pff! Dochter gaat voor het eerst logeren en dat voor meteen 5 dagen.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kleintjuh85, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit, hier gingen ze pas rond hun 2e verjaardag logeren toen er ook meer begrip was etc. En dan 1 nachtje haha, meer echt nog niet. Maar hopelijk hebben jullie wel hele fijne dagen :)

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik zou het echt niet kunnen , zo lang en zo ver weg.
    Mijn oudste is nu 6 jaar maar never nooit dat ik naar het Buitenland zou gaan zonder haar voor 5 dagen.
    De jongste is nog niet wezen logeren en dat vind ik prima en wat mij betreft gebeurt dat de komende tijd/jaren ook niet (onder voorbehoud van ernstige zaken zoals ziekenhuis)
    MAAR dat is mijn gevoel en dat wil niet zeggen dat dat jou gevoel moet zijn!
    Als jij je daar bij neer kunt leggen dat de kleine niet mee gaat is dat prima toch, dan zou ik ook zeggen verstand op 0 en gaan met die banaan.
    Veel plezier in Londen! En je kleintje houd er niets aan over hoor, die word ook 5 daagjes zonder mams wel groot.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Meid, je hebt de knoop al doorgehakt en probeer er nu maar gewoon van te genieten. Ik weet niet hoe jouw kindje is, maar met die van mij erbij zou zo'n tripje echt véél minder ontspannen zijn geweest: die is niet altijd rustig en zoet in musea, restaurants, etc. Oók niet in een draagdoek. Die zou helemaal overprikkeld zijn geraakt, zeker als hij nog ziek was ook. Een ziek kind door Londen sjouwen lijkt me helemaal geen optie, dat is pas zielig. Opa's en oma's staan erom bekend dat ze kinderen meestal helemaal plat knuffelen, dus dit is echt het beste voor je kindje. Probeer het los te laten en er ook een beetje van te genieten dat een ander nou even de snottebellen en het in slaap wiegen regelt. Geniet van alle nachten doorslapen en geniet dan maar dubbel van de knuffels als je terug bent. Komt echt goed! Een kindje dat warm en knus bij haar opa en oma logeert is niet zielig. Je hebt haar niet in het vondelingenluikje gelegd of zo...

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik begrijp het wel hoor :)

Je mag ook best moeite hebben om haar achter te laten, het is je moedergevoel. Gelukkig maar!

Fijne tijd in Londen!

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon gaan. Snap je gevoel, maar echt je ouders hebben jou ook groot gebracht (en zo te lezen is dat allemaal goed gegaan).

Hier blijft dochterlief ookal vanaf 3 mnd af en toe slapen bij mijn moeder en stiefvader. Ze genieten er gigantisch van (en dochterlief ook). We gaan tweemaal per jaar een lang weekend weg om even gewoon R & A tijd te hebben ipv "mama/papa".

Eind juni naar Rome. Heb er nu al zin in :cool:

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de reacties. Ik merk wel aan sommige reacties te lezen dat sommige van jullie het ook gewoon zouden doen en andere absoluut niet. Ik heb inderdaad de knoop doorgehakt en ik ga gewoon gezellig mee naar London. We hebben haar vanmiddag naar mijn ouders gebracht en gelukkig leek ze niet meer zo verkouden en ze was super vrolijk. Ze is daar in haar bedje ook als een blok in slaap gevallen. Dat vond ik een fijn gevoel. En ja. Een baby wordt er inderdaad niet slechter van als ze flink geknuffeld en verwend worden.
    Ook al zal ik haar missen en het af en toe moeilijk hebben, het voelt voor mij ook gewoon niet goed om nu nog te zeggen dat ik niet mee ga. Of te zeggen dat ik haar mee ga nemen. Daar zou ik haar, onszelf en onze medereizigers niet blij mee maken. We zouden haar dan van hot naar her moeten sjouwen, metro in metro uit en rekening houden met haar etenstijden. Daarnaast is erg beweeglijk en actief. Dus het zou niks voor haar zijn, ze zou overprikkeld raken.
    Nu behoud ze haar ritme en rust. Wat voor mijn gevoel veel beter is voor zo'n kleintje

Helaas wonen mijn ouders verder weg waardoor we genoodzaakt zijn om haar vandaag te brengen ivp van morgenvroeg. Eigenlijk zouden wij haar maandag op gaan halen maar hebben zowel morgen op de heen en terug weg ongunstige vliegtijden. Dus ga ik haar pas dinsdag ochtend ophalen. Anders zou ze maar 3 nachten gaan logeren.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat een nacht zeg. Gisteren avond flink in huilen uitgebarsten. Daarna heb ik flink liggen piekeren in bed. Had tegen vriendlief gezegd als dit gevoel niet weggaat en zo blijft dat ik dan absoluut niet kan genieten in London. Dat ik dan liever niet mee ga. Helaas is dat nu ook geen optie omdat je niet meer kosteloos kan annuleren.

Ik vind het vooral vervelend dat ik nu helemaal de touwtjes niet meer in handen heb.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Los laten! Misschien juist goed om de touwtjes eens uit handen te geven ;) Ga ontspannen en genieten! Voor je het weet is het dinsdag!

