze het had. Zodra ik in haar spullen zocht kwam ik het tegen! En ze werd ook nog eens kwaad als ik ze weer in bezit had.. Nou ja.. Nou hoorde ik van manlief dat zij wat tegels (vloerbedekking) wilde voor op haar balkon.. Wij hebben heel wat staan die we gebruiken om de garage aan te kleden als we een feestje hebben of als de kinderen daar spelen. Manlief had bedacht om allerlei kleuren mee te nemen om het speels in te richten! Kei leuk! Geel, rood, paars en blauw! Nou hadden we die tegels op de vloer in de garage gelegd, kinderen blij! Mijn zus vroeg dus klaarblijkelijk aan mijn man of ze er ook een paar mocht hebben! Dat was geen enkel probleem want we hebben er zat! Alleen rood en blauw een beperkte aantal! M'n zus is gek op rood en haar huis is ook zo ingericht, rood en donkergrijs! Blijkbaar had zij gevraagd aan mijn man of ze de rode tegels mocht hebben! Dat wilde hij liever niet omdat we juist van het rode niet zo heel veel hebben! Geel en paars kon ze meenemen zoveel als ze wou! Manlief heeft het er verder niet met mij het erover gehad en m'n zus komt dus naar mij, toen hij aan het werk was, van, of ze ook rode tegels mocht meenemen! Ik ben in de veronderstelling dat er genoeg liggen dus ik zeg ja, ik heb geen zicht op hoeveel tegels er precies zijn. Hij regelt dat allemaal! Toen ze weg waren en ik het met m'n man het erover had, stond hij ervan te kijken dat ze toch rood had meegenomen! Blijkbaar had hij aangegeven dat hij liever had dat zij de rode tegels liet staan omdat wij daar weinig van hebben! Hoewel ik er weinig omgeef, vind ik het erg storend dat ze mij gebruikt om haar zin te krijgen en toch de tegels meeneemt waarvan manlief al duidelijk had aangeven dat hij dat liever niet had! Nou was ik al gepikeerd over hun gedrag van de afgelopen week en flikt ze ook nog zoiets! Snikkie gedoe kan ik echt niet tegen bah bah! Het irriteert me mateloos dus laat ik het maar laten voor wat het is. Ik merk dat ik mij alleen nog meer zit op te fokken! Maar ik merk ook dat ik het kwijt wil!
Jeetje mina meid!Ik zou zeggen, tijd voor een assertiviteitscursus want zoals die zus met jou omgaat vraag ik me af waar jouw grens ligt voor de mensen in je leven. Volgens mij ben je een lieverd maar ik vind je niet echt lief voor jezelf. Zulke mensen kunnen alleen misbruik van je maken als je het zelf toestaat. Goed dat dat je je moeder hebt waarbij je even kunt "klagen" hoewel ik het geen klagen kan noemen. Maar meid, kom op! Jij bepaald wie het verdienen in jouw leven te zijn, dat is geen recht maar als het goed is, een voorrecht!
Ik begrijp ook niet dat je het zo zat bent, en dan niks doet? Je kunt toch op zijn minst opbellen om te regelen dat je die rode tegels terugkrijgt omdat dat niet de afspraak was?! Als je tegen je zus geen grenzen aangeeft zal zij er altijd over heen gaan. Ik snap het is heel erg moeilijk om dit te doen maar hoe langer je wacht hoe hoger het oploopt! Heel veel succes!
Ik begrijp wat jullie zeggen. En in het verleden heb ik dat ook gedaan met als gevolgd, dat we geen contact meer hadden voor een lange tijd en de kinderen elkaar dus ook niet zagen. Uiteindelijk ben ik degene die daar heel gevoelig voor is en daar veel last van heeft! Vorige jaar vond ik het vreselijk om zo lang geen contact te hebben zeker op de momenten dat mijn zoontje naar haar kinderen wilde en naar ze vroeg. We doen veel met familie en als je in zo een situatie zit dan is dat gewoon vervelend. Dan vraag ik mij soms af in hoeverre het de moeite waard. Maar ik denk er wel zo over, als je alles blijft slikken dan gaat ze maar door! Mijn man zei gisteravond dat hij het niet de moeite waard vond om daar uiteindelijk iets van te zeggen omdat ze beide beter weten! En waarschijnlijk als hij haar belt zal ze zeggen dat ik dat geen probleem vond, zo kan zij zich altijd indekken en ligt het weer aan ons! Heb daar gewoon geen zin in, je kunt niet fatsoenlijk met haar een gesprek aangaan want je krijgt al gauw welles nietes spelletjes... Tja het is lastig.. Maar ik denk idd dat er een moment komt dat alles een keer eruit komt.
Jammer dat ik niet in de buurt woon. Anders was ik je wel graag komen helpen, geen probleem. Hoe frustrerend ook de hele ervaring is, probeer het nu maar gewoon even naast je te leggen. Het is nu toch al gepasseerd. Hopelijk komen ze niet snel weer terug langs. Het is wel goed dat je met je partner hebt gesproken. Ook al reageerde hij heel defensief of opvliegend, misschien blijft er toch nog iets van hangen achteraf. Het is in ieder geval goed dat je het hebt gezegd.