Pff die harde buiken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silly, 6 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heb veel last van harde buiken.
    Volgens de vk moet ik dan wat rusterig aan doen maar ben net terug van vakantie dus heb niks teveel gedaan :( .
    Ook erg veel last van een druk onderaan.
    Volgens de vk ligt de baby gewoon laag waardoor het hele gewicht onderaan hangt.
    Wie kent dit gevoel.

Verder is hij/zij vrij actief.
    M'n buik is net een golfslagbad ;) maar soms is dit toch wel een irritant gevoel en doet het zeer.

Moet nog 10 weken maar tis niet altijd een pretje.

Silly

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik had dat ook! Precies ook rond de tijd waarin jij nu zit. Pijnlijk he?! Voel jij het ook vooral in het midden onderaan je buik? Daar voelde ik het namelijk vooral. Lopen deed echt zeer! Nu is het weer minder geworden, omdat het enigzins is ingedaald, volgens de VK.

3. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    hoi silly,

ik moet nog 3 weekjes maar volgens mij heb ik helemaal nog geen last van harde buiken, soms wordt m'n buik wel harder maar dan alleen bovenin dan vraag ik me af zou dit dan nu een harde buik zijn???? maar goed de een heeft er meer last van en de ander soms helemaal niet heb ik ooit ergens gelezen.

groetjes nicol

4. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi Silly,

Ik ben zelf pas 25 weken zwanger, maar ik heb ook veel last van harde buiken. Ik doe graag wandelen, maar een klein stukje naar de videotheek is eigenlijk al ver, want dan begint het al. Te lang staan gaat ook niet, want ik heb ook het gevoel dat ons kleintje ver naar onderen ligt, en dan krijg ik een enorme druk op mijn blaas, terwijl er maar een paar druppels uitkomen, en je hebt dan het gevoel of dat de kleine er zo uitvalt.

Rustiger aandoen, ik doe al bijna niets ik heb nu twee weken vakantie en als ik al buk of iets huishoudelijks wil gaan doen, dan begint het al, ik probeer er rekening mee te houden, maar ik kan toch niet 15 weken mijn huishoudelijk werk laten liggen, dan alles maar in veel etappes, en genoeg pauzes nemen, er zit niets anders op. Maar ondanks dit geniet ik enorm van mijn zwangerschap, en de bewegingen ons ons kleintje, en vind ik de tijd enorm voorbij vliegen. Bij anderen vind ik het zo lang duren, en nu vliegt de tijd, maar dat zal wel veranderen als de einddatum in zicht komt.

Groetjes Monique76

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik heb er nu juist heel veel last van .... sinds een week...
    hele erge druk en steken egt helemaal onderin... bij me kruis... maar dan ook echt bij me baarmoedermond lijkt wel...
    en regelmatig harde buiken....

me buik is trouwens de hele dag door wel erg hard...

6. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Meestal over de hele lengte van m'n onderbuik.
    Heb soms ook van die steken aan de zijkant onderin maar dat is volgens de vk bandenpijn.
    Heb idd ook het meeste last tijden het wandelen.
    Nou maar wachten tot ie gaat indalen ;) .

Silly

7. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Mijn buik is ook altijd vrij gespannen maar als ik een harde buik heb is ie keihard.
    Het voelt dan ook anders.

Silly

8. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Hoi sjarrel,
    Ik heb net als jouw steken onderin ik heb dat bij de verloskundige nagevraagd en dat blijken indalingsweeën te zijn ;)

groetjes nicol

9. Niet meer actief

idd die steken onderin zijn indalingsweeen en kunnen idd vrij pijnlijk zijn. Deze zorgen niet voor ontsluiting en kunnen ook geen kwaad verder alleen voelt het niet zo prettig

10. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Hoi Silly,
    had met de 1e pas rond de 30 weken heel veel harde buiken.Soms 3 in het half uur en uiteindelijk is ze zelfs 2 weken te laat geboren.En nu met de 2e al met 22 weken.
    En terwijl ik tcoh niet superdruk ben.

gr.jada

11. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik had ook al vrij vroeg last van harde buiken, nu heb ik soms wel 2 in een uur.
    Het is soms wel pijnlijk en geen prettig gevoel.

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb al harde buiken sinds mijn 20ste zwangerschaps week, maar ik heb ze ook als ik rustig in bed lig.

13. Niet meer actief

Ik heb ook sinds 2 weken last van harde buiken. Mijn buik wordt dan keihard en het lijkt alsof mijn buik zich van binnenuit opblaast.
    Volgens mijn gyn mag je 10-12 harde buiken op een dag krijgen.

14. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik heb ook last van harde buiken. Zeker als ik loop. Kan ook neit ver lopen zonder even stil te staan. Dan lijkt het net of er 20 kilo naar beneden zakt. Mijn banden doen dan ook zeer. Erg vervelend. Ik probeer wel in beweging te blijven. Moest ook rustiger aan gaan doen. Maarja er zijn dingen die doorgaan. Neem wel overal meer de tijd voor en dat scheelt ook hoor. Dud doe twee keer zolang over de hond uitlaten bijv.

succes meid (en)

Deel Deze Pagina