angst even van me af schrijven.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mats2511, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo!

ik wil heel graag even van me af schrijven want maak me druk om iets waar ik me helemaal nog niet druk om hoef te maken! misschien helpt dit of kunnen jullie me wat overtuigen dat t onzin is haha

vorige zwangerschap ging allemaal prima! alles was goed en voelde me koe op wat kwaaltjes na waarvan ik dacht dat het erbij hoorde..
    toen de bevalling. ging niet super want schoot niet echt op dus aan de stimulatie. uiteindelijk na 40 uur weeen mocht ik gaan persen. was uitgeput dus knip en vacuum en toen bleef meneer op zn schouders hangen. ze hebben m na 6 min. zonder zuurstof los gekregen maar hij is gelukkig helemaal gezond!

wel heb ik ptss overgehouden aan de bevalling of naja t laatste stukje van de bevalling.
    na een aantal gesprekken kwam ik erachter dat de dingen die voelde toch niet helemaal normaal waren en we dachten dat t misschien zwangerschapssuiker is geweest. onze man was namelijk 4640 gr bij de geboorte!

nu ben ik weer zwanger. ik wordt onwijs goed in de gaten gehouden maar heb dus wel af en toe dat ik ineens heel trillerig wordt. ik moet dan echt even wat eten en dan zakt t vanzelf weer.
    bij de laatste controle gaf ik dit aan en de inval vk die er toen was zei dat mn bloeddruk wel wat aan de lage kant is dus dat dit t kan zijn of dat mn bloedsuiker dus te ver dipt.. verder gaf ze aan dat mn baarmoeder voor ligt op de groei maar dat dit niets hoeft te betekenen voor de grote van het kindje..

echter gingen bij mij meteen alle alarmbellen rinkelen! bloedsuiker die misschien dipt, baarmoeder die voor ligt op de groei...ik wil dit keer echt zooooo graag natuurlijk en op een goede manier bevallen! tourlijk als t kindje weer te groot is en t een keizersnee moet worden doen we dat meteen maar ik wil echt heel graag vaginaal bevallen!

mijn stress is dus nu dat ik me zorgen maak dat ik dus suiker heb maar durf niet zo goed te bellen om te vragen om een suikertest. die krijg ik met 24 weken sowieso al namelijk. en de vk gaf aan dat t niet vaak voorkomt dat je suiker al ontwikkelt voor deze periode. maar ja op internet lees ik dan ook weer dat t bij een tweede best wel eerder kan ontwikkelen..

naja je leest t ik weet zelf niet eens meer wat ik met de gedachten aanmoet en mn vriend word gek van me haha ik slaap slecht en ben 1 brok chagrijn puur omdat ik me druk loop te maken..

zo lekker lang verhaal maar t voelt wel fijn om t even weg te schrijven.
    als jullie tips of ervaringen hebben dan hoor t heel graag!

liefs danielle

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik snap dat je loopt te piekeren, dat zou ik in jouw plaats denk ik ook doen als je veel ellende hebt gehad bij je eerste.
    Misschien is het een idee om de 20 weken echo af te wachten, dat duurt niet zo lang meer. Dan kunnen ze zien hoe groot je baby is en als dat voorloopt kun je alsnog om die suikertest vragen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Sterkte hoor!

3. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Geen ervaringen met suiker maar mijn baarmoeder loopt ook iets van 2 weken voor maar kindje loopt precies goed.. en lage bloeddruk heb ik ook, heel vaak best duizelig en zeke4 voordat ik heb gegeten maar mijn vk is erg blij met mn bloeddruk en zegt liever te laag dan te hoog :p ik kan je angst heel goed begrijpen maar ik denk dat er voor nu weinig is wat je eraan kan veranderen.. en het even zal moeten afwachten.. je kan je VK altijd opbellen om het te vragen maar ben toch bang dat ze tot minstens 20 weken wil wachten

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Bij zwangerssuiker is dippen niet het probleem. En iets eten is bij zwangerschapsdiabetes niet de oplossing.

5. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

Thnx lady's!! Ik moet idd gewoon afwachten en niet zo druk maken :)

@lousaa kijk! Dat wist ik dus al niet! Top dank je!

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hey, ik herken je lichamelijke klachten. Ik heb zelf ook een lage bloeddruk. Mijn insuline werkt juist te goed, waardoor m'n suiker snel te laag is maar er is nooit sprake of vermoeden geweest van bloedsuiker. Probeer af en toe een dropje als je duizelig word.

Deel Deze Pagina