Ik lees dat je normaal gesproken bij 12 weken naar de verloskundige gaat. Toen ik belde maakte ze een afspraak voor bij 8 weken. Is dit normaal? Groetjes Yvonne
wij hebben onze eerste echo en intake ook rond 8 weken. dat is in iedergeval waar onze vk vanuit gaat na de info die ik heb gegeven.....al denk ik zelf wat verder te zijn. maar aan de hand van laatste ongesteldheid zou ik dan 8wk zijn... gelukkig komt het wat dichterbij nu Eerder mag niet van degene die de echo maakt, anders valt er weinig te zien volgens haar... en de termijnecho bij het ziekenhuis waarvoor ik van de HA een verwijzing heb gehad doen ze hier pas met 12 weken!!! belachelijk dat ik eerder terecht kan bij de vk! terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik twijfel over de termijn en gewoon snel zekerheid wil... Leuk dat je dus een video mee krijgt trouwens! hoop dat ik ook zoiets krijg
Sweetpee, Ik voelde me even geroepen tot een berichtje. Begrijp je onzekerheid, maar zekerheid heb je ook na een echo niet. Ik heb namelijk wel al heel vroeg in de zwangerschap (bij bijna 6 weken) een termijnecho gehad omdat ik ook niet precies kon zeggen hoe lang ik zwanger was. Bij de echo daaropvolgend (8 weken) bleek dat het niet goed was. Ik begrijp nu de VK wel beter, want in een prille zwangerschap (met 5/6 weken) zien ze nog zo weinig (vaak alleen een zwangerschapsring) Ze zien dat je zwanger bent, maar verder amper iets (vandaar dat ik weer een 2e echo er nog achteraan krijg) Probeer geduldig te zijn al is het moeilijk en gewoon lekker te genieten van je zwangerschap. Lieve groetjes, Mirre
@ mirre: bedankt voor je berichtje, ik heb me ook bij neer gelegd inmiddels hoor. Ik voel goed dat het goed zit en het is nu nog maar 2 weekjes wachten en dan is het zover gelukkig. we zijn gewoon erg benieuwd, omdat mijn buik behoorlijk groeit en ik al verschijnselen had voor mijn laatste pil-ongie... het is gewoon de vraag of de bevruchting door de pil heen is gebeurd of gelijk in de eerste ronde Straks ben ik wel 8wk en is het een tweeling en ik geniet volop van de zwangerschap, we zijn er zo blij mee, ook onze omgeving En ik heb weinig last, alleen veel plassen en veel trek in augurkjes hahahaha @alkievalkie: sorry dat we even off topic gingen
Ik ben vandaag voor het eerst naar de VK geweest, ik ben nu 7 weken en 3 dagen. Echter, omdat ik na het stoppen met de pil heel onregelmatig ongesteld was, moet ik nu een afspraak maken in het ziekenhuis voor een inwendige echo. Vraag me af of je dan al wel veel kunt zien en/of horen? En daarna krijg ik er pas weer één met 20 weken. Is dat normaal? Ik dacht dat een 'normale' echo altijd tussen de 12 en 14 weken werd gedaan.. : Oh en mijn banner blijft op 6 weken en 3 dagen staan, heb dit geprobeerd aan te passen, maar het wil niet. Enig idee hoe ik dit kan doen?