meisjesnaam....we komen er maar niet uit!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manuela6, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja de titel zegt het al.. We hebben al ik weet niet hoeveel namenlijsten door gespit en 2 boeken door gelezen maar we komen er gewoon niet uit.

We willen graag een beetje een aparte naam maar niet te.

Hebben jullie misschien tips?

Groetjes manuela

2. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    hoii, ik heb jammer genoeg geen tip voor je.. wel t zelfde probleem ;) jongens-naam hebben we al maar meisje.. moeilijk he

3. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja het is onwijs moeilijk!
    het is ook zo belangrijk een naam want hij of zij moet het zijn hele leven daarmee doen...

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik moet nog een paar weken en wij hebben nog geen idee .... mogen wel gaan opschieten pffff .. hi hi

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha bij mijn dochter had ik pas ruim een dag voor haar geboorte een naam gevonden!

ik ben er nu nog helemaal niet zo mee bezig.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wij willen geen meisjesnaam die eidigt op de klank ie of aa. Nou, dan blijft er weinig over...sorry, ik kan je niet helpen. Het is ook zo persoonlijk wat je mooi vind.

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij hadden ook al een jongensnaam, maar nu we weten dat het een meisje wordt, moesten we op zoek naar een meisjesnaam. Inmiddels hebben we een paar namen die we allebei wel leuk vinden.
    Maar de namen die ik het leukst vind voor een meisje zijn niet door de keuring gekomen hihi.

En tja, tips....een naam is zo persoonlijk.
    Ik vind Jente bijv. een hele leuke naam (vind Friese namen vaak leuk klinken) :)

8. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha ik zit dus niet als enige met dit probleem..

En ik weet ook wel dat we nog wel f de tijd hebben maar ik vond het zo gek dat er gewoon niet 1 naam tussen zat/zit die ons aansprak..

9. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    tja.... wij zitten ook met hetzelfde... jongens naam hadden we direct maar nu wordt het waarschijnlijk een meisje... ik had al 2 namen maar die vondt mn vriend niet zo en toen had hij weer een naam en die vondt ik weer niet geweldig.... best moeilijk!
    Wij (ik) wil in elk geval graag een naam die op de y of klinkt als ie of y eindigd.

ik kan jou zo geen tip geven denk ik want het is en blijft persoonlijk...
    misschien kan je beide namen van jullie of ouders naast elkaar leggen en daar iets van proberen te maken?

10. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik bedoelde ook een beetje met tips misschien boeken of sites waar jullie iets aan hebben gehad..

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik vind het nadeel van boeken of sites dat er hele rijen namen onder elkaar staan (meestal ook nog op alfabetische volgorde). Als je die rijen langs gaat zie je door de bomen het bos niet meer en zie je een leuke naam gemakkelijk over het hoofd.
    Ik let nu goed op namen die ik om me heen hoor of die ik op TV zie.

12. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
  13. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn dochter heet Kelsey.
    Dit omdat ik ook graag een naam wou met een Y op het einde en omdat ik Kelly weer te gewoontjes vond (sorry voor eventuelle dames die kelly heten ;))
    Verder vind ik name wel mooi zoals:

Safira
    Serena (mijn dochter haar 2e naam is Selena :D)

En nog meer maar die hou ik lekker voor mezelf hihi
    Succes met zoeken!

14. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Wij hadden de naam voor een meisje juist helemaal bedacht en nu word het een jongen :(

maar het zou dan Diya als voornaam worden.. Dat spreek je uit als Die-ja

15. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    we krijgen weer een zoon en onze meiden namen zijn dus niet meer nodig,

we hadden Eliza of Mirthe

16. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Meisjesnamen hebben we genoeg maar een jongensnaam dat lukt nog niet helemaal.
    Ik heb er wel een paar maar m'n vriend vind het niks.
    Nou dan moet hij erook maar een paar verzinnen want ik weet er geen meer.

Silly

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Een herkenbaar probleem hoor. Wij hadden de jongensnaam al snel (ik vond erg weinig leuke jongensnamen, maar mijn man wist er een en die vonden we beiden super dus die is het gebleven) Wij vonden vele meidennamen leuk, en dan is het ook moeilijk. We hebben er veel van de lijst geschrapt en uiteindelijk beleven er twee over ... daar hadden we ook een keuze uit gemaakt, dus we hadden beslist wat het zou worden ... maar nu is er weer twijfel tussen die laatste twee ...

Het is lastig ... we weten ook niet of we een jongetje of een meisje zullen krijgen, dus ik houd de namen nog even geheim. Over een paar weken zal ik ze melden ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

18. Aagje

Aagje Lid

1 aug 2006
    23
    0
    0
    Secretaresse
    Een lugubere tip voor namen: overlijdensadvertenties lezen. Hier staan over het algemeen veel namen in en ik ken een paar mensen die op die manier aan hun naam gekomen zijn.

19. Niet meer actief

Onze dochter heet Janelle ;) & als onze zoon een meisje zou zijn dan hadden we Lauret of Arline!

Janelle
    Lauret
    Arline

Met Lauret als voorkeur van mij en Arline als voorkeur van mijn man, toen we wisten dat het een jongen werd was de keuze enorm moeilijk en hebben we de naam op het laatste moment gevonden en is het Juliën geworden ;)

Groetjes Annemarie

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij hadden voor een meisje Lieve of Lieke we wilde eigelijk bij de geboorte pas kijken hoe ze zou zijn. Maar we krijgen een jongen en nu hadden we een hele leuke naam voor hem maar nu hangt de halve verloskundige praktijk er mee vol dus toch maar op zoek naar een andere naam

Deel Deze Pagina