pff! Dochter gaat voor het eerst logeren en dat voor meteen 5 dagen.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kleintjuh85, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor een baby worden meestal geen extra kosten gerekend toch? Ik zou haar zelf dus meenemen. Oudere kinderen niet mee snap ik vanwege kosten, maar een baby...
    Dus zelf zou ik dat regelen, draagdoek mee en klaar :)

Maar, als dat niet kan, denk ik dat als je daar eenmaal bent, het ws best zal gaan :) Zoveel afleiding en dingen doen waar je de afgelopen maanden ws geen tijd voor hebt gehad. Dus denk dat het je eerder mee gaat vallen dan tegen ;)

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    @ vrolijkheid. Inderdaad, sommige reacties brengen mij heel erg aan het twijfelen om toch op het laatste moment te zeggen dat ik niet mee ga of dat ik haar gewoon mee neem naar London. Mijn schoonfamilie zien mij al aankomen.

Las ook iets over vertrouwde dingen vanuit thuis meenemen en iets over ritme.
    Er gaan zat vertrouwde dingen vanuit thuis mee. Haar knuffel, tutdoekje en onze hond gaat ook mee logeren. Ze kan bij mijn ouders haar eigen ritme aanhouden en lekker slapen in haar bedje. Vooral het ritme zal eventueel in London ver te zoeken zijn.

Heb al afgesproken dat mijn ouders mij veel foto's gaan sturen en iedere dag laten weten hoe het gaat. En als er echt iets zou zijn, zijn we inderdaad niet al te ver weg. Het is immers maar een uur vliegen.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Oei ik geloof dat ik mijn schoonfamilie zou laten kiezen: Baby mee of ik blijf thuis. Even goede vrienden, maar mijn baby blijft geen 5 dagen ergens anders dan bij mij. Mijn 4jarige trouwens ook niet, 1 nacht is nog steeds de max hier.
    Dan zou mijn man natuurlijk best alleen mee mogen gaan, moet ie zelf weten, maar ik zou niet kunnen genieten.

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens! Ik zou mijn ouders mijn dochter ook zo lang toevertrouwen. Probeer er gewoon wat van te maken en te genieten. Dat je je nu zo voelt is heel logisch hoor. Ik zou er nu ook gemakkelijker in staan bij nog een kleintje.

5. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Laat je niet van de wijs brengen door reacties van hier. Het is jouw keuze en je moet doen waar je je goed bij voelt. Je geeft zelf al aan dat je vertrouwende dingetjes mee geeft en haar ritme wordt aangehouden, dan kan het echt geen kwaad! Ze kent je ouders goed neem ik aan? Dan zit het wel goed.

Je kind meenemen naar London zou ik absoluut niet doen. Dan kan er helemaal niet meer aan haar ritme gehouden worden en een kleintje heeft rust nodig. Dat is iets wat ze in London niet zal krijgen. Probeer je niet teveel aan te trekken van de reacties!

6. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Nou, ik zou gewoon gaan. Je kindje is in goede handen. En dat ze je niet meer zou herkennen na 4 dagen?? Welnee, kind kan haar moeder toch niet vergeten. Ik heb mijn dochter al vanaf dat ze 2 maanden oud is laten slapen bij opa en oma.
    Tuurlijk is 4 dagen lang, maar je zql het naar je zin hebben in Londen en je dochtertje zal het super vinden bij opa en oma en voor je het weet ben je al weer terug

7. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf niet doen en ik zou mijn schoonouders voor gek verklaren als ze zo'n reisje zouden boeken. Verplicht een baby van 11 en 5 maanden zo lang uit logeren moeten doen om verplicht gezellig samen naar Londen te gaan, omdat er een zwager terug is? Heeft die zwager daar wel zin in dan? Dan wil je toch gewoon lekker thuis zijn bij je je kinderen als je zo lang weggeweest bent?
    Boek een bungalow in Centerparcs met kinderen of ga een keer uit eten zonder kinderen zou ik zeggen.

