meer weinigdrinkers?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door minipi, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Een berichtje uit pure nieuwsgierigheid (ik maak me dus geen zorgen ofzo).
    Mijn dochtertje is nu ruim 4 maanden ongeveer/ruim 6,5 kilo en ze groeit als kool. Ze drinkt echter heel weinig. We zitten op 5 voedingen en ze drinkt ongeveer 140-150cc per keer. Zoals gezegd groeit ze als kool, maar ik vraag me dus af of er meer baby's zijn die zo weinig drinken en toch zo hard groeien. Vette melk???

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook hoor. 5 of 6 voedingen en volgens mij totaal niet meer dan ongeveer 700 - 800 cc per dag. Ik vind het best weinig. Maar borstvoeding is natuurlijk geconcentreerder dan kv, dus naar die verschillen kijk ik niet meer.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Even een vraagje tussendoor: hoe weet jij hoeveel cc's je kindje drinkt? Dat kan toch variëren per voeding? Of geef je alles afgekolfd?

Als je kindje tevreden is, goed groeit en voldoende plasluiers heeft, dan is dat goed hoor!!

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het is natuurlijk een schatting. Als ze afgekolfde melk krijgt is het rond de 100 CC en dan wil ze niet meer. Ervan uitgaande dat ze bij mij meer drinkt kom ik uit op 700-800 cc per dag. Maar nogmaals het is een schatting. Ik kolf iig niet veel, nl maar ongeveer 110 cc uit beide borsten.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Gekolfde melk is altijd 140-150 cc, heel constant. Ook als ze 3 voedingen achter elkaar een fles krijgt. En ze drinkt gewoon prima uit de fles, vindt ze net zo goed als de borst. Bovendien is het ook de hoeveelheid die ik afkolf, het is maar heel zelden meer dan 140-150cc. In het begin moest ik steeds kijken wat ze binnenkreeg (kolven en/of verschilwegen) en toen dronk ze volgens lactatiekundige ook al 'extreem weinig' (7x 60-80cc toen terwijl ze ruim 4kg woog).
    Dus: ik heb het gevoel dat ze ook aan de borst niet veel meer dan 140-150 cc drinkt ('s ochtends denk ik íets meer, 's avonds íets minder). Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Het zijn schattingen.

Deel Deze Pagina