Hoi allen, ik ben al redelijk ervaren maar nu vraag ik me toch weer af wat ik moet doen. dochtertje van 11 weken moest normaal om half 7 eten... sliep door tot 20u... ik pak haar op en ze voelde heel warm aan dus wist al meteen dat ze koorts had... thermometer gepakt en ja hoor, 39.2 koorts... heb mijn eigen huisarts gebeld maar die is niet meer aanwezig dus maar een zetpil gegeven... iemand een idee wat ik hier mee aan moet? andere dokter bellen. of kan ik wachten tot morgenvroeg... kan ik gewoon haar slaapzakje aandoen (bang dat ze het koud krijgt) of is dit te warm... ik weet dat als ze hun warmte niet krijgen een koortsstuip kunnen krijgen en hier ben ik dus erg bang voor... wat zouden jullie doen?? jamie was pas een half jaar toen hij voor het eerst koorts kreeg... en daarmee kon ik wel meteen naar de dokter...
Ik zou de hap even bellen eigenlijk.. Zeker bij zulke kleintjes kun je niet voorzichtig genoeg zijn (vind ik).. Even de situatie uitleggen en vragen wat je moet doen.. L. heeft nog nooit echt koorts gehad, hooguit wat verhoging dus hoe je haar in bedje moet leggen durf ik niet te zeggen.. Ja, niet te warm en niet te koud, maar ja wat valt daar onder.. geloof niet dat je veel aan me hebt Maar bij twijfel altijd je hap bellen..
Tot 3 maanden moet je altijd meteen de huisarts bellen als ze boven de 38 hebben....ik vind 39.2 behoorlijk! Dus echt even de HAP bellen!
Als je twijfelt vind ik dat je moet bellen, je kleintje is nog maar 11 weken. Je kan ook even kijken hoe het gaat vanavond, misschien knapt het wat op van de zetpil. Beterschap voor je kleintje
heb de zetpil nu 20 minuten gegeven is gezakt naar 38.5 heb de hap gebeld en die zei dat ik het gewoon even moest aankijken. als hij niet zakt moet ik terug bellen. en ook vannacht regelmatig effe voelen of ze nog warm is. en dan kan ik morgenvroeg langskomen
hoi dames, Vannacht geen koorts meer gemaakt, ook nu heeft ze nergens meer last van! net de dokterspost gebeld en die zeiden dat ik het gewoon in de gaten moest houden... krijgt ze weer koorts, dan moet ik even langs komen. toch bedankt voor jullie adviesen!
Hoi fijn dat de koorts weer zakt, moet zeggen dat ik het wel een slecht advies vind, kindjes met koorts onder de drie maanden moeten altijd onderzocht worden! Is een protocol werk zelf op de Hap. Maar gelukkig is het dus weer overgegaan, dus nu geen zorgen meer.
Ik dacht idd ook dat je onder de 3 maanden met koorts altijd moet bellen. Gelukkig dat het weer beter gaat met haar!
ja op internet staat dat inderdaag ook. maar huisarts zei dat ik de nacht kon afwachten met een zetpil... en als ze sochtends nog koorts had ik langs moest komen.. maar sochtends geen koorts meer... nu ook niet meer trouwens! en ze is heel erg vrolijk. zodra ze nu weer koorts krijgt rij ik wel effe met der naar de dokter