Maar ieder mens is anders, als jij er wel zin in hebt is dat toch ook prima?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat heb ik juist helemaal niet. Sta er nog steeds voor de volle 100% achter dat we de meiden op die leeftijd niet uit logeren hebben gedaan en zou het dus ook gewoon weer zo doen.

Nou is dat voor iedereen anders natuurlijk, maar je idee daarover verandert niet automatisch als ze ouder zijn :)
    We hanteren hier de stelling dat we dat pas doen als ze er zelf om vragen, (of iig: laten zien dat het helemaal OK is). Oudste ging dat pas doen toen ze op school zat :)

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    We gaan naar London omdat mijn schoonouders 35 jaar getrouwd zijn.
    Er is toen ook gekeken naar andere maanden, maar deze maand kwam het beste uit.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ze kent mijn ouders heel goed. Ondanks dat ze in Limburg wonen heeft dl hun zowat 2 a 3 keer per maand gezien. Wij hebben daar al meerdere keren, meerdere nachten gelogeerd met dl. Mijn ouders zijn totaal niet vreemd voor haar.

Ik vind het gewoon lastig. Aan de ene kant heb ik super veel zin in het weekend. Er even tussenuit, want ja, zit zonder werk en ben iedere dag thuis en met dl heen en weer. Maar aan de andere kant zou ik het liefste thuis blijven. Dan heb ik de touwtjes in handen voorals ze zieker wordt ov minder gaat drinken etc.

11. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

:( Nou ja zeg. ik lees hier, goh mensen brengen haar aan het twijfelen en TS zegt: Oh mensen brengen me aan het twijfelen...
    TS Je zou dit topic ook niet geopend hebben als je zelf niet twijfelde.
    Daarnaast vroeg je zelf om ervaringen in je openingspost.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als je echt niet mee had gewild, had je dit gevoel wrs een maand geleden ook al gehad. En had je mogelijk al eerder de keuze gemaakt om niet mee te gaan? Je dochter gaat een geweldige tijd hebben bij je ouders, en je ouders kun je niet blijer maken een tijdje voor hun kleindochter te zorgen. Dus probeer ook een beetje te genieten, met je ouders en je dochter komt het wel goed :)

Wij moesten onze dochter bij opa en oma achterlaten toen mijn schoonmoeder op de IC kwam te liggen en overleed. Ook voor meerdere nachten, terwijl ze nog geen jaar was. Opa en oma deden dit graag, en hebben een hele fijne tijd gehad. Al was ik iedere avond in tranen. Maar niemand heeft een trauma hier hoor.

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Lastig hé om je dochter af te geven voor een paar dagen.
    Helemaal logisch ;), maar eerlijk gezegd ik zou wel gaan.
    Ik ben ondertussen mama van 3 en ik weet nog wel hoe lastig de eerste keer was.

Ik bekijk het positief, jij/jullie hebben even een paar dagen een mooie tijd. Even weer man en vrouw samen :)

Jou papa en mama hebben hun kleindochter even helemaal voor zich en zeg nu zelf, dat is voor hun natuurlijk super leuk.

En je dochtertje wordt waarschijnlijk gruwelijk ;);) verwend met allemaal knuffeltjes en kusjes :D

Ik zou zeggen, geniet

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Lekker gaan genieten van Londen!!!! Je kindje gaat zich prima vermaken bij opa en oma.

Ik heb onze kinderen al meerdere malen voor langere tijd moeten laten logeren, okay niet met vijf maanden, maar de jongste wel met 11 en 12 maanden. Mijn vriend heeft een hartinfarct gehad en lag op IC en in revalidatie, daarom jongste eerst een week met mn ouders mee. en kort daarna is ze twee weken bij mijn ouders geweest ivm ingeleide bevalling van ons zoontje (20e week ivm trisomie18)
    de oudste is ivm de geboorte van tweede dochter eerst een dag of vijf bij mn schoonzusje geweest (was ze 25 maanden) en eveneens twee weken bij zelfde schoonzusje ivm de ingeleide bevalling van zoontje.