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Aaaaaaaah, even een digitale knuffel! Ik kan me je gevoel zó goed voorstellen! Houd maar voor ogen dat dit het beste is voor alle partijen. Kan me voorstellen dat het de relatie met je schoonouders moeilijk maakt als je niet meegaat en voor je dochter is het echt véél fijner om thuis te blijven. Het zou ronduit zonde zijn als ze nu én uit logeren is én jij er dan nog steeds niet echt bij bent. De keus is gemaakt, niets meer aan te doen, probeer het los te laten. In grote delen van de wereld is het heel normaal dat vrouwen kinderen bij oma of vriendinnen laten om dan zelf alle dagen te gaan werken of zelfs weken/maanden ver weg te gaan werken. Onze zorgjes over wel/niet bij je kind zijn, zijn zo futiel daarbij vergeleken. Het lijkt mij ook super moeilijk, maar je bent geen slechte moeder, voor je kind wordt goed gezorgd. Probeer te genieten van een paar daagjes vrij, je krijgt nog genoeg dagen om de schade weer in te halen!

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    @ vrolijkheid. Dat klopt. Vroeg of laat moet dat toch gebeuren. Ik kan haar niet voor altijd bij mij houden.
    @nafnaf, dank je voor je berichtje. Ik denk ook niet dat zowel mijn schoonouders, schoonzusjes en vooral mijn vriend het mij in dank zullen afnemen dat ik nu niet meer mee zou gaan. Dat zal onze relatie niet ten goede komen. En juist omdat mijn eigen ouders niet om de hoek wonen is het fijn om je eigen schoonfamilie om je heen te hebben voor vooral onze kleine als voor mijzelf.
    Ik heb nu inderdaad weinig keus, had ik veel eerder moeten/kunnen bedenken. Ik denk alleen dat ik het niet kan laten om de kleine maandag avond toch op te gaan halen in Limburg.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Digitale knuffel!

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Kreeg vanmorgen een berichtje van mijn moeder dat het super goed was gegaan gisterenavond en vannacht. Ze had van 00:00 uur tot 06:45 geslapen en daarna hadden mijn ouders haar bij hun in bed gelegd en heeft ze nog geslapen tot 08:30 uur. Nu gaan ze met haar op visite bij mijn oma. Super fijn om te lezen natuurlijk dat ze zo goed heeft geslapen op een kamer waar ze nog nooit heeft geslapen.

13. Manoya

Manoya Niet meer actief

Lijkt me voor jou als mama erg moeilijk, je kindje zal er niet zoveel last van hebben, die zal genoeg aandacht en liefde ontvangen!
    Geniet van je weekend weg, gebruik het om even lekker bij te tanken!

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Maandag avond gewoon lekker naar je ouders gaan jullie daar ook slapen en dinsdag ochtend op jullie gemakje naar huis.

Veel plezier!

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.216
    1.280
    113
    Centrum België
    Veel plezier in Londen!

Hier gaan onze meisjes ook al sinds ze een paar maanden logeren bij de grootouders. In het begin 1 nachtje; oudste was 11mnd toen we 5 nachten weg waren, jongste was 9 maand toen we een weekje weg gingen. We hielden contact via Skype. Soms moet je gewoon eens onder elkaar weg...

Ook nu tijdens vakanties gaan ze 5 dagen logeren omdat wij moeten werken.
    Eerlijk? in 99% van de gevallen hebben de ouders het lastig, kinderen merken er niets van (tenzij dat mama/papa de stress overdraagt)...

16. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn oudste heeft toen ze net 1 jaar was (of net nog niet, weet het niet meer precies) 6 dagen bij m'n schoonzus gelogeerd. Toen wij terugkwamen wilde ze de eerste dag niks van ons weten... Vond dat hardstikke moeilijk.

17. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Inderdaad zeg...wat een overtrokken reacties...
    Lekker gaan genieten, die kleine krijgt er niets van en zelf is het ook lekker om even eruit te zijn, tuurlijk zul je af en toe een klein slikmomentje hebben, is niet meer dan normaal, maar verder moet je gewoon genieten, ze is in goede handen, toch?!

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wat fijn dat het zo goed gaat!

19. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik vind het knap.. Mijn oudste zoon is 8 jaar en slaap om het weekend van vrijdag tot zondag bij zijn vader .. En soms een nachtje Bij opa en oma en dat is het ..
    Min zoontjes van 4,3,14 maanden hebben nog nooit ergens geslapen .. Alleen thuis of op vakantie maar wel met papa en mama hoor ..

20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ook vandaag overdag is het hartstikke goed gegaan. En ook met mij qua slikmomentjes. We hebben toen straks nog gefacetimed met haar en mijn ouders. En ja, ze is zeker in goede handen!
    @mimi83, heb toevallig vanavond afgesproken dat ik maandagavond naar mijn ouders rij vanuit Schiphol. Dan kan ik daar blijven z
    slapen en dinsdag op ons gemak naar huis gaan.

Deel Deze Pagina