Nou heb gisteren m'n inwendige en uitwendige echo gehad i.v.m. een laagliggende placenta. Volgens de echoscopiste ligt de placenta niet meer voor de "uitgang" maar hij ligt er wel erg dichtbij; te dicht naar haar zin . Normaal zien ze bij een inwendige echo de placenta bijna niet te liggen maar ik kon hem (uiteraard na uitleg) duidelijk zien. Ze heeft alles opgemeten en zal een verslag naar m'n vk sturen en die zal samen met de gyn. beslissen hoe ik nu zal gaan bevallen. Volgende week vrijdag moet ik naar de vk dus kan ik weer een week wachten voordat ik (hopelijk) iets meer weet. Misschien toch nog een echo over een paar weken, ik weet het niet. Baal hier wel van, nou weet ik nog niks. Gelukkig was verder met de kleine alles goed; lag op schema qua groei. Ik had wel veel vruchtwater maar weet niet of dit schadelijk is (lijkt me niet). Nou hoop volgende week wel duidelijkheid te hebben. Silly
Ik heb hetzelfde Silly. Nou ja de laatste keer dat er inwendig is gekeken lag de placenta tegen de rand van mijn baarmoedermond aan. Ik denk dat ze rond de 32 weken nog een inwendige echo gaan maken. Ik weet dat een laagliggende placenta bloedingen kan veroorzaken. Heb je die gehad? IK hoop voor ons beide dat ie nog een beetje omhoog trekt. xx pinguin
@Silly: wat lastig dat je nu nog steeds geen duidelijkheid hebt. Ik kan je heel goed begrijpen. Als ik in jou plaats was, zou ik toch nog rekening houden dat er een grote kans in zit dat met een keizersnede zal moeten bevallen, als ik het zo hoor. Wil je niet ontmoedigen hoor ofzo, maar hou er gewoon rekening mee. Want toen ik te horen kreeg dat het een keizersnede ging worden, was ik helemaal van slag. Ik duim voor jullie allebei dat die moederkoek nog naar boven kruipt en dat je uiteindelijk nog 'gewoon' kan bevallen. @Pinquin: ik heb met m'n laagzittende placenta nooit bloedingen gehad, is ook meer uitzondering dan regel. Ik las in een andere topic dat jij weer last hebt van bloedingen. Doe het maar rustig aan hoor meid, zodat je beebje nog een tijdje blijft zitten.
@pinguin: ik heb (nog) geen bloedingen gehad. Waarom mag jij dan wel gewoon bevallen als je placenta ook zo dicht bij het geboortekanaal ligt? De placenta kan toch nog steeds verschuiven, toch? Denk ook wel dat ik nog een extra echo of onderzoek krijg. @Kathy: ik houd ook wel rekening met een keizersnede. Maar het blijft toch eng allemaal. Kan me voorstellen dat je van slag was toen je het nieuws te horen kreeg. Silly
Vond het best ook wel eng die gedachte van een keizersnede. Was maar pas gerust gesteld eenmaal die achter de rug was. Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat het allemaal niet anders verlopen is. Maar ik blijf superhard voor jullie duimen, maar dat wist je al hé.
Dank je Kathy. Toch fijn dat ik o.a. aan jou m'n verhaal kwijt kan. Jij hebt het meegemaakt dus kan me goed inlichten over hoe het werkelijk kan gaan. Heb toch wel eens het gevoel dat je nooit alles te horen krijgt van een vk of gyn. Is dit jouw 1e kindje? Bij mij de tweede en de eerste heb ik in ieder geval wel "gewoon"ter wereld kunnen brengen. Mocht dit een keizersnede worden vind ik het natuurlijk ook allemaal eng maar heb dan in ieder geval ook een gewone bevalling meegemaakt. Zie dat jouw kleintje alweer drie maanden is en zal wel lekker gezond zijn. Die heeft er gelukkig niks aan overgehouden. Silly
Silly ik weet op dit moment nog totaal niet hoe of wat ik ga bevallen. Zeker na de bloeding van afgelopen week ben ik nergens zeker van. Ze hebben dit keer geen inwendig onderzoek of echo gemaakt en denk dat ze dat wellicht bij de volgende controle gaan doen. Ik zal dan ruim 32 weken zijn en volgens mij moeten ze dan wel een indicatie hebben hoe of wat. Voor mij is het trouwens mijn eerste kindje. Kathy die bloedingen van mij zijn inderdaad niet echt fijn. Maakt me erg onzeker en geeft me steeds meer reden te denken dat dit kindje eerder ter wereld zal komen. Ik moet zeggen dat de artsen in het ziekenhuis dit ook denken, maar ik weet niet waarom zij dat denken. Ik word trouwens elke keer erg goed opgevangen in het ziekenhuis. Ze stellen me gerust en dat is toch wel het belangrijkste. Ik denk dat het gewoon afwachten is. Ik weet al sinds week 23/24 dat ik een reeele kans heb op vroeggeboorte en iedere week die ik meepak is er eentje. Klinkt misschien raar , maar nu ik voorbij de 30 weken ben ben ik al veel geruster dat mijn kindje een goede kans maakt xx pinguin
Kan me voorstellen Pinguin dat die bloedingen je erg onzeker maken. Ben blij dat ik ze niet heb. Vervelend dat ze op het ziekenhuis al denken dat je een vroeggeboorte gaat krijgen. Gelukkig is dit bij mij nog niet geconstateerd, lijkt me ook heel erg een vroeggeboorte. Nee, hoop dat die van mij lang genoeg blijft zitten en dat hij of zij kort na de geboorte al naar huis mag. Zal voor je duimen Pinguin. Ik heb bij de eerste ook een hele nasleep na de bevalling gehad en daar heb ik veel moeite mee gehad. Hoop dat ik dat nu dus niet krijg. Het enigste voordeel voor mij is nu (en dat geldt ook voor jou) ik weet dat er compilicaties kunnen zijn en daar kan ik me nu op instellen. Maar leuk is anders natuurlijk, helemaal voor jou bij je eerste bevalling. Succes Pinguin en hoop dat alles toch nog goed komt en je gewoon kunt bevallen. Silly