Natuurlijk is het lastig om "afscheid" te nemen van je kindje, maar jij als moeder hebt er meer last van dan je kindje!

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik dacht eerlijk gezegd dat het allemaal wel los zou lopen. Maar naarmate deze dag steeds dichterbij kwam ben ik er meer tegenop gaan zien. En dan denk ik dat het feit dat ze nu dus flink verkouden is en ff niet zo in haar hum is ook meespeelt.
    Natuurlijk heeft zij het nauwelijks in de gaten dat wij weg gaan/weg zijn.
    En ze zal zeker flink verwend worden. Mijn moeder wil zelfs met haar gaan shoppen. Mijn ouders kijken er hartstikke naar uit en zullen haar zeker niks te kort laten komen.

En ja, ik heb om ervaringen gevraagd en natuurlijk wist ik dat er mensen zijn die het absoluut niet zouden doen. Dat brengt mij dan idd aan het twijfelen, is het dan verkeerd om een paar dagen er tussen uit te gaan.

16. wjls

wjls Lid

20 sep 2014
    54
    24
    8
    Ik ben een week op wintersport geweest toen de oudste 7 maanden was. Ging prima, hij logeerde bij opa en oma en kreeg alle aandacht. Wij waren de hele dag bezig, dus nauwelijks tijd om hem te missen en 's avonds even bellen om te vragen hoe het was gegaan. Toen we terug waren, herkende hij me gewoon meteen weer hoor.
    Daarna met de middelste en afgelopen jaar de jongste ook gedaan als we op wintersport gingen. Was meteen een week, maar de kinderen genieten bij opa en oma, en wij hebben even tijd om bij te komen, en te genieten van dingen die je met kinderen niet meer zo makkelijk doet.
    Dus gewoon gaan en lekker genieten. Tijd vliegt en af en toe bellen/foto's laten appen etc. Gaat goed komen hoor.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee dat is niet verkeerd. Maar net als over alles met kinderen zijn de meningen verdeeld ;) Je bent geen betere of slechtere moeder als je je kind wel of niet bij familie onderbrengt om weg te gaan.

18. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Wat een overdreven reacties zeg.
    Snap dat je even moet slikken, maar je kleintje is wat je al zegt in prima handen. Is echt niet verkeerd om dit te doen, ze merkt er niks van en herkent je echt zo weer. Mijn man is drie maanden weggeweest, tweeling was toen 10-13mnd. Zodra hij thuis was was het alsof hij nooit weggeweest was.

Hier gaan de kinderen regelmatig uit logeren, geen enkele moeite mee.
    In sept gaan we met de oudste naar Disneyland dan gaat de tweeling 3 nachten logeren. Als ze meegaan draait alles om hen en heeft onze oudste er ook niet zoveel aan. En wij ook niet :D.
    Als ze groot genoeg zijn gaan we wel een keer met z'n allen.

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Het is misschien "niet verkeerd" maar langer dan 3 dagen had ik het toch ook zwaar gehad hoor, bij zo'n kleintje.
    2 à 3 nachten zou bij mij toch wel de max zijn geweest op 5 maanden oud. Dan was ik desnoods wel een aantal dagen mee geweest naar Londen, maar na 3 dagen zou ik toch terug hier staan (en als mijn man dan zo nodig heel de trip wil meedoen ... hij doet maar).

Als ze ouder zijn (3+) verstaan ze het tenminste en kan je hen uitleggen wanneer mama en papa terug zijn. En desnoods een aftelkalender maken.

En waar ik ze achterlaat ... dat zou ik betrouwen (want anders zou ik gewoon niet vertrekken). Maar ik zou gewoon gek worden van het gemis.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Tja, ik zou het niet kunnen en zou ook niet kunnen genieten, toen mijn oudste 4 maanden was kon ik voor het werk een week naar new york, maar ik heb vriendelijk bedankt. Ze zijn maar eenmaal jong en new york (en londen) ligt er nog wel even.

Deel Deze Pagina