Ha mede-mamma's, Sinds anderhalf week gaat Ruben naar het kdv. Vanaf dat moment krijgt hij overdag volledig kv. Thuis drinkt hij om de 4 uur en krijgt hij in totaal 5 voedingen, maar op het kdv komt hij om de 3 uur. Hierdoor krijgt hij op kdv-dagen een voeding meer. Op een thuis-dag is het ritme: 7:00 bv 11:00 180+6 15:00 180+6 19:00 bv 22:30 180+6 (gaat niet tijd op) Op een kdv-dag is het 7:00 bv 10:00 180+6 13:00 180+6 16:00 180+6 19:00 bv 22:30 180+6 (gaat niet tijd op) Op kdv-dagen krijgt hij dus eigenlijk te veel voeding. Ik heb de leidsters al gevraagd om meer tijd tussen de voedingen te laten, maar dat lukt (nog) niet. Hebben jullie tips om hiermee om te gaan, helemaal omdat ik de bv helemaal wil afbouwen de komen weken? Of hoort het veel eten bij het wennen aan het kdv?
Ik vind het zo gek dat hij op het kdv opeens om 10.00 uur komt ipv 11.00 uur: is zijn slaapritme dan anders? Wat kan een reden zijn om al om 10.00 uur d efles te willen? want volgens mij gaat het daar 'mis' Hier werd niet meer gegeten bij het wennen, integendeel, meneer was juist heel erg afgeleid en dronk minder. Hij drinkt zijn flessen wel allemaal leeg? Als hij nl. 40cc ofzo laat staan kan het ook dat ie eerder komt natuurlijk.
Als hij daar minder slaapt dan kan het best zijn dat hij meer drinkt, hij heeft dan ook immers eerder honger. De meeste kindjes slapen daar toch minder, en veel kindjes eten meer omdat ze andere kinderen ook zien eten. Ik vind het niet gek hoor, maar misschien dat er hier leidsters zijn die het herkennen?
Ruben is zowel thuis als op het kdv een slechte slaper. (Hij slaapt max 45 minuten achter elkaar en is dan zelden in bed te houden. Wat dat betreft hebben we al een hoop geprobeerd, af en toe lukt het om hem er dan even uit te halen en hem na een poosje weer terug te leggen, maar dat gaat gepaard met veel en lang huilen en dus ook veel en lang troosten) Wellicht dat het op dat punt mis gaat bij het kdv. Thuis gaat hij ongeveer een uur na zijn voeding naar bed. Op kdv-dagen gebeurt dat s ochtends niet, omdat hij op dat moment naar het kdv wordt gebracht en ze hem daar niet direct in bed leggen. Meestal laten ze hem wakker tot de volgende voeding. Mogelijk dat ze dan slaapsignalen en honger verwarren. En ja, als je hem dan eten geeft, gaat de fles leeg, want het wakker-zijn daar kost hem meer energie dan slapen. Ik vind het lastig om hier een oplossing voor te bedenken. Als de leidsters zeggen dat hij echt honger had, dan moet ik dat geloven, want ik ben er zelf niet bij natuurlijk. Misschien kunnen ze op het kdv kleinere flessen geven. Maar dan ontstaat het risico dat hij dan nog vaker wil drinken. Of dat ze hem vaker op bed proberen te leggen. Maar hem dan laten slapen kost veel strijd en tijd. Op dit moment krijgt hij nog 2 keer bv per dag, waardoor hij max 4 keer kv krijgt. Maar deze week gaat hij naar 1 keer bv en dus max 5 keer bv en daarna stop ik helemaal met bv. Jammer dat niemand gereageerd heeft die dit ook heeft meegemaakt, want ik vind het heel lastig om te verzinnen wat we aan dit probleem moeten doen. Woensdag moeten we weer naar het consultatiebureau, dus dan zullen we het probleem daar ook even voorleggen.