Hallo, Wie laat zijn kindje inenten tegen de mexicaanse griep? Of laat zich zelf inenten? Nu las ik weer in de krant dat een kindje van 3 jaar is overleden, mogelijk aan de gevolgen van de mexicaanse griep. Verleden week al een kind van 14. Zucht. Begin er een beetje bang van te worden. Ze willen dus er proberen door heen te krijgen dat kinderen van 0 tot 5 jaar ook geent gaan worden. Bijwerkingen, daarvan zijn we voor mijn gevoel niet voldoende van op de hoogte. Dat vind ik best wel een beetje eng. Zeker als ik denk aan wat er vroeg is gebeurd met dat softenon (als ik het goed schrijf) Mijn dochtertje is bijna 3 en mijn zoon is bijna 6. Dus volgens de regels straks mag mijn dochter wel en mijn zoon niet geent worden. Kan ik eisen dat hij toch geent moet gaan worden? Wil er desnoods voor betalen. Maar ja iedereen zal dat willen voor zijn kind gaat er dan direct door mijn hoofd heen, en hebben ze dan wel genoeg vaccinaties beschikbaar. Zucht. Krijg steeds een raarder gevoel in mijn onderbuik als ik aan die mexicaanse griep denkt. Begin er zelfs bang voor te worden. Je moet het onderhand gewoon laten doen, je wordt bijna gedwongen, met al die enge verhalen van kinderen die overlijden. Je zou het jezelf nooit vergeven als je het niet laat doen en je kind komt te overlijden. Maar ja wat zijn de bijwerkingen? Is daar wel voldoende op getest, is de wetenschap daar voldoende van op de hoogte. En wie garandeert dat ze dan geen mexicaanse griep krijgen. Enne zijn zie niet al veel te laat met enten. De griep steekt nu al flink de kop op. Hadden ze die vaccinaties niet al een maand of zo eerder moeten doen, mee beginnen. Er liggen nu al genoeg zieke in het ziekenhuis met de symptomen van de mexicaanse griep. Help!! Of begin ik me zelf nu een beetje gek te maken. Hebben jullie dit nu ook?
Ik begrijp jouw twijfels heel goed, zit eigenlijk met hetzelfde; ik ben niet negatief tegen inenten maar ik weet niet wat de gevolgen op (de lange) termijn zijn. Wat nou als ik onze dochter wel laat inenten maar ze wordt er erg ziek van (want niemand weet wat het eventueel met je kan doen), maar wat als ik haar niet laat inenten en ze wordt heel erg ziek, erger nog; ze gaat eraan dood! En dan kunnen mensen zeggen; ach, zo hard gaat het niet etc etc. Maar zo dachten de ouders van de peuter van 3 er waarschijnlijk ook over.... , was eerst erop tegen, maar ik denk nu dat ik haar waarschijnlijk wel laat inenten....
Ik laat mijn kinderen niet inenten . Het is kiezen tussen 2 kwaden volgens mij. De eerste testresultaten zijn pas in december beschikbaar, en in zweden zijn al redelijk veel mensen ziek geworden van het vaccin, wrs door de nieuwe hulpstof die ze gebruiken. Dan zijn er nog wel 2 vaccins waarvan de een minder hulpstof bevat, maar wat is het risico?? Het is dus een heel moeilijke keuze waarvan je achteraf pas zal weten wat de juiste was helaas waar heb je trouwens vandaan dat er een 2de dode is?/
ppff ik vindt het moelijk hoor!! Inderdaad wat krijg je ervan van dat vaccin? Vindt het nog te vroeg we wachten eerst maar eens af wat de resultaten zijn!! In duitsland is toen ook een meisje gestorven na het vaccin tegen baarmoederhalskanker...daarbij hou ik er niet zo van zomaar iets laten inspuiten...
Zolang ik niet zeker weet wat de bijverschijnselen kunnen zijn van de inenting laat ik kyano niet geent worden ..
misschien handiger om in 1 topic verder te gaan... http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/170328-niet-inenten-voor-de-mexicaanse-griep.html
hier word er niet ingeent ik werk zelf in de zorg dus ik krijg nu wel de kans om me te laten inenten maar ik hoef die rotzooi niet, ik vind dat er niet genoeg bewijzen zijn over het vaccin
Zijn er in Zweden dan ook doden gevallen door het vaccin? Hier ook een mama die zich ontzettend veel zorgen maakt. Ik heb er afgelopen nacht echt slecht door geslapen. Ik ben zó bang dat mijn kleintje de Mexicaanse griep zal krijgen.
De mexicaanse griep is niet anders dan de gewone griep,het is alleen een epidemie, dus op hele grote schaal. Bijna alle mensen die eraan zijn overleden waren al ziek. Dat is ook zo met de gewone griep, mensen die al een hele zwakke gezondheid hebben kunnen die ook niet aan. De inenting geeft je volgens mij niet de garantie dat je het niet krijgt. Hier dus geen inentingen. En idd de bijwerkingen zijn nog niet bekend.
Kvind het dubbel bij de gewone griep sterven ook jaarlijks veel mensen maar dan komt niet in de krant en bij het nieuws hoe oud ze zijn.....
Er sterven sowieso veel mensen aan de gewone griep, maar nu je alleen maar hoort over de mexicaanse griep, hoor je ook gelijk als er iemand aan is overleden en natuurlijk is het beangstigend als het een gezond iemand betreft, want meestal vallen de doden onder de risicogroepen, denk dat op het moment goede hygiene heel belangrijk is en bij de eerste verschijnselen van kuchen, gepaard met koorts, gelijk naar eerste hulp rijden en even laten luisteren of de longen schoon zijn, maar om daar een inenting voor te halen waar de risico's nog niet helemaal bekend van zijn?? nee dat zou ik dus niet doen... succes met je beslissing. en ik geloof ook niet dat je tegen betaling een inenting kan krijgen.
Wat mijn huisarts vertelde is dat de inenting voor de mex griep niet meer of minder is dan een normale griep prik. Hij zei ook dat het belangrijk is dat zo veel mogelijk mensen zich laten enten omdat als dit virus veel mensen raakt hij weer kan muteren en dan ben je verder van huis. Dus aan iedereen die twijfelt, dont worry t is maar een griepprik.
Bij mijn nichtje op school heerst er mexicaanse griep Iedereen kreeg een brief mee met dat ze de kinderen niet thuis hoeven te houden, maar dat er wel extra opgelet moet worden Als mijn kindje daar op school zat ging ie er dus écht niet meer heen Ik zie er ook heel er tegenop om nu met de hele familie (en dus dat nichtje) over een paar weken Sinterklaas te gaan vieren.. Wat nou als zij het wel bij zich draagt maar nog niet echt ziek is? Straks heeft Damien het ook! Mijn moeder en broertje (5) worden over een tijdje ingeent tegen de mexicaanse griep omdat ze ook de normale griepprik krijgen..
In de mex injectie zitten andere stoffen dan in de griepprik. En juist daar zijn de meningen over verdeeld. En het is nog niet voor 100% zeker dat het 3 jarige meisje is overleden aan de mex griep. Dit zijn weer sprecultaties van de media die breed worden uitgemeten.
Ehm ja natuurlijk zitten er andere stoffen in want het is een andere griep. Zover ik weet is een vaccinatie een sterk verzwakte vorm van een virus. Plus dan nog wat stofjes als conserveringsmiddelen ed. De vaccinatie zorgt er dus voor dat je besmet raakt maar met zo weinig en verzwakte cellen dat je lichaam als een idioot bescherming aan maakt wat je resistent of sterker maakt voor dat virus.